Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSardjoe
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-06 08:47
Xiaomi heeft op 23 mei 2024 de POCO F6 en F6 Pro geïntroduceerd.

De POCO F6 Pro is gebaseerd op de Redmi K70 die al langer te koop is in China, maar nu dus onder de POCO vlag overal verkrijgbaar is.

Ik heb zelf de overstap gemaakt van mijn inmiddels drie jaar oude POCO F3, die het overigens nog steeds prima doet.

De POCO F6 Pro met 1TB aan opslag en 16GB aan RAM en de Redmi watch 4 heb ik via de Nederlandse Xiaomi website (mi.com/nl) op de kop kunnen tikken voor €550,-. Door gebruik te maken van de 10% kortingsvoucher, die te verkrijgen was voor de online aankondiging van de F6 en F6 Pro, heb ik dus nog extra €60 korting gehad.

Ik ben nog wel aan het wachten op de verzending van de telefoon. Hebben jullie ook voor de F6 Pro gekozen? Welke uitvoering? Hebben jullie hem al binnen?

[ Voor 2% gewijzigd door DrSardjoe op 29-05-2024 20:37 . Reden: Lange zin in stukken geknipt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
Ik heb gister de POCO F6 Pro ontvangen. Net als jij kom ik ook van een POCO maar dan de F2 Pro die het ook nog prima doet.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de 12GB-256GB variant. Ik heb hem besteld via de Xiaomi store. Inclusief de Redmi Watch 4 kwam ik met alle kortingen uit op een totaal bedrag van € 459,80 inclusief BTW. Ik gebruik hem zakelijk dus € 380,- zonder de BTW. Prima prijs.

Ik heb al een Xiaomi Smartwatch, dus de Redmi Watch gaat op Marktplaats. Zo verwacht ik dat er nog eens € 50,- van de uiteindelijke aanschaf afgaat. En dan komt het totaalbedrag wel heel dicht bij de prijs die ik destijds voor de F2 heb betaald (€ 307,- inclusief BTW).

Ik heb het toestel verder nog geen dag in gebruik. Dus nog te vroeg voor een echt oordeel, maar tot nu toe ben ik erg positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrSardjoe
@EJanus

Je geeft aan een F2 Pro gehad te hebben maar even later zeg je:
En dan komt het totaalbedrag wel heel dicht bij de prijs die ik destijds voor de F3 heb betaald (€ 307,- inclusief BTW).
Heb je ook een F3 gehad of was dat een typo? De F3 was wel echt een top telefoon, zeker met een custom ROM (gebruik zelf cr-droid). Ben benieuwd hoe de F6 Pro gaat bevallen.

€380 (en misschien nog €50 door het verkopen van de smartwatch) is dan ook een hele mooie prijs. Het zou bijna zonde zijn om het niet te doen.

Als je hem als iets langer in gebruik hebt, zou je hier iets kunnen schrijven over je ervaringen? Ik heb op r/pocophones posts gezien die gaan over het heet worden van de telefoon en een slechte accuduur, maar dat wordt door andere aangewezen op de HyperOS die in het begin het gebruik leert kennen. Ik ben benieuwd of jij dat ook zo ervaart.

Ik moet nog even wachten op mijn telefoon (wellicht doordat de 1TB uitvoering minder goed verkrijgbaar is). Jij alvast veel plezier gewenst van de telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
DrSardjoe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:00:
@EJanus

Heb je ook een F3 gehad of was dat een typo? De F3 was wel echt een top telefoon, zeker met een custom ROM (gebruik zelf cr-droid). Ben benieuwd hoe de F6 Pro gaat bevallen.
Het was nog erger dan een typo: ik had in mijn hoofd dat ik een F3 had. Dat moest een F2 zijn, dus in delen mijn reactie aangepast... ;)

Over de accuduur sla ik tot nu toe nog niet steil achterover, maar mijn ervaring is dat de accu ff een paar keer laden nodig heeft om tot zijn recht te komen. En inderdaad het eerste gebruik vraagt wat meer met alle eerste updates e.d.

Daar komt bij dat mijn Home Assistant Automation de accu 's nachts maar laadt tot 80%. En ik gebruik niet de 120 watt lader maar eentje die minder vermogen geeft om de accu wat te sparen.

Het heet worden van de telefoon is hier nog niet voorgekomen. We gaan zien wat de komende dagen gaan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSardjoe
Eergisteren heb ik mijn POCO F6 Pro ontvangen. Ik ben erg te spreken over de bouwkwaliteit en de afwerking! Ik heb wel eens anders meegemaakt (OnePlus 3)..

