Geen inzicht in wachttijd verzwaring door Liander?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 06:59
Ik heb eind december een verzwaring naar 3 fasen (3x25) aangevraagd bij Liander. De hoofdaansluitkast (HAK) moet hierbij ook vervangen worden. Regio West Betuwe.

De afgelopen maanden kunnen ze bij Liander geen inzicht geven in de wachttijd of planning hiervoor. Men ziet dat de aanvraag is voorbereid, maar wanneer die naar de aannemer gaat is niet bekend. Er is dus geen inzicht in hoeveel 'wachtenden' er nog voor mij zijn, waarmee mogelijk een ruwe schatting gegeven zou kunnen worden.

Is dit ook jullie ervaring? Dus het totale gebrek aan informatie en/of inzicht?

Ik kan me voorstellen dat het lang duurt in deze tijden, maar zou toch minimaal wel wat meer planningsinzicht verwachten.

Beste antwoord (via dzjam op 07-06-2024 16:19)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het heeft hoogst waarschijnlijk met de netcongestie te maken, zie ook: https://www.rijksoverheid...riciteitsnet-netcongestie

Gelderland/Utrecht hebben flinke last hiervan en Liander mag waarschijnlijk daardoor geen verzwaringen uitvoeren op het moment.

Zie ook deze brief aan de tweede kamer: https://open.overheid.nl/...ab-adc4-baa0f7dc6088/file

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik heb ook een aanvraag lopen; gecombineerde aanvraag van verplaatsing watermeter, plus verplaatsing meterkast en verzwaring naar 3x25a.

Zelfde verhaal: PWN (water beheerder) heeft hun werkmap bij de onderaannemer afgeleverd; van Liander nog niets gehoord. Paar keer gebeld naar Liander, maar daar kunnen (of willen, denk ik) ze niets zeggen over de doorlooptijd. Aanvraag is 1 april gedaan; ik kreeg toen een mail van ze dat er binnen 10 werkdagen contact zou worden opgenomen door een werkvoorbereider.

Inmiddels heeft de onderaannemer laten weten dat ze aan Liander gaan vragen wanneer ze hun werkvoorbereiding gaan doen, want volgens hen had dat eind mei geregeld moeten zijn. Regio is Gooi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb het zelfde.
Regio gooi.

Vorig jaar september verzwaring naar 3 fase aangevraagd.

Vergunning is geregeld enzovoort.

De aannemer komt af en toe langs om nieuwe orders aan te nemen.

Liander weet ook niet hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

joke_name schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:38:
Ik heb het zelfde.
Regio gooi.

Vorig jaar september verzwaring naar 3 fase aangevraagd.

Vergunning is geregeld enzovoort.

De aannemer komt af en toe langs om nieuwe orders aan te nemen.

Liander weet ook niet hoe lang dit gaat duren.
bizar.. september vorig jaar en nog steeds niet gehoord?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het heeft hoogst waarschijnlijk met de netcongestie te maken, zie ook: https://www.rijksoverheid...riciteitsnet-netcongestie

Gelderland/Utrecht hebben flinke last hiervan en Liander mag waarschijnlijk daardoor geen verzwaringen uitvoeren op het moment.

Zie ook deze brief aan de tweede kamer: https://open.overheid.nl/...ab-adc4-baa0f7dc6088/file

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:03
Hier regio Utrecht, Stedin. Een simpele verzwaring, dus enkel naar 3 fase omzetten. Geen andere werkzaamheden.
Totaal geen problemen in februari-maart. Binnen een maand was het geregeld.

Wellicht dat je eerst een omzetting naar drie fase kan doen en vervolgens de verplaatsing kan inplannen. Dan kan je iig al gebruik maken van de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
gratis_vodka schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:40:
[...]

bizar.. september vorig jaar en nog steeds niet gehoord?
Nope, behalve dat liander alles rond heeft en nu wacht op dat de aannemer het kan oppakken.

Het is wel wat ingewikkelde klus.

Ik deel mijn hoofdstop met mijn buurman.
Dus mijn aansluiting met worden gesaneerd en opnieuw worden aangesloten en die van hem moet worden aangesloten.

Het vervelende is dat ik nu niet door kan met een verbouwing van de schuur.

Maar gelukkig heb ik al wel, warmtepomp / zonnepanelen / inductie kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
Wolfboy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:46:

Nou als ik die brief zo lees kan het nog jaren duren voordat er een oplossing is. Men heeft het over 2029 als het gaat om afronding van belangrijke installaties.

Ik had gehoopt nog voor de afschaffing van de salderingsregeling elektriciteit op te kunnen wekken, maar zonder 3 fasen wordt dat lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
dzjam schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Nou als ik die brief zo lees kan het nog jaren duren voordat er een oplossing is. Men heeft het over 2029 als het gaat om afronding van belangrijke installaties.

Ik had gehoopt nog voor de afschaffing van de salderingsregeling elektriciteit op te kunnen wekken, maar zonder 3 fasen wordt dat lastig.
Ik doe het ook zonder 3 fase. Elektra opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
joke_name schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Ik doe het ook zonder 3 fase. Elektra opwekken.
Maar dan met weinig panelen vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
dzjam schreef op zondag 9 juni 2024 @ 00:05:
[...]

Maar dan met weinig panelen vermoed ik?
9 panelen die pal op het zuiden liggen.
Meer kan ik er ook niet kwijt 😉

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48
Interessant topic en wel goed dat hier meer aandacht voor is.
Voor mijn aanvraag in maart 2024 (van 1x25A naar 3x25A) heb ik in augustus te horen gekregen dat er geen ruimte is op het net (Noord-Holland, groot Amsterdam, klein dorp).
Maar wanneer er wel verzwaring kan plaatsvinden is onbekend. Ik heb in ieder geval een vraag hierover bij de ACM uitstaan. ben benieuwd of die er nog iets van vinden dat Liander geen beeld kan scheppen over wanneer het wel kan.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faim
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-04 20:55

faim

FaimMedia B.V.

Hetzelfde probleem hier, regio Nijmegen. 3x25A aangevraagd in januari 2024, nog steeds weten ze niks...
Ruimte op het stroomnet is er voldoende, maar ze hebben slechts één aannemer voor de gehele regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 09:03

Michelli

LL.M

faim schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:50:
Hetzelfde probleem hier, regio Nijmegen. 3x25A aangevraagd in januari 2024, nog steeds weten ze niks...
Ruimte op het stroomnet is er voldoende, maar ze hebben slechts één aannemer voor de gehele regio.
Ja zelfde hier, ook Nijmegen. Bij mij ook naar 3x25A en een verlaging van de aansluiting omdat deze op 1,7m hoog hangt terwijl er verder niks onder hangt. Aangevraagd in september/oktober volgens mij en alleen te horen gekregen dat het nu naar de aannemer zou gaan.
Pagina: 1