Contract woningbouw beëindigen nog voor sleuteloverdracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 20:20
Hi allemaal,

Ik zit in een hele vervelende situatie. Ik heb een sociale huurwoning geaccepteerd, met dien verstande dat ik daar glasvezel zou kunnen krijgen. De woningstichting heeft me dat beloofd. Ik heb het nodig omdat ik m’n geld uitsluitend via het internet verdien. Ik heb er ook duidelijk gemaakt dat ik een burn-out heb, en dat ik dus mentale rust nodig heb. Volgens de woningstichting allemaal geen probleem. Uiteindelijk moest ik een contract digitaal ondertekenen en dat heb ik gedaan.

Volgens de woningbouw was het makkelijker om eerst te accepteren en dan nog iets terug te draaien als dat moest, dan om het af te wijzen en dan alsnog te accepteren. Vandaar dat ik heb geaccepteerd.

Nu blijkt, dat ik op het adres geen glasvezelaansluiting heb, terwijl de postcodecheck van KPN aangaf van wel. Geen probleem, dan legt KPN dat gewoon aan. Maar daarvoor moet KPN door de tuin van de buurman, en daar begon de ellende: de onderbuurman blijkt de vorige bewoner van de door mij geaccepteerde woning te zijn. Ik heb hem gesproken en hij intimideerde me direct, dat hij geen last van mij wil hebben. Dat ik het maar niet in m’n hoofd moest halen om ooit kinderen te krijgen. Over de glasvezel vertelde hij er ‘een dikke laag beton op gestort te hebben.’ Geen beste eerste indruk. Hij was ook niet helemaal bij z’n positieven, meneer blijkt een zware drugsgebruiker te zijn.

Allemaal informatie die ik niet had, voordat ik het contract tekende. Ik heb duidelijk gemaakt aan de woningbouw dat ik het niet zie zitten daar te gaan wonen. Vooral niet omdat ik de mentale rust nodig heb om aan mijn herstel te werken. Ik heb ze nog voor de sleuteloverdracht op de hoogte gesteld.

De woningbouw was daar niet blij mee. Begrijpelijk. Maar ik heb de eerste maand huur bij tekenen van het contract vooruit moeten betalen (+25 euro administratiekosten). Dat heb ik gedaan. Ook m’n inschrijftijd ben ik kwijt. Daarvan krijg ik niets terug.

Mijn vraag: staat de woningbouw in haar recht door mijn geld niet terug te geven terwijl ik de sleutel van het huis geen seconde in handen heb gehad en ik daar dus niet heb gewoond?

Graag geen opmerkingen over mijn mentale gesteldheid. Ik ben hard op weg om de weg naar boven weer te vinden, met behulp van een psycholoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:43
Dat jij niet naast die man wil wonen heet de woningbouw weinig mee te maken, dat is jouw probleem. Dat had je ook van tevoren kunnen weten door voor het ondertekenen al een keer een praatje te gaan maken.. Daar zou ik het dus niet op gooien.

Ik zou het er op gooien dat zij niet kunnen bieden wat ze belooft hebben. Namelijk een woning met glasvezel aansluiting. Als zij niet kunnen bieden wat in het contract staat dan is het ongeldig en moeten ze het dus terugdraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:39
Vervelend hoor. Maar wil je nu de woning niet vanwege de drugsgebruikende buurman of vanwege de glasvezel? Wat is het alternatief van de glasvezel? Is deze ontoereikend en zo ja waarom?

Ik heb geen feitenkennis maar denk niet dat het ontbreken van glasvezel, ondanks aangegeven dat die er wel zou zijn, zwaar genoeg weegt voor ontbinding.

Verder heb je blijkbaar mentale/psychische problemen. Als je daar geen opmerkingen over wil zou ik deze vraag niet op (deze manier) een openbaar forum stellen. Dit lijkt me namelijk een wezenlijk onderdeel van je vraagstelling en probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Staat er uberhaupt wel zwart op wit dat ze beloofd hebben over het glasvezel gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
Ik wil de woning niet vanwege de buurman én vanwege het ontbrekende glasvezel. Overigens kon ik niet van tevoren weten hoe het met die buurman zit, omdat er na bezichtiging maar heel kort de tijd is om te accepteren of af te wijzen, en er niemand thuis was.

