[macOS] Waar zijn mijn verwijderde foto's?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 13:56
Beste mensen,

Ik heb zojuist geprobeerd mijn geback-upte foto's te verwijderen via de Photos-app, maar ze komen niet in 'recent verwijderd'. Dit weet ik omdat ik vervolgens een enkele foto heb verwijderd, die als enige in 'recent verwijderd' verscheen. Ik had dus twee albums: het eerste heb ik verwijderd met command + backspace en het tweede met alleen backspace, gevolgd door bevestiging bij de melding. Beide dus niet in 'recent verwijderd'. De foto's zijn ook niet te vinden in de 'algemene' prullenmand.

Hoewel de foto's lijken te zijn verwijderd, zie ik dat de harde schijf nog steeds deze ruimte in beslag neemt. Dit suggereert dat de foto's nog ergens op de Mac moeten staan.

Ik heb al geprobeerd de Photos-app te herstellen met option + command tijdens het opstarten, maar dit had geen effect. Het herstelproces duurde even, maar ik zag geen verschil.

Hier zijn de specificaties van mijn systeem:
  • Apple M1 Pro
  • macOS Sonoma 14.5
Heeft iemand een idee waar de foto's zich zouden kunnen bevinden of hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Heb je dit er al naast gehouden: https://support.apple.com...e/photos/pht3bfab2f96/mac ?

Als ik dat lees klopt het dat niet al je acties naar een set foto's in recent verwijderd leiden.

Je kan natuurlijk ook even contact opnemen met de support van Apple... heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Als je een album verwijderd, verwijder je niet de foto's. Dit is de waarschuwing die (iig bij mij) wordt weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9cP6P6rWX8m2M-P7z0q-NNRkOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oaoy13SxScLWND0LNU41Apjh.png?f=user_large

De foto's zelf staan dus nog ergens in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 13:56
Volgens mij, zoals hierboven al aangegeven, gooi je inderdaad alleen de map weg, maar de foto’s zijn dan alleen nog maar te vinden in de algemene map ‘bibliotheek’. Ik heb dus de overige twee mappen ook geback-upt, vervolgens alle foto’s uit de bibliotheek verwijderd, en toen ze uiteindelijk in de nieuwe map ‘recent verwijderd’ kwamen, heb ik ze daar ook weer verwijderd.

Thanks voor de reacties beiden!