Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauzemenu
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo,

Ik heb afgelopen week een Geforce RTX 4060 twin x2 gekocht en deze op mijn Asus prime b450 moederbord geplaatst, ik heb daarbij een AMD Ryzen 7 processor gekocht en deze ook geplaatst. Ik heb de videokaart aangesloten op mijn focus plus 750 Gold voeding, de pc gaat nu niet meer aan. Als ik de videokaart los koppel dan gaat de pc wel aan. Ik heb ook een ander 8 pins connector stekker geprobeerd maar het zelfde probleem blijft zich voordoen, heel even deed hij het maar na enkele seconde stopte hij er weer mee. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Ik heb de videokaart in een ander slot gedaan dit werkte niet.

Ik heb een ander kabeltje gebruikt werkte helaas ook niet.

Ik heb verschillende aansluiting geprobeerd op mijn voeding maar dit werkte ook helaas niet.

[ Voor 16% gewijzigd door pauzemenu op 30-05-2024 10:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:04
Om mee te beginnen: wat voor type R7 processor heb je, wat voor moederbord heb je en is deze voorzien van een recente BIOS versie?
Als je de meest recente BIOS versie hebt, dan komt de volgende vraag: gaat de PC helemaal niet meer aan met de videokaart er in, of gaat de PC wel aan, maar zie je geen beeld?
Afhankelijk van welke processor je hebt, kan het zijn dat ie opstart met de onboard videochip. Dit kun je testen door de videokabel op het moederbord aan te sluiten. Krijg je dan beeld, ga dan naar het BIOS en stel in dat je PC het videosignaal doorgeeft aan je videokaart en wissel daarna de kabel weer.
Als dit geen oplossing biedt, dan kun je of testen wat je PC doet met een andere videokaart, of je kunt testen wat je videokaart doet in een andere PC. Daarmee kun je uitsluiten of het daadwerkelijk de videokaart is die defect is.
Je voeding zou in principe voldoende moeten zijn voor een RTX 4060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauzemenu
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb een AMD Ryzen 7 5800X 3,8 Ghz AM4 processor en een Asus Prime B450-Plus Moederbord Socket AMD AM4 Vormfactor ATX Moederbord chipset AMD. Als ik mijn videokaart in het slot plaats hoor ik geen klik zoals bij mijn vorige videokaart de Geforce 1050 TI, zou de videokaart te groot kunnen zijn?

Ik heb mijn bios nooit geüpdatet dus ik ga er vanuit dat deze niet de meest recente versie heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door pauzemenu op 30-05-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05

OMD

Maar deed die CPU het wel met de 1050ti? Dus ik bedoel echt doorstarten e.d.

Die B450 borden doen niet zomaar 5*** serie AMD cpu's namelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 30-05-2024 12:10 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59

D4NG3R

kiwi

:)

pauzemenu schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:07:
Ik heb mijn bios nooit geüpdatet dus ik ga er vanuit dat deze niet de meest recente versie heeft.
Dat zou wel eens een/het probleem kunnen zijn, werkt het systeem zoals @OMD überhaupt wel wanneer je de oude videokaart even terugplaatst?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:03
Je moet niet de oude videokaart maar de oude processor terug zetten. Dan start ie als het goed is op en kan je de bios updaten. Met oudere of nieuwe videokaart zou niet uit moeten maken.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59

D4NG3R

kiwi

:)

De GPU is makkelijker uit te wisselen, vandaar ook het advies om dat eerst te proberen. Voor het zelfde geld is de BIOS versie welke er op staat wel hoog genoeg voor een 5000 chip, maar blijkt de GPU brak te zijn. ;)

Al verwacht ook ik, dat het systeem momenteel blijft hangen op een verouderde BIOS i.c.m. de nieuwe CPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1