Tot nu toe geen klachten over de telefoon, maar ik heb hem dan ook nog niet zo lang in gebruik. Hij blijft vrij koel en zelfs met AOD gaat de accu redelijk lang mee. Ik heb hem de eerste dag opgeladen naar 80% (met een 33W oplader) en zit nu op 20%.

Gisteren ben ik begonnen met het proces van de bootloader unlocken, wat nogal omslachtig is op Xiaomi apparaten. Mocht iemand anders zich eraan willen wagen, ik heb een XDA forum post gemaakt met een how-to-guide.

Eerste wat ik ga doen is TWRP en Xiaomi EU ROM flashen als mijn bootloader unlocked is. Daarna hoop ik dat er een paar custom ROMs beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
DrSardjoe schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:35:
Xiaomi heeft op 23 mei 2024 de POCO F6 en F6 Pro geïntroduceerd.

De POCO F6 Pro is gebaseerd op de Redmi K70 die al langer te koop is in China, maar nu dus onder de POCO vlag overal verkrijgbaar is.

Ik heb zelf de overstap gemaakt van mijn inmiddels drie jaar oude POCO F3, die het overigens nog steeds prima doet.

De POCO F6 Pro met 1TB aan opslag en 16GB aan RAM en de Redmi watch 4 heb ik via de Nederlandse Xiaomi website (mi.com/nl) op de kop kunnen tikken voor €550,-. Door gebruik te maken van de 10% kortingsvoucher, die te verkrijgen was voor de online aankondiging van de F6 en F6 Pro, heb ik dus nog extra €60 korting gehad.

Ik ben nog wel aan het wachten op de verzending van de telefoon. Hebben jullie ook voor de F6 Pro gekozen? Welke uitvoering? Hebben jullie hem al binnen?
Kan die kortingscode nog gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSardjoe
doggy1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Kan die kortingscode nog gebruikt worden?
Je kon de code alleen claimen vóór de announcement livestream. Als je de code toen geclaimd hebt, maar nog niet gebruikt, dan zou je hem denk ik nog wel kunnen gebruiken.

Helaas is de early-bird korting wel verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Wat mij mateloos irriteerde met Poco is dat de telefoon heel erg agressief apps in de background de nek omdraaide. Moest ik weer inloggen in de Jumbo app.

Poco hardware met Samsung software zou de droom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSardjoe
emeralda schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:24:
Wat mij mateloos irriteerde met Poco is dat de telefoon heel erg agressief apps in de background de nek omdraaide. Moest ik weer inloggen in de Jumbo app.

Poco hardware met Samsung software zou de droom zijn.
Had ik op mijn oude POCO F3 ook ontzettend last van. WhatsAppjes kwamen pas binnen als ik de app opende (met standaard background process priority). Nadat ik er een custom ROM op had gezet was het echt een compleet ander toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSardjoe
Vandaag TWRP en Xiaomi.eu ROM geflashed. Nu wachten op custom ROMs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

red bull

Keeps me awake !

DrSardjoe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:57:
Vandaag TWRP en Xiaomi.eu ROM geflashed. Nu wachten op custom ROMs
En wat zijn je ervaringen? Ik heb een F6 besteld en ben eigenlijk altijd de global roms gewend. Loop je tegen problemen aan met zakelijke apps of bankieren en wat betreft batterij management? Ik heb wel eens begrepen dat custom roms getekend zijn met test certificaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrSardjoe
red bull schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

En wat zijn je ervaringen? Ik heb een F6 besteld en ben eigenlijk altijd de global roms gewend. Loop je tegen problemen aan met zakelijke apps of bankieren en wat betreft batterij management? Ik heb wel eens begrepen dat custom roms getekend zijn met test certificaten?
Ik ben heel tevreden met de F6 Pro!

De batterijduur is niet fantastisch, maar meer dan genoeg om zelfs bij intensief gebruik een dag mee te gaan. Kanttekening hierbij is dat ik het scherm op WQHD+ en variabele refresh rate heb staan, wat natuurlijk de batterijduur flink verkort. Het scherm is erg scherp en helder, waardoor ik buiten in de zon (als navigatie op de motor) nog steeds goed kan zien. De camera schiet erg goede video's, zelfs vergeleken met de Pixel 4 XL van mijn vriendin. De foto's zijn wat minder, maar met een camera app als Gcam of LMC maakt het weer een hoop goed (zie foto's hieronder). Let wel op dat alleen de primaire camera het waard is, de andere lenzen en de front facing camera zijn vrij waardeloos. Multitasken en gamen doe ik haast nooit, maar als mede-Tweaker snappen jullie natuurlijk waar de telefoon toe in staat is als je naar de specs kijkt. Al met al een goede ervaring tot dusver!

