It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Onder voorbehoud:
cd /dev
mknod fd0 b 2 0
en dan de ownerships goed zetten met chown user.group /dev/fd0
cd /dev
mknod fd0 b 2 0
en dan de ownerships goed zetten met chown user.group /dev/fd0
Dank je wel, ik heb die nu gedaan en dit klopt, maar als ik nu een floppy probeer te mouten (via mount /mnt/floppy) geeft ie die andere foutmelding:
mount: /dev/fd0 has wrong minor of major number
Waar zou dit aan kunnen liggen, heb net mijn kernel gecompileerd, maar welk filesystem heeft een floppy.
mount: /dev/fd0 has wrong minor of major number
Waar zou dit aan kunnen liggen, heb net mijn kernel gecompileerd, maar welk filesystem heeft een floppy.
It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
Het filesystem van een floppy is fat 12 maar je kunt gewoon de vfat.o gebruiken.
Dus insmod vfat als je hem niet meegecompiled hebt.
Je moet even in je documentatie kijken wat de major en minor numbers zijn van de fd0 deze staat in:
/usr/src/linux/Documentation/devices.txt
Daar staat het in.
Dus insmod vfat als je hem niet meegecompiled hebt.
Je moet even in je documentatie kijken wat de major en minor numbers zijn van de fd0 deze staat in:
/usr/src/linux/Documentation/devices.txt
Daar staat het in.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Nee, het filesystem is maar net wat je erop gooit, dit kan net zogoed ext2, iso9660, fat16 of fat32 zijn.Op maandag 10 september 2001 15:45 schreef active2 het volgende:
Het filesystem van een floppy is fat 12 maar je kunt gewoon de vfat.o gebruiken.
Maar ik gok dat je niet vergeten bent het juiste filesystem in de kernel te compilen, maar support voor de floppy drive zelf.