De woningstichting wil nu wel aan de slag met glasvezel, maar dat zal een project van maanden zijn en die tijd heb ik niet.

Kennelijk sta ik dus niet sterk. Dat is dan jammer, maar dan zal ik het als leergeld zien. Gelukkig is er meer dan één woningstichting in mijn gemeente, en heb ik bij de andere ook een behoorlijke wachttijd opgebouwd. Het komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 10:32
RiccardoNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:17:
Ik wil de woning niet vanwege de buurman én vanwege het ontbrekende glasvezel. Overigens kon ik niet van tevoren weten hoe het met die buurman zit, omdat er na bezichtiging maar heel kort de tijd is om te accepteren of af te wijzen, en er niemand thuis was.

De woningstichting wil nu wel aan de slag met glasvezel, maar dat zal een project van maanden zijn en die tijd heb ik niet.

Kennelijk sta ik dus niet sterk. Dat is dan jammer, maar dan zal ik het als leergeld zien. Gelukkig is er meer dan één woningstichting in mijn gemeente, en heb ik bij de andere ook een behoorlijke wachttijd opgebouwd. Het komt vast goed.
OT: Wellicht is er een andere route mogelijk dat de glasvezel kan bewandelen. Bij KPN aangeven dat de onderbuurman niet wilt mee werken voor het aanleg en dat een andere route nodig is. Ik heb geen idee hoe het pand eruit ziet, maar wellicht is het een mogelijkheid. Met coax kan je ook 1gbit halen :)

Betreft de situatie met je onderbuurman, als het escaleert contact opnemen met de wijk agent. Beste is om zijn spel zo min mogelijk mee te spelen omdat alles een brandstof is voor dit soort figuren.

Betreft het contract, ik denk dat je dat het beste kan toetsen met je rechtbijstand (als je die hebt), of als je inkomen lager is dan 31.1k het juridisch loket bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
@Duke of Savage: Ik heb het juridisch loket gebeld, maar helaas na anderhalf uur nog niemand aan de lijn gehad. Misschien morgen eens proberen bij de regionale Rechtswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
RiccardoNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:17:

Nogmaals, ik weet niet wat je rechten in deze zijn en doe ik een volledige aanname dus ga daar zeker niet op af.

Wat ik vooral interessant vind, en die vraag beantwoord je helaas niet ;), wat ligt er nu aan internet en waarom is dat niet toereikend?

En die buurman. Vervelend dat hij zo reageert en je kon dit inderdaad niet weten. Maar hoe weet je dat hij overlast gaat veroorzaken? Je hebt hem nu aangesproken en hij reageert vervelend. Maar als je er woont kun je het contact toch tot het minimale beperken en wellicht heb je dan helemaal geen last van hem.

Op dit moment zie ik persoonlijk het probleem nog niet en heb ik het idee dat je vrij impulsief reageert. Maar hopelijk zit ik er volledig naast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RiccardoNL
@morritz34 Wat er nu ligt aan internet, is het meest minimale pakket dat je bij Ziggo kunt krijgen. Elke ochtend ontvang ik grote zip-files met filmpjes waar een goede tekst bij moet komen. Dat is de helft van mijn inkomen. Daarom heb ik dus snel internet nodig. Ik kan niet anderhalf uur zitten wachten tot eindelijk met filmpjes binnen zijn, want dat kost me veel geld.

Hoe ik weet dat hij overlast veroorzaakt: ik heb met de mensen in de buurt gesproken, en mensen in mijn persoonlijke kring kennen hem dus ook. Terwijl ik hem aansprak, riep hij vrouwen achterna. Zelf was hij ook niet bepaald hartelijk tegen mij. Als ik er eenmaal zou wonen, zal ik elke dag merken dat hij onder invloed is, en zijn huis zit elke dag vol met mensen die zijn zelfde lifestyle hebben. Misschien vragen naar de bekende weg, maar denk je oprecht dat dit een goede invloed zal hebben op mijn herstel? Ik denk het niet.

