Wat heb ik nu dan onder mijn voeten? En hoe te egaliseren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 21:36

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Vriendin en ik hebben een klushuis gekocht, en vorige week de sleutel gekregen.
We hebben wel eens laminaatvloertje gelegd, en een muur geschilderd, maar verder nog niet veel ervaring.
Je moet toch ergens beginnen, dus dat gaan we nu doen.

In de keuken/woonkamer ligt zeil. Tijdens de bezichtiging zagen we al dat er bij de vaatwasser een lek was (geweest), want onder het zeil zat een grote donkere vlek.
Nu hebben we een bouwdroger daar staan om zsm het vocht uit de vloer te trekken.

De vloer in kwestie gaan we sowieso aanpakken, maar de vraag is tot op welke laag van de vloer.
Dat zeil gaat sowieso weg, en ik wil vloerverwarming aanleggen.
Verder loop de vloer ook niet heel fijn, omdat je makkelijk wegzakt. Hij is op sommige plekken vrij wiebelig.

Aangezien een aantal delen sowieso al door vocht aangetast zijn en vervangen moeten worden, hebben we hem een stukje open gelegd.

Dit is hoever ik zelf al was gekomen:

- Zeil
- ?? Een of ander dun houten plaatje met een mini laagje zwart schuim aan de onderkant
- Groene geluidsdempende ondervloerplaat
- ?? Laagje pershout van het een of ander. Vastgespijkerd aan ondervloer. Denk dat deze dient ter egalisatie/drukverspreiding. Maar is niet heel dik.
- Houten ondervloer latten die op de vloerbalken gespijkerd en geschroefd zijn.
- Isolatiemateriaal. Iemand enig idee wat? Zou Metisse kunnen zijn. Een grijzige stoffige substantie. Ongeveer 20cm dik.

Ik gok dat daaronder het plafond van de onderbuurman zit.

Die ondervloer zakt op sommige plekken ook flink in. Ik vraag me dus af of we die kunnen laten liggen, stevige (gipsvezel)plaat met ingefreesde vloerverwarming erop, en daar laminaat oid op leggen. Maar hoe dan egaliseren?
Of beter de ondervloer zelf ook aanpakken. En wat zijn dan de opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLxrExjp6LpYcYHRB3Wqv6Fy4EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJQ5iuwkQM7X2ShLTtepDir4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOhDxzMO4YTT8gc-hMKtnda7HcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eXu7U8v11wviTN6PZo33zvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bcjh-I8KMLCu39CLg3fZQgPC_i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIowxnTFfDQ8UxtyM1NnhG9S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNdRUOqPEb0m5wGGemmVpkFb1l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89jBsiMPcvaCXnXrzaGDosEb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46

BLN

Die houten planken zijn je constructievloer. De zwarte vlekken duiden op schimmel en rot. Alles wat die kleur heeft zou ik er uit halen en vervangen. Alle planken die niet sterk en stabiel zijn, ook vervangen.

Als je contructievloer weer in goede staat is, kun je met gipsvezelplaat (die heb je ook met vloerverwarmingskanalen voorbereid) aan de slag gaan. De rest is de normale afwerking van een vloer waar verwarming in gaat.

Meestal moet je erg opletten met vloerhoogte, vooral ten opzichte van de buitendeuren, zoals de voordeur. Dat moet nu ook, maar door het aantal lagen wat er uit de vloer is gegaan heb je misschien mazzel.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Kijkend naar de ronde gaten en kurken voor in die gaten ga ik er vanuit dat het grijze isolatiemateriaal cellulose is, dit kan je nl inblazen (en daar heb je die gaten voor nodig)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:22
alles weghalen tot die planken, planken inspecteren en zorgen dat die allemaal goed zijn. Daarop fermacell oid met vvw mogelijkheid erin, afwerkvloer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts