Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC is vooral bedoeld om te gamen. Ik denk aan het spelen van games als Horizon Forbidden West, Spiderman, Hogwarts Legacy en Forza horizon 5; vooral GPU intensieve taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en monitor al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een lichte voorkeur voor team green. AMD heeft, ondanks dat de gpu drivers al lang een stuk beter zijn, bij mij voor een lichte vertrouwensbreuk gezorgd. Na uren verschillende fora te hebben doorgespit, zag ik toch een stukje meer AMD-klanten met (driver)problemen, ook recent. Echter ben ik niet allergisch voor AMD. RGB absoluut geen must, liever niet zelfs.
Ga je overklokken?
Wellicht een kleine undervolt. Ik wil mijn ram graag XMP/EXPO laten runnen, anders is dat wel zonde.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies en/of suggesties betreffende mijn huidige build. Ik heb topics met ongeveer dezelfde pc-eisen even doorgespit en ben met de volgende lijst gekomen:
-extra vraagje: (semi)-modular power supply, wel of niet doen voor betere eerste bouwervaring/ betere airflow?
PC is vooral bedoeld om te gamen. Ik denk aan het spelen van games als Horizon Forbidden West, Spiderman, Hogwarts Legacy en Forza horizon 5; vooral GPU intensieve taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en monitor al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een lichte voorkeur voor team green. AMD heeft, ondanks dat de gpu drivers al lang een stuk beter zijn, bij mij voor een lichte vertrouwensbreuk gezorgd. Na uren verschillende fora te hebben doorgespit, zag ik toch een stukje meer AMD-klanten met (driver)problemen, ook recent. Echter ben ik niet allergisch voor AMD. RGB absoluut geen must, liever niet zelfs.
Ga je overklokken?
Wellicht een kleine undervolt. Ik wil mijn ram graag XMP/EXPO laten runnen, anders is dat wel zonde.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies en/of suggesties betreffende mijn huidige build. Ik heb topics met ongeveer dezelfde pc-eisen even doorgespit en ben met de volgende lijst gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 193,87 | € 193,87 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE AX | € 158,11 | € 158,11 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 569,- | € 569,- |
1 | Behuizingen | Montech X3 Mesh Zwart | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GM 750 watt | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN580 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 1.337,48 |
-extra vraagje: (semi)-modular power supply, wel of niet doen voor betere eerste bouwervaring/ betere airflow?