Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
V&DOp maandag 10 september 2001 13:21 schreef Dirk-Jan het volgende:
zoals compaqs en dells.
weet iemand nog meer van deze bedrijven?
ik heb nu 6 jaar zelf computers gebout, maar nu is de tijd aan gebroken dat betrouwbaarheid belangrijker is geworden dan snelheid...
daarom wil ik een standaard computer.
Verwijderd
Je kan toch ook gewoon een PC samenstellen bij een Computerspeciaalzaak waar ze meer verstand hebben van dat soort dingen als bij bijv. V&D en dat soort zaken
niks geleerd in die 6 jaar?ik heb nu 6 jaar zelf computers gebout, maar nu is de tijd aan gebroken dat betrouwbaarheid belangrijker is geworden dan snelheid...
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
Verwijderd
Wat versta je onder een standaard computer?Op maandag 10 september 2001 13:21 schreef Dirk-Jan het volgende:
Waar gaat het jou om, support/service?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Wat verder interessant is: hou de aanbiedingen van Office Centre en KPN Primafoon Business Centre's in de gaten! Die hebben vaak mooie toshiba's of HP's (beiden 3 jaar onsite garantie) voor echte dumpprijzen!
Wat is dat nu weer voor bullshit?Op maandag 10 september 2001 13:21 schreef Dirk-Jan het volgende:
..dat betrouwbaarheid belangrijker is geworden dan snelheid...
Dus een zelf samengesteld systeem is niet betrouwbaar?
Je suggereerd ook dat snellere systemen onbetrouwbaar zijn ofzo? Ja, als je overclocked kan je idd stabilliteit verliezen, maargoed overclocken HOEFT niet.
Ik denk dat compatibilliteit een stuk belangrijker is dan wat jij zegt. Als je je een beetje intresseerd voor de hardware die je koopt weet je ook de voor en nadelen van de hardware en kan je een perfect systeem samenstellen.
Alsof Compaqs en Dell systemen geen problemen hebben. Bovendien is het bij die pc's moeilijker te fixen doordat de hele bende vaak on-board zit enzo
Verwijderd
Of moet het echt een merk zijn?
Want ik denk dat een PC met allemaal goeie a merken betrouwbaarder is dan een compaq of een Dell....
Als je zelf nou gewoon de onderdelen blijft kiezen en dan bij de winkel even assemblage erbij besteld??
Dan ben je er toch ook??
Als je een beetje verstand hebt (geen p4 dus met een socket A moederbord kopen bijv.) kun je meestal wel voor minder geld een pc samensteld die beter past bij jouw eisen dan zo'n kant en klaar ding. Je moet echt niet denken dat die veel stabieler zijn. Vroeger hadden we een kant een klaar van vobis, nauw dat was lekker
Zorg gewoon dat je een stabiel os gebruikt (win2000/XP ofzo ipv 98/ME), met de juiste drivers, patches
als je al 6 jaar je eigen pc's bouwt lijkt me dat je nu toch wel eens weet hoe alles moet, en weet je al helemaal waar je pc's kan kopen
It seemed like a good idea at the time
Verwijderd
Een Dell of Compaq of Kloon who cares? Betrouwbaarheid ligt vaak bij het OS en HD. En dat maakt bij een Dell of Compaq echt geen drol uit. Maar goed.. misschien ligt het wel aan de gebruikerOp maandag 10 september 2001 13:21 schreef Dirk-Jan het volgende:
zoals compaqs en dells.
ik heb nu 6 jaar zelf computers gebout, maar nu is de tijd aan gebroken dat betrouwbaarheid belangrijker is geworden dan snelheid...
Its not the car, but the person who sits behind the wheel
Verwijderd
Op maandag 10 september 2001 13:27 schreef Kroetsjov het volgende:
[..]
niks geleerd in die 6 jaar?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb laatst een Compaq uit elkaar gehaald, dat ziet er wel netjes uit, dan heb ik het niet over de prestaties natuurlijk, maar over het feit dat alles goed vast zit, zelfs de kabeltjes tussen bv. de cd-rom en de geluidkaart zit met een klemmetje vast.Op maandag 10 september 2001 15:42 schreef eelcoz het volgende:
Het enige verschil tussen zelfbouw en "merk" pc's is dat je bij zelfbouw weet wat erin zit, bij Compaq, Dell etc. etc. betaal je voor het naamplaatje terwijl de belangrijke onderdelen meestal goedkope rommel is.
