Storing grensdraad robotmaaier

Pagina: 1
Acties:

• WeekendWarrior
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Gisteren heb ik de Greenworks Optimow 4 geïnstalleerd. De grensdraad heb ik bovengronds geplaatst om de draad evt. nog te kunnen verleggen, mocht dat nodig zijn.

Verder heb ik aan de linkerzijde (gezien van vooraf het laadstation) de draad op de haspel laten zitten. Wil ik het tracé verlengen dan hoef ik de draad niet opnieuw te verlengen. Zo kan ik eerst de definitieve lay-out bepalen en daarna de draad op lengte maken.

Maar... ik vermoed dat dit voor problemen zorgt. Als ik het basisstation voorzie van stroom, brandt de led groen; indicatie dat de draden op de juiste wijze met elkaar in verbinding staan. Zodra de robotmaaier het laadstation verlaat, begint de led echter blauw te knipperen. Het signaal van de grensdraden komt dan niet meer (goed) door.

Ik heb het issue kunnen herleiden tot het linkerdeel van het tracé, waar de draad op haspel in zit. Een breuk lijkt onwaarschijnlijk, maar ga ik nog checken. Gevoelsmatig denk ik echter dat de storing voorkomt uit het feit dat de draad links nog op rol zit en dat dit het signaal/magnetisch veld verstoort. Is dat een juiste aanname?

Zijn er nog mogelijkheden om wat lengte achter de hand te houden als ik de draad inkort? Zit zelf nog te denken aan het maken van 1 of 2 eilandjes, waar ik de draad dan gewoon parallel leg.

Edit: De draad op de haspel was inderdaad het probleem. Het inkorten van de draad de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door WeekendWarrior op 30-05-2024 14:15 ]