Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 16:51
Hallo Leden,

Dit lijkt op vocht plekken of ben ik nou gek? Er is al ooit melding gemaakt bij de huurder en ze hadden de kit en voegen vervangen, maar ik ben bang dat ze de douche moeten slopen de tegels om dit probleem op te lossen. De woningen zijn pas 6 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/netcqYVORPKm-qfmSBLdHmy1KFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4fhaWHywwZXdk0ML25LyugV.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 20:41
Ziet er duidelijk uit. Je hebt helaas een lekkage. Sterkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57
maar met dit heftige weer... is het wel de badkamer?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
Routepr0bleem schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:50:
Hallo Leden,

Dit lijkt op vocht plekken of ben ik nou gek? Er is al ooit melding gemaakt bij de huurder en ze hadden de kit en voegen vervangen, maar ik ben bang dat ze de douche moeten slopen de tegels om dit probleem op te lossen. De woningen zijn pas 6 jaar oud.
Je hebt het over een huurder, klopt het dat jij de eigenaar bent, het huis verhuurt en dat je hen (de huurder) zelf eea wilt laten slopen/vervangen? Dat klinkt niet logisch? Of ben jij zelf de huuurder en bedoel je dat je melding hebt gedaan bij verhuurder die er vervolgens vorige keer mee bezig geweest is? πŸ™ƒ

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 31-05-2024 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-05 07:43

Managelorian

β€œThis is the workflow.”

Hallo Leden,

Dit lijkt op vocht plekken
Mee eens, daar lijkt het inderdaad op.
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen. Je bent in ieder geval niet gek omdat je dit op een vochtplek vindt lijken. Of ik ben ook gek, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Er is al ooit melding gemaakt bij de huurder en ze hadden de kit en voegen vervangen
Hier kan ik geen chocola van maken. Je hebt huurders boven dit plafond zitten die daar een badkamer hebben en deze huurders hebben in het verleden zelf kit en voegen vervangen?
maar ik ben bang dat ze de douche moeten slopen de tegels om dit probleem op te lossen. De woningen zijn pas 6 jaar oud.
In het natte gedeelte van de badkamer is het gebruikelijk om op muur en vloer eerst een waterdichte laag aan te brengen alvorens te gaan tegelen. Dit zorgt er voor dat als een voeg of kitnaad loslaat, je niet direct een lekkage hebt. Begrijp ik dat dit hier dus niet gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:05
Lijkt lekkage, maar hoeft niet van de douche te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:02
Valorian schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 03:47:
[...]

Je hebt het over een huurder, klopt het dat jij de eigenaar bent, het huis verhuurt en dat je hen (de huurder) zelf eea wilt laten slopen/vervangen? Dat klinkt niet logisch? Of ben jij zelf de huuurder en bedoel je dat je melding hebt gedaan bij verhuurder die er vervolgens vorige keer mee bezig geweest is? πŸ™ƒ
Gokje: appartement met (hurende) bovenburen ;)

Succes met de oorzaak vinden. Heb in een appartement ook een keer een lekkage in de hoek van de woonkamer gehad. De oorzaak was de slechte kit van de douchewanden van de bovenburen, terwijl deze badkamer minstens 5 meter en 2 muren verderop zat. Water kan gek lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:54

QuattroNL

It is I.

pentaw1nz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:02:
maar met dit heftige weer... is het wel de badkamer?
Idd. Wat zit er achter die muur? Als dat een buitenmuur is kan het ook 'gewoon' van buiten komen (bijv. een loodslab van een garage die ernaast staat?).
Als jouw badkamer daarboven zit dan kan het ook daarvandaan komen.

Vocht/water kan bij een lekkage op de raarste plekken, dus ook een heel stuk verderop, tevoorschijn komen. Kom er dan maar eens achter...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 21:29
Brandverzekering aanspreken en vragen voor lekdetectie - die bekijken dan ook ineens alles.

Bij een appartement zou ik mss ook ff horen bij de huurder/verhuurder van erboven, zodat die hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
geekeep schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Gokje: appartement met (hurende) bovenburen ;)

Succes met de oorzaak vinden. Heb in een appartement ook een keer een lekkage in de hoek van de woonkamer gehad. De oorzaak was de slechte kit van de douchewanden van de bovenburen, terwijl deze badkamer minstens 5 meter en 2 muren verderop zat. Water kan gek lopen.
Scherp, die optie had ik nog niet bedacht :)
Pagina: 1