Het is jammer dat je me impulsief noemt, want dat ben ik zeker niet. Ik heb het hele gedoe ook met de psycholoog besproken, en die vindt het juist een teken van kracht dat ik inzie dat dit zo niet zal gaan, en dat ik mezelf en mijn herstel voorop zet. Ze raadde me aan om juridisch uit te zoeken of ik dat geld terug kan krijgen, en dat is wat ik nu doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
RiccardoNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:19:
@morritz34 Wat er nu ligt aan internet, is het meest minimale pakket dat je bij Ziggo kunt krijgen. Elke ochtend ontvang ik grote zip-files met filmpjes waar een goede tekst bij moet komen. Dat is de helft van mijn inkomen. Daarom heb ik dus snel internet nodig. Ik kan niet anderhalf uur zitten wachten tot eindelijk met filmpjes binnen zijn, want dat kost me veel geld.

Hoe ik weet dat hij overlast veroorzaakt: ik heb met de mensen in de buurt gesproken, en mensen in mijn persoonlijke kring kennen hem dus ook. Terwijl ik hem aansprak, riep hij vrouwen achterna. Zelf was hij ook niet bepaald hartelijk tegen mij. Als ik er eenmaal zou wonen, zal ik elke dag merken dat hij onder invloed is, en zijn huis zit elke dag vol met mensen die zijn zelfde lifestyle hebben. Misschien vragen naar de bekende weg, maar denk je oprecht dat dit een goede invloed zal hebben op mijn herstel? Ik denk het niet.

Het is jammer dat je me impulsief noemt, want dat ben ik zeker niet. Ik heb het hele gedoe ook met de psycholoog besproken, en die vindt het juist een teken van kracht dat ik inzie dat dit zo niet zal gaan, en dat ik mezelf en mijn herstel voorop zet. Ze raadde me aan om juridisch uit te zoeken of ik dat geld terug kan krijgen, en dat is wat ik nu doe.
Ziggo kun je natuurlijk laten upgraden naar een ander pakket welke wel afdoende kan zijn. Heb je daar al naar gekeken?

Je komt nu pas met informatie dat over de onderbuurman die je eerder niet gaf. Vandaar mijn uitvraag hoe je bepaalde dingen weet. Dus nee, als dit daadwerkelijk zo is lijkt het mij inderdaad niet bevorderlijk.

Als de psycholoog jouw acties als krachtig ziet hou je aub daar aan vast en zeker niet wat ik zeg of vind. Die heeft er verstand van, ik niet ;) Maar als jij eerst over internet begint en daarna de buurman waarvan je niks wist. En vervolgens wel ineens informatie hebt over die buurman waardoor hij niet goed is voor je herstel bekruipt mij het gevoel dat je een reden zoekt voor een impulsieve actie (ergens iets gaan huren).

Voel dit niet als een aanval. Ik probeer uit te leggen waarom ik tot deze gedachtengang kom, hoe onterecht deze mogelijk ook is. Verder succes met het juridische stukje. Hopelijk kun je je geld terugkrijgen en kun je deze ervaring weer meenemen naar een volgende bezichtiging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat voor werk doe je dat je persé glasvezel wil?

Ik ben zelf software developer, databases van enkele honderden gigabytes overpompen hoort bij mijn dagelijkse/wekelijkse bezigheden, maar ik heb glasvezel alleen omdat het kon. We hebben een tijdje ergens gewoond waar alleen Ziggo koper lag, en het 450/45 abonnement daarbij was meer dan voldoende.

Het enige echte unieke aan glasvezel is dat je latency tot zo'n 6-8 ping kan zakken, waar koper rond de 12 ping zit, maar als van thuis werken prima is maakt die paar ms niet uit.