Links, foto's gemaakt met LMC.
Rechts, foto's gemaakt met de standaard camera app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4jujHnko_mWWoXsTRhq0IVEt7k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qucxTl66C0nulO9YqBmhAZkn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W8mS3p1WMDAg5UK5Vn1pcblefc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJiRKkRr0VjQGPjmwtH6C42g.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64A0NJ8TuKIEoty-6GAxhC0tUwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFxwEZJ9Mk0HHs5FGWZc1Kyv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKtEufRR1kXEQVF5oySHOH77Ty0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb6Oq84dvsknJatTtimE8moN.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx8BLUi-X_3mUPilr33vBcWlxt4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDC5aNvJYRFY7boniU6h416A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EDVgauc7o5eZeSgw5hznOc-oyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHbrzi5JZL4nlYavvmnVHjEA.jpg?f=fotoalbum_tile

De ROM die ik gebruik is de onofficiële Xiaomi EU rom, dit is geen custom ROM maar een community beheerde versie van de Global HyperOS ROM van Xiaomi. Ik heb de telefoon ook (nog) niet geroot, dus alle apps werken zoals ze op de Global ROM ook zouden doen. De Xiaomi EU ROM bevat bijna geen bloatware en is meer privacy gericht dan de Global ROM van Xiaomi.

Custom ROMs zijn er nog niet voor de F6 Pro, wellicht dat de situatie anders is voor de F6.

[ Voor 43% gewijzigd door DrSardjoe op 02-08-2024 19:54 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Hij is binnen, goede actie via choice dagen op ali. Ik kom van een pixel 7.

Eerste ervaringen goed, standaard debloat enzo gedaan, scheelt weer wat rommel.

Kort lijstje

• Fotos: Weet nog niet of gcam het veel beter maakt, dat gaan we zien.

• Vingerafdruk: lijkt veel beter dan op de pixel, zit wel op andere plek in het scherm, UI ziet er dan wat gek uit.

• Laden: met 90W supersnel. Normaal via PD 30W. Xiaomi 50w powerbank geeft 55W

Als er iemand nog vragen heeft over zaken die niet ergens anders te vinden zijn, laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFBFbC3JbU1wIPGjys5aHl1-C2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRBqdybAtH4IU7nW64FJr25d.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb trouwens de F6.. misschien goed om @DrSardjoe dit topic aan te passen naar F6 & F6 PRO?

[ Voor 11% gewijzigd door red bull op 20-08-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSardjoe
red bull schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:18:
[Afbeelding]
Ik heb trouwens de F6.. misschien goed om @DrSardjoe dit topic aan te passen naar F6 & F6 PRO?
Wil ik best doen, maar ik heb geen idee hoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximaal64
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 21:36
Goedemiddag,

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik binnenkort ook een Poco F6 1tb krijg.
Had voorheen een Asus Zenfone 8 flip waar ik erg tevreden over ben.
Ben vooral tevreden met het automatisch opnemen van telefoongesprekken zodat ik altijd terug kan luisteren als er een afspraak gemaakt was.

Tevens kon ik via MacroDroid opstart instellingen doen als ik met auto verbonden was. (hotspot) ed.

Zijn bovenstaande zaken ook mogelijk met de Poco F6 pro?
Volg dit topic met interesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 03:46
Inmiddels is de Poco F6 ontvangen en uit de doos. Zover een heel fijn toestel en tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Mijn vrouw en ik zijn ieder overgestapt naar Poco. Ik heb de F6 Pro en mijn vrouw de F6. Voor beide telefoons een goede deal kunnen scoren via AliExpress waar het veel goedkoper is dan bij Nederlandse webshops.

Ik heb voor de F6 Pro (512gb) €384,- betaald en mijn vrouw voor de F6 (512gb), €268,-. Het werd netjes verstuurd vanuit Frankrijk en Spanje. Het duurt een paar dagen, maar als je zolang kan wachten is het zeker een aanraden gezien het een hoop geld bespaard. Alleen qua garantie zal het wel wat gedoe zijn, maar dat nemen wij voor lief.

