Waarom meer ISDE-subsidie voor Gevel dan Dakisolatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anske
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Iemand een idee waarom er 8 euro per m2 extra subidie gegeven wordt voor Binnen- of buitengevelisolatie, dan voor Dakisolatie?

Wij laten momenteel zowel de wanden als het dak isoleren met Pirplaten. Qua materiaal zie ik geen prijsverschil en qua werk lijkt de wandisolatie bij ons zelfs makkelijker dus goedkoper in arbeidskosten. Tot slot lijkt mij dakisolatie zelfs meer effectief aangezien warmte omhoog gaat en er dus meer warmte verdwijnt door een dak. Bovendien verwacht ik dat een muur van zichzelf al meer isoleert dan een dakbeschot. Dus is het in mijn ogen beter om juist dakisolatie meer te isoleren.

Ben benieuwd of er toch een logische verklaring voor is waarom er juist meer subsidie gegeven wordt voor de gevel dan het dak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:16
simpel, kostprijsberekening en daar een percentage van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelSubsidie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-03 13:12
Zoals de vorige schrijver aangeeft. De overheid kijkt ieder jaar naar de kosten per soort maatregel. Gevel is een duurdere ingreep per m2, dus is er meer subsidie voor. Je kan ook altijd overwegen RVO zelf een bericht te sturen met vragen, maar ik zie dit voor de ISDE regeling in 2025 niet zo snel veranderen.