Glasvezel is leuk, maar ik kan me geen situatie bedenken waar het niet hebben van glasvezel een dealbreaker is. Die buurman is misschien wel heel aardig als je 'm een keer uitnodigt voor een kop koffie of een flesje bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:16
RiccardoNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:54:
Mijn vraag: staat de woningbouw in haar recht door mijn geld niet terug te geven terwijl ik de sleutel van het huis geen seconde in handen heb gehad en ik daar dus niet heb gewoond?
Een heel vervelende situatie. Mij lijkt het vooral vervelend dat je je opgebouwde rechten kwijt bent, maar dat is blijkbaar iets minder erg omdat er nog een woningstichting is.
Wat staat er in het contract over opzegging? Kun je ergens iets vinden over wanneer het contract ingaat? Is dat per tekendatum of per sleuteloverdracht? Dat maakt mogelijk iets uit.
Ook relevant: per wanneer kan de woning nu worden verhuurd? Als de volgende op het lijstje de woning per dezelfde datum kan betrekken, sta je een stuk sterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15
Blijkbaar is de buurman van de ene woning van deze WBV naar een andere verkast.
Ik ben benieuwd waarom, wellicht dat hij overlast voor de onderburen veroorzaakte en hij daarom naar beneden verhuisd is?

Jouw beschrijving lezende lijkt het me sterk dat de WBV niet al een stevig dossier over deze bewoner heeft, je zou voorzichtig kunnen polsen of dat zo is. Als het zo is dan is het wel een ernstige nalatigheid van de WBV dat ze je daarvan niet op de hoogte hebben gesteld.
Ik zou eerlijk zijn en niet komen met een smoesje over dat er geen glasvezel is, en zeggen dat je zo'n buurman niet trekt en dat dat simpelweg te belastend voor je is. Vraag je borg/inschrijftijd terug met het argument dat zij je tevoren op de hoogte hadden moeten stellen van de aanwezigheid van dit probleemgeval, en dat je nooit geaccepteerd zou hebben als je hiervan wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
@Toke_gt Dat is inderdaad heel vervelend, maar ik sta ook hoog bij de andere woningstichting. Met een beetje geluk heb ik volgende week zelfs een woning in een straat waarvan ik weet wie er allemaal woont (en dat het goed is).

Dit staat in het contract:
De huurperiode
Artikel 3
3.1 Deze overeenkomst gaat in op 29 mei 2024 voor onbepaalde tijd.
3.2 Huurder kan deze overeenkomst opzeggen tegen elke kalenderdag van de maand, mits deze
niet op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag valt. De opzegtermijn is één
maand.
Ik heb maandag al laten weten dat ik er vanaf zie, om alle redenen die ik ook al in dit topic heb genoemd. In het contract staat niets over een 'aanbetaling', terwijl de bouwkundig verhuurmakelaar van de woningstichting het daar wel over heeft.

@ASW1 Dat is inderdaad wat ik heb gedaan: eerlijk zeggen dat ik het met de buurman niet zie zitten, en dat ik het allemaal niet trek. Ik heb complete openheid van zaken gegeven over mijn mentale gesteldheid, maar de woningstichting wil het allemaal niet horen, lezen en begrijpen. Ik ga je tips zeker opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:16
RiccardoNL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:12:
@Toke_gt Dat is inderdaad heel vervelend, maar ik sta ook hoog bij de andere woningstichting. Met een beetje geluk heb ik volgende week zelfs een woning in een straat waarvan ik weet wie er allemaal woont (en dat het goed is).
Dat zou echt superfijn voor je zijn.
Ik heb maandag al laten weten dat ik er vanaf zie, om alle redenen die ik ook al in dit topic heb genoemd. In het contract staat niets over een 'aanbetaling', terwijl de bouwkundig verhuurmakelaar van de woningstichting het daar wel over heeft.
Bijzonder. Staat er dan wel ergens dat je een maand vooruit hebt betaald en welke status dat dan heeft? Is dat de huur of een borg? Op zich zou je denken dat je een maand vooruit hebt betaald en per 1 juni hebt opgezegd met een maand opzegtermijn, en dat je daarom die eerste maand moet betalen. Zuur, maar ok. Maar dan moet wel ergens staan wat de status is van het bedrag dat je nu hebt betaald. Is dat borg, dan moet je die terugontvangen. Is het de huur voor de eerste maand, dan ben je het volgens mij kwijt.
Misschien kun je dit ook even voorleggen aan het Juridisch Loket in je woonplaats. Misschien gaat het niet om opzegging en borg, maar bijvoorbeeld bedenktijd na het tekenen van een contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

-tom-562

Oliesjeik

Als er Ziggo ligt kan je toch gewoon een 1gbs abo nemen? Lijkt mij snel zat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:17

FreakNL

Well do ya punk?

