Bluetooth mysterie!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrips
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-04 21:36
Ik luisterde vandaag naar een NPO radiozender, die werd afgespeeld op mijn macbook en weergegeven op mijn Marshall bluetooth (Kilburn) speaker. En opeens verdween de muziek en kwamen er geluiden (boormachine, gerommel, doorvoeren van draden) voor in de plaats. Werkgeluiden. Alsof er ergens op een radio een microfoon is geactiveerd die mijn speaker heeft gevonden. Zover kwam ik al denkend. Maar kan dat überhaupt? :?

Nu wordt er momenteel in alle buurhuizen geklust, bij mij ook. Ik ben naar de werklui bij de buren gegaan om te informeren of zij er iets van begrepen.. ze hebben allemaal een Makita radio bij zich. Niemand, natuurlijk, had daar enig idee van.

Hoe kan zoiets werken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 16:59

YellowCube

Wait...what?

ik had ooit een BT speaker die, zo bleek, voor iedereen zichtbaar was en waar iedereen mee kon pairen zonder dat er verder een code of wat dan ook gevraagd werd.
Daar kwam ik achter omdat mijn buurjongetje nieuwsgierig was en ik opeens Kinderen voor Kinderen op de speaker had.
Dus ik zou eens kijken of er settings zijn die dat (on)mogelijk maken voor jouw koptelefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 30-05-2024 11:28 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrips
YellowCube schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:27:
ik had ooit een BT speaker die, zo bleek, voor iedereen zichtbaar was en waar iedereen mee kon pairen zonder dat er verder een code of wat dan ook gevraagd werd.
Daar kwam ik achter omdat mijn buurjongetje nieuwsgierig was en ik opeens Kinderen voor Kinderen op de speaker had.
Dus ik zou eens kijken of er settings zijn die dat (on)mogelijk maken voor jouw koptelefoon.
Bedankt voor het meedenken.
Je hebt mijn berichtje niet helemaal goed gelezen denk ik.
Ik dacht eerst ook dat de 'verkeerde' radio met mijn speaker verbonden was, maar toen realiseerde ik mij dat het geen radiogeluid was, geen uitzending dus, maar reëel werkgeluiden (zoals boren met een accuboormachine) die rechtstreeks naar mijn speaker werd gezonden. En dat moet via een microfoon gaan. Toch?.. denk ik dan, als niet technisch aangelegde (maar wel met een speurneus)

Het gaat overigens niet over een koptelefoon, maar een Kilburn (bluetooth Marshall speaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
Kan zijn dat iemand met hun telefoon gepaird was met jouw speaker, en toen (eventueel broekzak bellen) naar iemand die daar ook was gebeld.

[ Voor 8% gewijzigd door dakka op 30-05-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:50
schrips schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor het meedenken.
Je hebt mijn berichtje niet helemaal goed gelezen denk ik.
Ik dacht eerst ook dat de 'verkeerde' radio met mijn speaker verbonden was, maar toen realiseerde ik mij dat het geen radiogeluid was, geen uitzending dus, maar reëel werkgeluiden (zoals boren met een accuboormachine) die rechtstreeks naar mijn speaker werd gezonden. En dat moet via een microfoon gaan. Toch?.. denk ik dan, als niet technisch aangelegde (maar wel met een speurneus)

Het gaat overigens niet over een koptelefoon, maar een Kilburn (bluetooth Marshall speaker)
Waarschijnlijk loopt er iemand rond met bluetooth oordopjes, om met een leuk muzakje te klussen. En de dopjes hebben een microfoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit was het toevallig niet? :P
dakka schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:
Kan zijn dat iemand met hun telefoon gepaird was met jouw speaker, en toen (eventueel broekzak bellen) naar iemand die daar ook was gebeld.
Dit is je beste kans lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrips
dakka schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:
kan zoiets echt? dan lijkt dat het meest waarschijnlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:43
Dan had je toch eerst een ringtone (bij gebeld worden en in de broekzak opgenomen) danwel een overgangswachttoon (bij per ongeluk bellen vanuit de broekzak) moeten horen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Pagina: 1