Voor iemand die zelf een beetje sleutelt is dat ergerlijk, maar voor iemand die er (bijna) geen verstand van heeft is het gewoon goed spul, er kan niets verkeerd gaan.
Verwijderd
Je kunt overdrijven natuurlijkOp maandag 10 september 2001 14:45 schreef Domino het volgende:
[ugghe] VOBIS [/ugghe]
koop bij de media marktOp maandag 10 september 2001 16:28 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Je kunt overdrijven natuurlijk
-goedkoop
-modern
-vette service
-leuke dames
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
OK met z'n allen naar de Mediamarkt!Op maandag 10 september 2001 17:04 schreef funkflex het volgende:
[..]
-leuke dames
en compaq en dell (2 van de 3 grootste leveranciers van pc's) zijn dan zeker geen a merk.Op maandag 10 september 2001 13:52 schreef Flowery-T het volgende:
Want ik denk dat een PC met allemaal goeie a merken betrouwbaarder is dan een compaq of een Dell....
Ik heb zelf een dell (t500) en wat daar inzit is ZEKER geen rotzooi
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V
voor de prijs die dell vraagd mag dat ook welOp maandag 10 september 2001 18:26 schreef IMWezel het volgende:
[..]
en compaq en dell (2 van de 3 grootste leveranciers van pc's) zijn dan zeker geen a merk.
Ik heb zelf een dell (t500) en wat daar inzit is ZEKER geen rotzooi
als je veel eisend bent kan niets tegen zelfbouw op
ik heb nog nooit een kant en klare pc gezien waar precies in zat wat ik wou
dop
EPC Debian Gnu Linux
Verwijderd
.
Het lijkt wel of er steeds meer van die vragen komen om ons bezig te houden. En die vraagsteller zit zich te verkreukelen welke antwoorden er vaak komen op zijn "kromme" vraag......
Nu ook weer: 6 jaar zelf zijn PC gebouwd en dan geen idee hebben wat er te koop is....kan het mis hebben, immers we zijn allemaal mensen, maar.....dit lijkt er ook weer zo een.
Hoe verzinnen we daar een gedragscode voor zonder dat we de mensen die het echt nodig hebben in de kou laten staan!
Verwijderd
hij's ons uit de tent aan het lokken, daarom reageert hij ook niet op de reply's........ prettyOp maandag 10 september 2001 13:21 schreef Dirk-Jan het volgende:
zoals compaqs en dells.
en in 6 jaar zou je wel moeten leren dat je beter zelf een computer kan bouwen, uitbreiden dan een cmoputer van grote OEM fabrikanten kan hebben, nothin' but trouble.
(Tja.. mijn vaders pc is een compaq .. en die moet ik toch ondersteunen
Dan bouw ik het liever zelf ...
Flickr PSN ID= cheironnl
lijkt me nou niet echt nodigOp maandag 10 september 2001 18:36 schreef andre_at_home het volgende:
waar blijft die Dirk-Jan......
.
Hoe verzinnen we daar een gedragscode voor zonder dat we de mensen die het echt nodig hebben in de kou laten staan!
iedereen is toch wel oud en wijs genoeg om te bepalen of ze ergens op reageren
maar goed wie ben ik
EPC Debian Gnu Linux
Jij bent dop!Op maandag 10 september 2001 18:41 schreef dop het volgende:
Maar goed wie ben ik
Dirk-Jan: ik heb nu 6 jaar zelf computers gebout
Auwwa! Dat moet nogal zeer doen, zeker met die bigtowers!
ach...in een volgend leven lach je er om!
ROFLOLOp maandag 10 september 2001 18:44 schreef 0siris het volgende:
[..]
Jij bent dop!