Ja maar latency en synchrone upload…blabla

Dat van die buurman is vervelend, het ontbreken van glasvezel natuurlijk niet,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Video editor zijn zonder glasvezel is gewoon terug de tijd in.
En een buurman in sociale huur, die gaat niet beter worden.

Heb m'n halve leven in dergelijke wijken gewoond, daar worden ze enkel je vriend als je een seller bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 20:02

Nox

Noxiuz

Je buurman kan door diezelfde corporatie met heel veel moeite verwijderd worden. Belangrijk is dat er dossiervorming is. Als ie vervelend doet de politie bellen, steeds maar weer en alles opschrijven.

Kpn kan ook bij hem in de tuin komen voor je glasvezel, daar kan diezelfde corporatie bij helpen. Als ie het sloopt naderhand is het vervelend tot hij het bonnetje krijgt van kpn en die hem wel uitknijpt. Lastig, maar niet onoverkomelijk.

In het vervolg had je beter voor die optie kunnen kiezen die je zekerheid bood, van de andere corporatie...

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 30-05-2024 05:25 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
graceful schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:22:
Behalve dat hij alleen noodzaak tot snelle downstream noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Als de woningbouw wist dat glasvezel voor jou cruciaal was voor het sluiten van de overeenkomst en dat je de overeenkomst niet zou hebben gesloten als je zou hebben geweten dat glasvezel er niet zou worden aangelegd, dan zou je een beroep kunnen doen op dwaling.

Hetzelfde geldt voor de rust die je nodig hebt vanwege de mentale problemen, die niet aanwezig blijkt te zijn vanwege de drugsverslaafde buurman. Al is dat misschien een wat vager feitencomplex dan het ontbreken van glasvezel, het glasvezel is wel een heel concreet ding.

Is hier iets over op schrift/mail (waaruit blijkt dat de woningbouw wist hoe belangrijk eea voor jou was)?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:26
graceful schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:22:
En een buurman in sociale huur, die gaat niet beter worden.

Heb m'n halve leven in dergelijke wijken gewoond, daar worden ze enkel je vriend als je een seller bent.
dat kan dus wel het 'mijn meeste geld komt van internet' probleem oplossen. Glasvezel ook opgelost. Dit is Omdenken met een hoofdletter!

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
Glenfiddich schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:57:
Als de woningbouw wist dat glasvezel voor jou cruciaal was voor het sluiten van de overeenkomst en dat je de overeenkomst niet zou hebben gesloten als je zou hebben geweten dat glasvezel er niet zou worden aangelegd, dan zou je een beroep kunnen doen op dwaling.

Hetzelfde geldt voor de rust die je nodig hebt vanwege de mentale problemen, die niet aanwezig blijkt te zijn vanwege de drugsverslaafde buurman. Al is dat misschien een wat vager feitencomplex dan het ontbreken van glasvezel, het glasvezel is wel een heel concreet ding.

Is hier iets over op schrift/mail (waaruit blijkt dat de woningbouw wist hoe belangrijk eea voor jou was)?
Volgens mij is dit helemaal niet van toepassing. Er kan technisch gezien gewoon glasvezel komen. De onderbuurman wil het om onduidelijke redenen tegenwerken echter heeft hij dit recht helemaal niet omdat de woning van de woningbouw is. Er wordt hier dus een probleem gecreëerd die er helemaal niet is. Los van het het feit dat de Ziggo verbinding prima is(allicht met een update) voor de geschetste werkzaamheden van TS.

Overigens nog een vraag uit interesse. Je zit in een burnout. Mag je dan eigenlijk wel betaalde werkzaamheden uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
Na alles te lezen te hebben heb je in mijn opzicht nog twee opties:

1. Alles laten voor wat het is. Je hebt je afgemeld en je verliest je voorschot en gaat gewoon niet meer in zee met deze partij.

