MacBook Pro wifi internet valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost Warrior
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Heb een MacBook Pro 2021 (M1) waarbij het internet (altijd verbinden via Wifi) regelmatig uitvalt. Dit gebeurd een keer per dag tot een paar keer per week. Het internet verloopt via Wifi, en is dan nog steeds verbonden. Ook wanneer ik de Macbook via een andere router verbind, blijft het probleem van geen internet. Ik krijg dan de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Via m'n telefoon check ik de Wifi en daar doet deze het altijd. Als VPN gebruik ik SurfShark, die ik ook vervolgens disconnect, maar het euvel blijft. Het enigste wat helpt is om de Macbook te re-starten waarna ik altijd direct weer verbinding heb. Het is een probleem wat ik al zeker 10 maanden ervaar, de software (OS) is altijd up to date, en het gebeurd op diverse locaties wereldwijd.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Mocht je meer informatie nodig hebben van mijn kant, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:17
En als je de VPN eens een paar dagen niet gebruikt doet het probleem zich dan ook nog voor of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:11
Lost Warrior schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:17:

Ook wanneer ik de Macbook via een andere router verbind, blijft het probleem van geen internet. Ik krijg dan de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Via m'n telefoon check ik de Wifi en daar doet deze het altijd.
Je VPN kan inderdaad de boosdoener zijn.

Heb je naast een andere router ook een test gedaan op een ander Wifi netwerk (bv op werk of de buren)?
Je zou eventueel je wifi connectie bij settings even kunnen deleten en opnieuw aanmelden zie screenshot.
Soms raken verbindingen namelijk corrupt en is opnieuw aanmelden eventueel een oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uq8gae8TcwYXMEWs9a9JW6yQQO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QyzuI282SDT21EdA0AJwrO9D.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost Warrior
Bedankt voor het meedenken! Ik zal de VPN er voor een paar dagen uit gooien en de "forget this network" optie proberen.

Over de vraag of ik andere Wifi netwerken heb geprobeerd. Ja, absoluut. Ik reis veel over de wereld en maak daarbij gebruik van diverse Wifi netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:47
SurfShark heeft hiervoor een FAQ op de website staan. Om uit te sluiten dat het niet aan je Mac je ligt inderdaad eens ervaren of je ook problemen hebt zonder VPN.

Daarna kun je eventueel de tips op de website van SurfShark proberen: https://support.surfshark...onnection-issues-on-macOS

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost Warrior
Ben er achter dat het te maken heeft met de browser die ik gebruik (Safari). Deze stop met laden en krijg ik na verloop van tijd de boodschap "you are not connected to the internet". Als ik dan Chrome open is er niks aan de hand.

Vrij vervelend en ben wat gaan rondneuzen via google, en het schijnt vaker voor te komen. De meeste tips uitgeprobeerd (uitschakelen van extensies, de cookies & cache leeg gehaald, de settings nagelopen, de VPN voor 5 dagen uitgezet). Lees ook dat er meer mensen zijn die dit zelfde probleem ervaren met Safari. Erg jammer omdat het een fijne browser is.

Maar goed, het is niet het einde van de wereld. Bedankt iedereen voor het meedenken d:)b
Pagina: 1