Tuinhuis , duurzaamheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
Wij zijn toe aan nieuw tuinhuisje, we hebben er 1 op het oog van vurenhout geimpregneerd.

We gaan hem ,voor het in elkaar zetten, volledig in de buitenbeits zetten (2 lagen) zodat het hout goed beschermd is.

Is dat voldoende ? Ons huidige huisje is na 20 jaar ingestort (slecht onderhouden en niet goed in de verf gezet voor het inelkaar zetten). Of moet er meer gedaan worden zodat het langer meegaat

We hebben besloten tot losse blokhut na lange discussies..mbt wel of geen overkapping . Enige voordeel van overkapping was voor mij dat onze loungeset droog staat en de kussens in de zomer kunnen blijven liggen en de bbq droog staat. Voor het lang buitenzitten hoeft het niet (doen we niet, want partner is muggenmagneet) en eindeloos borrelen doen we ook niet met vrienden, TV kijken doen we binnen en jacuzzi hebben we ook niet ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

houtwurm schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:30:

Is dat voldoende ? Ons huidige huisje is na 20 jaar ingestort (slecht onderhouden en niet goed in de verf gezet voor het inelkaar zetten).
mits je nu gewoon wel onderhoud blijft doen vermoedelijk wel .. (Buitenbeits zul je iedere 2,3 jaar moeten vernieuwen) een tuinhuisje stort niet na 20 jaar in elkaar omdat je iets bij de montage verkeerd gedaan zou hebben, maar wel als je daarna regelmatig onderhoud nalaat

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:04
Waarom geimpregneerd, en beitsen? Gebruik douglas, daar hoef je niets aan te doen en gaat 25 jaar + mee
(red cedar) Alleen bij de overgang lucht grond moet je iets doen (bijvoorbeeld een betonnen paal waar de douglas op gemonteerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
ik vind een douglas blokhut echt bizar duur. Ik zit zomaar op 3000 euro voor een hutje van 4 x 3 met EPDM

Althans.. dat kan ik vinden.

Als iemand een tip heeft voor een betaalbare blokhut/tuinschuur van max 4 breed en 3 diep van douglas hout dan houd ik mij aanbevolen.

We twijfelen over die overkapping, deels vanwege de kosten (5600 euro voor beetje overkapping als bouwpakket) we hebben namelijk geen idee hoe of wat we moeten kopen als we het zelf zouden samenstellen. Het inelkaar zetten etc. dat lukt wel, maar tekeningen ,hoeveel hout etc. dat weten we niet. Op zich is het mooi maar ik heb er geen 5600 euro voor over. Dus dachten we aan mooie schutting met houten blokhut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:26
Smeer het lekker in met gekookte lijnzaadolie in plaat van beits. Veel makkelijker, natuurlijk, het geeft niet als je wat morst, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Niet alle beits is geschikt voor geïmpregneerd hout, ben ik tot schade en schande achter gekomen.

Ecoleum is daar wel geschikt voor, maar is dan weer slecht overschilderbaar en breng je het makkelijkste aan als het hout wat ruw is, b.v. fijnbezaagd.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Pagina: 1