4G en wifi gelijktijdig gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:09
Mijn vraag
Gisteren en vandaag ook nog steeds is mijn vaste internetverbinding uitgevallen.
Op mijn iPad en iPhone gaat internetgebruik in de thuissituatie gewoonlijk via wifi, maar dat werkt nu uiteraard niet meer.
Om toch te internetten en emailen moet ik de wifi uitschakelen, maar dan werken andere apps, zoals bestandsbeheer weer niet omdat daar wifi voor nodig is.
Ik moet dus telkens omschakelen.

Zie ik een instelling over het hoofd of kan het eenvoudig niet op een andere manier?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad Air 2 Cellulair
iPhone SE 2020

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse combinaties van instellingen geprobeerd, zoals wifi-assistentie in en uitschakelen. Maar dat heeft geen zin, want de wifi is prima.
Zoeken op internet en de Apple support pagina's bekeken, maar die geven alleen maar de standaard antwoorden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Beste antwoord (via JukeboxBill op 30-05-2024 20:52)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:56
JukeboxBill schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Waar moet ik dat dan instellen?
Bij WiFi op het uitroeptekentje van je verbonden wifi drukken, dan scrollen naar ipv4, en kiezen voor handmatig. Vul in wat er al stond (dat gaat voor een paar dagen wel goed) en dan router leeg laten.

De iphone is dan verbonden met wifi zonder internet en zal hij voor de rest nog 4g gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Handmatig ip adres invullen en “router” leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Of je stelt die iPhone in als Hotspot en laat de iPad en de rest daarmee connecten.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 30-05-2024 18:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
jeroen3 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:19:
Handmatig ip adres invullen en “router” leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Will_M schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:20:
Of je stelt die iPhone in als Hotspot en laat de iPad en de rest daarmee connecten.
Dat werkt alleen met wifi apparaten. Mijn PC heeft geen wifi.
Maar inmiddels heb ik een ander trucje gevonden. Ik heb mijn iPhone via USB op mijn PC aangesloten en werkt nu als een soort van LTE Dongle. Nadeel is dat sommige functies op de iPhone dan weer uitvallen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
JukeboxBill schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Bij WiFi op het uitroeptekentje van je verbonden wifi drukken, dan scrollen naar ipv4, en kiezen voor handmatig. Vul in wat er al stond (dat gaat voor een paar dagen wel goed) en dan router leeg laten.

De iphone is dan verbonden met wifi zonder internet en zal hij voor de rest nog 4g gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:54
Hoezo heb je voor bestandsbeheer wifi nodig? Kan je niet gewoon de rechten van die app aanpassen zodat deze ook via 4G werkt? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Archer_VC10 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:51:
Hoezo heb je voor bestandsbeheer wifi nodig? Kan je niet gewoon de rechten van die app aanpassen zodat deze ook via 4G werkt? Of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee hoe dat moet. Maar wat @jeroen3 voorstelt, werkt en dat geldt overall.

Hopelijk duurt de storing niet nog veel langer, want zo ga ik snel door mijn databundel heen. En ik zal het wel niet in rekening kunnen brengen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:09
JukeboxBill schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:57:
[...]

Geen idee hoe dat moet. Maar wat @jeroen3 voorstelt, werkt en dat geldt overall.

Hopelijk duurt de storing niet nog veel langer, want zo ga ik snel door mijn databundel heen. En ik zal het wel niet in rekening kunnen brengen bij KPN.
Je kunt bij KPN je bundel naar Unlimited zetten, dacht dat het direct inging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Je kunt bij KPN je bundel naar Unlimited zetten, dacht dat het direct inging.
Maar internet gaat nu via mijn telefoon en daar heb ik nu nog een abo van Odido (T-Mobile) op zitten. En "unlimited" is ook niet gratis.
Maar het probleem is verholpen. Vanochtend rond 6 uur kreeg ik een SMS.

Ga nu wel kijken naar een LTE dongle voor in het modem. Dan heeft alles in het netwerk de continuïteit van internet.
Ik heb het gevoel dat storingen nog wel eens vaker gaan voorkomen.

Pagina: 1