Zoektocht naar eerste receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 20:36
Momenteel ben ik op zoek naar een eerste receiver en speakers op hierop aan te sluiten. Hiervoor heb ik een budget bedacht van ongeveer € 600,-. Dit kan nog uitbreiden als de set die ik in gedachten heb niet voldoende lijkt te zijn.

De setup wil ik gebruiken om het geluid van de tv, wat wordt gebruikt voor films, games (switch) en muziek (Spotify en Apple Music via Airplay), te verbeteren. De setup zal komen te staan in de woonkamer van het appartement.

Hieronder staat de apparatuur die ik momenteel gebruik:

- Philips 43PUS6704
- Nvidia Shield Pro

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is de apparatuur waar ik zelf naar aan het kijken was:

- Denon AVC-670H
- Dali Spektor 1 (2 stuks)

Welke vragen heb je hier nog over?

Is dit een setup die zin heeft qua geluid? Zijn er alternatieven die jullie aan zouden raden?
Gezien ik hier niet veel ervaring mee heb, is alle advies welkom.

Alvast dank voor de moeite! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Hoe gaat je config eruit zien?
Ik bedoel hoeveel speakers?
5.1
7.1
5.1.2 atmos
Etc.

Wil je alles in 1 keer of kan het ook in delen?
Receiver en 2 speakers?
Later een center speaker en of Subwoofer erbij?

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano_ve
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 20:36
Het gaat voor nu om de receiver en 2 speakers erbij. Centerspeaker zou er later nu bij kunnen komen in de toekomst. Voor nu zou een subwoofer denk ik niet gewaardeerd worden door de onderbuurvrouw. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als 'later' pas drie jaar later is, zou ik een stereoversterker kopen of iets tweedehands. Een receiver schrijft hard af en tegen die tijd is hij misschien alweer verouderd.

[ Voor 20% gewijzigd door TBTL op 29-05-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoe groot is de ruimte ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
TBTL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:19:
Als 'later' pas drie jaar later is, zou ik een stereoversterker kopen of iets tweedehands. Een receiver schrijft hard af en tegen die tijd is hij misschien alweer verouderd.
Ik zou niet weten waarom de receiver die @delano_ve op het oog heeft hard afschrijft en binnen 3 jaar verouderd is. Die receiver ondersteunt alle laatste technieken, waaronder HDMI 2.1. De komende 10 jaar heb je niks meer nodig dan dat. Dus nu een stereoversterker kopen en daarna een receiver is zonde van je geld. Daarnaast zijn AV receivers, ook als stereo apparaat, veel veelzijdiger dan stereoversterkers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1