Hoe kom ik van beginscherm af bij opstarten autoradio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgelderen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Auto Vw polo 9N / 2007
Autoradio MP5 - EW6800F

Ik kocht een autoradio zonder te weten dat er ook modellen waren met wireless CarPlay. Hiervoor heb ik op de USB aansluiting een EKIY wireless CarPlay adapter toegevoegd. Toch kom ik niet van het eerste scherm af die telkens vraagt om een autolink.apk bestand die geïnstalleerd dient te worden op de smartphone. Dit is echter een Android bestand die niet geschikt is voor IOS. Voor het iOS autolink.API bestand kan ik enkel in de US terecht. Ik heb geen idee of dit IOS bestand een oplossing is. Hierdoor dien ik bij het starten telkens terug te gaan naar de homescherm om de phone-link opnieuw op te starten, waarna CarPlay kan opstarten. Op internet kom ik niet verder, wat mag hier de oplossing zijn? Bvd voor reactie.

Beste antwoord (via hvgelderen op 31-05-2024 18:57)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Dit is geen Android radio zo te zien. OS is "Wince". Oftewel oud Windows CE, misschien lukt het je om daarmee wat te zoeken/tweaken.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 30-05-2024 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je hebt (ik neem aan op ali express ofzo?) het aller goedkoopste scherm dat je kon vinden gekocht, dus ik verwacht dat een oplossing niet zomaar te regelen valt.

Voor 100 euro heb je al een kwalitatief veel beter schermpje dat wel gewoon automatisch kan doorstarten naar Android Auto of CarPlay, is dat niet een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgelderen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Tis een wagen van 2007, als je alles van te voren weet is het makkelijk! Als ik had geweten dat wireless CarPlay een optie is, dan was ik daar voor gegaan uiteraard. Ik kocht er ook 1 voor mijn dochter, maar dan zonder RDS en die vraagt niet om dit bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Als ik op die radio zoek kom ik bij AliExpress uit... Normaal zou ik zeggen neem contact op met de fabrikant, want het is blijkbaar niet ingesteld voor gebruik met een iPhone of via die adapter. Maar in dit geval kan dat vrij moeilijk worden. De kans dat je iemand gaat vinden die de kant-en-klare oplossing hiervoor heeft is niet heel groot vermoed ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Dit is geen Android radio zo te zien. OS is "Wince". Oftewel oud Windows CE, misschien lukt het je om daarmee wat te zoeken/tweaken.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 30-05-2024 12:51 ]