2. Je verzameld alles wat je op papier hebt. Denk mails, brieven en andere zakken tussen jou en deze partij. Je schakelt rechtsbijstand in voor het voorschot en mogelijk dwaling van de woningbouw (dit kan de rechtsbijstand wel voor je bepalen.) of een ander juridisch loket. Let wel dit is een lange adem traject. Als je in een medisch traject zit voor je mentale gezondheid heb je in ieder geval een specialist die kan bevestigen dat deze situatie niet goed voor je was geweest. MAAR schriftelijk moet je alles zwart op wit hebben voordat je hieraan begint.

Ik wens je vooral veel succes en kan uit mijn ervaring spreken dat woningbouw verenigingen nu niet de meest mens vriendelijke partijen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je het niks vind en nog ergens ingeschreven staat dan moet je dat gewoon doen als je dat beter vindt voelen. Je kan daarna altijd nog proberen een klacht te maken dat ze die rare buurman niet gemeld hebben of over glasvezel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:11

SPT

Heel fijn dat je er nog onderuit kan. Vervelende buren kunnen zeer veel stress geven. Het huis klinkt inderdaad als een lemon. Bewijslast mbt. buurman kan lastig zijn. Jij moet aantonen dat die buurman overlast gaat geven, maar het dossier dat de woningcorporatie waarschijnlijk over hem heeft heb jij niet. En dan nog is het de vraag of het voldoende grond voor ontbinding is: een woningcorporatie is immers juist gericht op het huisvesten van mensen wat meer aan de onderkant van de samenleving, inclusief mensen met een mandje. Die glasvezel lijkt oplosbaar (als die buurman maar meewerkte), dus eigenlijk is het probleem alleen de buurman. Je kunt onder een getekend huurcontract in beginsel niet meer uit (er is geen bedenktijd). Het contract gaat dus in de eerste maand in, maar door tijdig op te zeggen kan je het na die maand wel beëindigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiccardoNL
morritz34 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Overigens nog een vraag uit interesse. Je zit in een burnout. Mag je dan eigenlijk wel betaalde werkzaamheden uitvoeren?
Ja, ik heb een hele coulante baas :+ (ik ben zzp’er ;-)).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Ik zou eens een goed gesprek met je baas hebben. Je zit in een burnout, geeft zelf al aan dat mentale rust key is... Desondanks ben je afhankelijk van glasvezel zodat je data eerder binnen is. Something does not compute ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:00

_Apache_

For life.

Kan je tot de tijd dat glasvezel aangelegd kan worden niet gebruik maken van Coax?
Hier waren de snelheden vergelijkbaar, maar coax wel duurder. Dat zou je kunnen dempen door een intro korting te verkrijgen.
Hier ging de coax ook al richting de gbit/sec, is dat voldoende?

Dan heb je wat tijd gewonnen totdat het glas aangelegd is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Ik zou eens een goed gesprek met je baas hebben. Je zit in een burnout, geeft zelf al aan dat mentale rust key is... Desondanks ben je afhankelijk van glasvezel zodat je data eerder binnen is. Something does not compute ;)
Heb je m’n post wel goed gelezen? Ik heb geen baas, ik ben zzp’er. Tijd = geld in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Een betere baas kun je je niet wensen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
morritz34 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Een betere baas kun je je niet wensen ;)
Maar die baas laat hem wel doorwerken tijdens een burn-out, zo lekker is die baas dan kennelijk niet.

;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
No Hands schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Maar die baas laat hem wel doorwerken tijdens een burn-out, zo lekker is die baas dan kennelijk niet.

;w
Nogmaals: ik ben de baas. Ik ben zzp’er. Er is niemand die dicteert wat ik wel en niet moet doen, maar geen opdrachten uitvoeren, betekent geen inkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20

Reptile209

- gers -

RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Nogmaals: ik ben de baas. Ik ben zzp’er. Er is niemand die dicteert wat ik wel en niet moet doen, maar geen opdrachten uitvoeren, betekent geen inkomen.
Waar @No Hands op hint (denk ik): als je hier verder werk van wil maken naar de woningbouw, dan gaat het op z'n minst vreemd staan als je enerzijds aangeeft dat je een burn-out hebt (dus rust nodig), en anderzijds supersnel moet kunnen werken (glasvezel). Ik zeg niet dat het niet kan wat je doet, maar wel dat het tot een hoop opgetrokken wenkbrouwen kan leiden. Dus bedenk even goed hoe je het verhaal neerzet.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
Ik begrijp heel erg dat je hier chagrijnig om bent. De aso's kunnen veel te veel maken.

