Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 08:28
Binnenkort wil ik graag een computer samenstellen en ik zit nu een te kijken naar een geschikt moederbord.

Ik houd hierbij voor mijn pc met de volgende dingen rekening:
Minimaal één USB-C 3.2 (gen 2) aansluiting (zowel achter als front-panel).
Minimaal drie M2 sloten.
Surround aansluiting (d.m.v. de groen-zwart-oranje poorten, gezien je daar ook 5.1 PCM meekrijgt).
1700 Socket

Alleen weet ik niet helemaal hoe ik daarbij het meest geschikte moerderbord voor het vinden...
Moet ik dan bijvoorbeeld bij zowel Usb-intern als extern de optie Usb-c 3.2 (gen 2) aanklikken (of is het puur extern)?
En bij Audio kan ik wel 5.1 of 7.1 aanklikken, maar dan komen er nog genoeg in beeld zonder de groen-zwart-oranje aansluitingen...

Nu zag ik wel wat opties bij de Asus line:
ASUS TUF Gaming B650-PLUS
TUF Gaming B760M-BTF WIFI
TUF Gaming B760M-PLUS

Al weet ik er verder niet heel veel van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForceCom
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-02 22:23
Barry schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:59:
Moet ik dan bijvoorbeeld bij zowel Usb-intern als extern de optie Usb-c 3.2 (gen 2) aanklikken (of is het puur extern)?
Zowel intern als extern. Intern is voor de poort(en) op je frontpanel en extern zijn de poorten achter op je moederbord.
En bij Audio kan ik wel 5.1 of 7.1 aanklikken, maar dan komen er nog genoeg in beeld zonder de groen-zwart-oranje aansluitingen...
Om alleen moederborden met de groen-zwart-oranje aansluiting te krijgen moet je nog een filter toevoegen (Audio -> Audio-aansluitingen -> Analoog (uitgang)).

ASUS TUF Gaming B650-PLUS heeft trouwens een AM5 socket en geen 1700 waar je naar op zoek bent. Als je verteld wat voor componenten je verder wil gaan gebruiken en wat je ermee wil gaan doen, kun je beter geholpen worden. Je zou ook eens naar Best Buy Guide: Beste Intel socket 1700-moederborden kunnen kijken, of daar niet een bord tussen staat wat aansluit op je wensen. :)