Budget laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik wil graag een laptop kopen om video te bewerken. Waarschijnlijk met davinci resolve, misschien een ander pakket. Voornamelijk 1080p beeld. Verder natuurlijk nog wat standaard zaken die niet zo veel vergen.

Nu ben ik vooral benieuwd wat nou de meeste 'bang for bucks' geeft. Ik heb een budget tot 700 euro wat natuurlijk heel erg weinig is voor een goede video bewerk laptop. Nu heb ik gezien dat er veel refurbished laptop worden verkocht, maar dat zijn vooral zakelijke laptop van het duurdere segment die nu nog steeds 400-700 euro kosten. Als ik dan de specs vergelijk met een moderne consumenten laptop van 700 euro doet die consumenten laptop het in bijna alle opzichten veel beter dan een tweedehands oude laptop van dezelfde prijs.

Ik ben ook de Medion Erazer P25 tegenkomen uit 2021 die recent een redelijke prijsdaling heeft gekregen: uitvoering: Medion Erazer Deputy P25 MD62470 zou dat een goede laptop hier voor zijn? Of kennen jullie betere opties voor hetzelfde geld?

Het gaat dus vooral om zo veel mogelijk specs voor 700 euro. Accu duur, looks en bouwkwaliteit is van minder belang.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
Binnen je budget kom je inderdaad uit op die Medion. Ook binnen V&A ga je niet beter vinden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik denk dat die Medion inderdaad een goede keus zou zijn, qua specs. Normaal zou ik zeggen, kijk ook naar de kwaliteit van het scherm (kleurgamut o.a.), maar als ik een selectie in de Pricewatch maak, kom ik geen laptops tegen waarbij dat gespecificeerd wordt.

Zelf draai ik DaVinci Resolve op een Lenovo Thinkbook met een i5 van de 10e generatie en een GTX1650 Max-Q. Daarop gaat 1080P op zich prima en redelijk soepel. Dus ik zou zeggen dat alles vanaf een actuele i5, met om het even welke discrete GPU voldoende zou moeten zijn. Ik zou wel voor minimaal 16GB gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik ben benieuwd naar hetgeen aangeschaft is en of dat volstaat. Ik heb nl dezelfde vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sparrie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:51:
Ik ben benieuwd naar hetgeen aangeschaft is en of dat volstaat. Ik heb nl dezelfde vraag ;)
Je kan denk ik beter even een eigen topic aanmaken met wat je precies wilt en wat je belangrijk vindt.

iRacing Profiel