De woningbouw zou de onderbuurman moeten verplichten om glasvezel door te laten en eigenlijk ook voor de kosten op te draaien (vind ik dan).

In ieder geval, succes. Vervelende situatie.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Hij refereert er aan dat jij je eigen baas bent als zzp-er. Maar dan ben je wel een 'slechte' baas, want een 'goede' baas zou zijn werknemer niet laten werken met een burn-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
[...]

Ik denk dat je mijn punt niet snapt, anderen gelukkig wel. Ik snap je punt van geen inkomen maar dat moet je dus als ZZP'er ook regelen.
Maar we dwalen af, ik hoop dat je eronderuit komt zonder dat je weer onderaan komt in de rij voor een andere woning. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:34
Is starlink een optie tijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
PS: in dit topic van 10 jaar geleden op het rechtenforum word ook gesproken van ladderrecht. https://rechtenforum.nl/f...el/t/42712/printertopic/1

De woningbouw zou dit moeten oplossen, en de onderbuurman moeten dwingen.

Veel mensen zegen ook gewoon Ziggo nemen, echter is glasvezel in de meeste gevallen ook veel stabieler.

PS: Heb je hier inschrijftijd voor opgegeven? Het is wel belangrijk om daar bewust van te zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door Ecological op 30-05-2024 11:56 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Heb je m’n post wel goed gelezen? Ik heb geen baas, ik ben zzp’er. Tijd = geld in dit geval.
Je bent je eigen baas. Lees mijn post nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 15:15
Iedereen die zegt dat de onderbuurman het niet tegen mag houden, dat een woningbouw probleem is, of het probleem van KPN:

Dat is allemaal niet relevant. Als het KPN team bij de buurman aanbelt om die kabel door zijn tuin te leggen, en de buurman weigert, dan druipen ze gewoon af. En dan wordt het een lastig en lang traject met KPN, de woningbouw, de politie, mogelijk een rechter, de buurman en TS zelf.
En TS is dan de enige die er haast mee heeft. Veel succes.

Ook kun je de woningbouw niets aanwrijven. Glasvezel is gewoon mogelijk, zoals beloofd. Je kunt zelfs niet stellen dat het niet kan vanwege de buurman. Dat is namelijk nog niet bewezen omdat het nog niet geprobeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batur
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 05:24:
Je buurman kan door diezelfde corporatie met heel veel moeite verwijderd worden. Belangrijk is dat er dossiervorming is. Als ie vervelend doet de politie bellen, steeds maar weer en alles opschrijven.
Hier zou ik niet op hopen. Zo'n proces duurt meestal minimaal twee jaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RiccardoNL
Een kleine update: het probleem is opgelost. Niet in geld, wel op een andere manier waar ik ontzettend blij mee ben. Ik kan nu aan m’n herstel werken, en dat is het belangrijkste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:31:
Een kleine update: het probleem is opgelost. Niet in geld, wel op een andere manier waar ik ontzettend blij mee ben. Ik kan nu aan m’n herstel werken, en dat is het belangrijkste :).
Vermoed dat ze je een andere woning aangeboden hebben?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RiccardoNL
jeroenkb schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Vermoed dat ze je een andere woning aangeboden hebben?
Nee, behoud van zoekpunten, zodat ik alsnog iets anders kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Mooi om te horen! Lijkt me inderdaad een nette oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
RiccardoNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:31:
Top. Zet jezelf op de 1ste plaats.... good luck!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 20:02

Nox

Noxiuz

Batur schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Hier zou ik niet op hopen. Zo'n proces duurt meestal minimaal twee jaar.
Daarom: heel veel moeite.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1