Voor mij geen dure telefoons meer! Dit werkt net zo goed en de fotos vind ik van prima kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door joost89 op 14-09-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Ik ben ook erg benieuwd naar de Poco f6 pro.
De Poco pad heb ik al en die werkt perfect.
Zelf wil ik de overstap gaan maken van IOS (iPhone 14 plus) wel zit ik nog met een aantal vragen:

Hoe is de haptische feedback van het toestel ,zowel met typen als in het OS?

Komen berichten gelijk binnen of duurt dit even ,zoals vroeger in MIUI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gimantalon
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-08 19:17
joost89 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:21:

Ik heb voor de F6 Pro (512gb) €384,- betaald
Heb je toevallig een linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

gimantalon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Heb je toevallig een linkje? :)
Moet wel zeggen dat ik een coupon had gebruikt en de prijzen zijn verhoogd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vW66iJndDXj5wff8brui4trMkRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HchSMemg2sKTfoopJCxnDU2P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy_zQK1zaq0nPITb2lthFk_RqaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbBl4AjOdyZK0bVan0tLbT9P.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien naar aanloop van Black Friday dat de prijzen zijn verhoogd om te kunnen zeggen dat ze weer een goede aanbieding hebben. Wat kan helpen is om de app AliHelper te gebruiken om de prijzen in de gaten te houden of te vergelijken:Typ, koop alleen in de Europese Unie, anders betaal je mogelijk invoerheffing.

[ Voor 78% gewijzigd door joost89 op 24-10-2024 09:44 . Reden: F6 toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrSardjoe
Paperbag24 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:13:
Ik ben ook erg benieuwd naar de Poco f6 pro.
De Poco pad heb ik al en die werkt perfect.
Zelf wil ik de overstap gaan maken van IOS (iPhone 14 plus) wel zit ik nog met een aantal vragen:

Hoe is de haptische feedback van het toestel ,zowel met typen als in het OS?

Komen berichten gelijk binnen of duurt dit even ,zoals vroeger in MIUI?
Sorry voor de trage reactie...

Ik ben nog steeds erg tevreden met de POCO F6 Pro!

De haptische feedback is prima voor wanneer je hem in de hand hebt. Ik moet wel zeggen dat ik het gelijk uit heb gezet, omdat ik mij er altijd ontzettend aan stoor. Soms is het wel lastiger om te horen als hij op tafel of op de bank ligt, maar een smartwatch of geluid aan lost dat probleem ook op.

Ik heb vroeger een POCO F3 gehad met MIUI waar ik inderdaad ook een vertraging had in de notificaties van WhatsApp, maar daar heb ik met dit toestel totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
F6 Pro 512GB gevonden aan 385 EUR, geen seconde getwijfeld. Wel nog even wachten tot woensdag. Benieuwd naar dit toestel! Mijn OP Nord 2 is aan vervanging toe.

Handige manieren om het toestel snel te debloaten?

[ Voor 27% gewijzigd door Cerv47 op 22-11-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Cerv47 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:29:
F6 Pro 512GB gevonden aan 385 EUR, geen seconde getwijfeld. Wel nog even wachten tot woensdag. Benieuwd naar dit toestel! Mijn OP Nord 2 is aan vervanging toe.

Handige manieren om het toestel snel te debloaten?
Waar heb je deze gevonden voor deze prijs als ik vragen mag?
Ik en mijn vrouw hebben nu beide een F3 en merken dat deze zo langzaamaan aan vervanging toe is. Ik zie leuke toestellen met minder leuke prijzen en aangezien onze Poco altijd goed is bevallen zijn we aan het kijken naar de F6 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
TravockMD schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:47:
[...]

Waar heb je deze gevonden voor deze prijs als ik vragen mag?
Ik en mijn vrouw hebben nu beide een F3 en merken dat deze zo langzaamaan aan vervanging toe is. Ik zie leuke toestellen met minder leuke prijzen en aangezien onze Poco altijd goed is bevallen zijn we aan het kijken naar de F6 pro.
Amazon Resale, een dealtje kunnen snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 15:54
Heeft iemand voor mij wat info over het unlocken van de bootloader.
Wil heel graag custom rom erop zetten.
Ik begreep dat je via de xiaomi community app een unlock code moet aanvragen. Echter ben ik al 3 maanden bezig om dit te doen. Stip om 17:00 moet je hem unlocken. Is dit echt de enigste manier? Mijn account is al 2589 dagen actief in community dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Stone Cold

Pagina: 1