Dirk-Jan: ik heb nu 6 jaar zelf computers gebout
Auwwa! Dat moet nogal zeer doen, zeker met die bigtowers!Ik zou daar eens in het ziekenhuis naar laten kijken. En mocht je het resultaat goed kunnen schoonmaken, wil ik er wel eentje
ok dat klopt maar voordat ik deze kreeg (via pcproject op werk van mijn moeder) had ik een yakumo P200+ 32mb intern matrox mystik, creativ 64mb 4speed philips rom met 15" ctx scherm samen laten stellen.Op maandag 10 september 2001 18:32 schreef dop het volgende:
[..]
voor de prijs die dell vraagd mag dat ook wel
als je veel eisend bent kan niets tegen zelfbouw op
ik heb nog nooit een kant en klare pc gezien waar precies in zat wat ik wou
dop
jah dan sla je zoiets niet over als je voor niets een PIII 500 kunt krijgen met alles nieuw en drop en draan
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V
da was omdat een vriend van mij op mijn vingers zat te kijken, en alles wat ik typete verbeterde...Op maandag 10 september 2001 15:47 schreef eelcoz het volgende:
Hij heeft dan ook pc's "gebout" i.p.v. gebouwd
maar verder: ik heb eens naar wat dells e.d. gekeken, maar qua stabiliteit is het idd. nix meer... ik denk dat ik gewoon weer zelf een pc in elkaar flikker, en nie meer in m'n kast ga zagen en mijn proc. boven spec. laat lopen.
gewoon. als die het doet, doet die het. Ik denk dat het een P4 met rambus word. die sjit is echt tering snel. en met XP zo vast als een huis!
(ik kwam trouwens op dit idee, omdat op mijn stage allemaal dells stonden (doe goed werkte) en als je iets gedaan wilde hebben, belde je WPO (werkplekondersteuning) en dan hoefde je alleen maar een kop koffie te zuipen, en dan zetten ze die 128 MB er voor je in. Das pas eens service. Een beetje HBO'er bouwd zelf trouwens helemaal geen computers meer... die laat alles doen. )
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ik ben er nog wel... ik wou 1 uur na het posten van dat bericht antwoorden, maar toen liep GoT vast op school!!! (Tering-firewall)Op maandag 10 september 2001 18:36 schreef andre_at_home het volgende:
waar blijft die Dirk-Jan......
.
Het lijkt wel of er steeds meer van die vragen komen om ons bezig te houden. En die vraagsteller zit zich te verkreukelen welke antwoorden er vaak komen op zijn "kromme" vraag......
Nu ook weer: 6 jaar zelf zijn PC gebouwd en dan geen idee hebben wat er te koop is....kan het mis hebben, immers we zijn allemaal mensen, maar.....dit lijkt er ook weer zo een.
zeikerd! je moet nie zo zanikken. als je ff naar mijn andere posts kijkt, zie je zat ik zeker geen rommel post.Op maandag 10 september 2001 18:38 schreef The_YellowDog het volgende:
prettyis dit dirk-jan...
Hoe weet ik trouwens dat jij niet zo'n ventje bent ,die alleen overal maar commentaar op heeft, maar nooit een fatsoenlijke oplossing?
correctie: jij bent zo'n nerdje dat alleen maar sjit post... ik heb een keer door je oude posts gebladerd, maar veel nuttigs staat er nie in...Op maandag 10 september 2001 18:46 schreef The_YellowDog het volgende:
EN DIRK-JAN WINT DE PRIJS VOOR DOMSTE VRAAG VAN HET JAAR!!
Verwijderd
wat zoek je nu eigenlijk voor dingen.
Gateways (leuk, koeien)
Imacs
IBM
Laser
Tulip.... Dat soort ongein ????

Of was het echt alleen maar een geinponum topic..
Ben je niet al te gek duur uit, en heb je in principe geen stress van je eigen bouwsels.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Als je ook maar een beetje tweaker bent zul je merken dat je na zo'n dell systeem toch niet helemaal tevreden bent.
Ach eigenlijk hebben beiden z'n voor en nadelen.
En die dell systemen zijn perfect voor mensen die er het geld voor over hebben, en eigenlijk geen kloot van computers snappen.
Want echt waar, heb echt weinig mensen horen zeggen dat ze al 6 jaar computers gebouwd hebben, en dan opeens opstappen op een Dell of compaq.
Dan loop je toch echt te klooien met je eigen systemen, als je gaat zeuren om stabiliteit.
Als je niet weet hoe je een systeem stabiel kunt krijgen, dan vraag ik me echt af wat voor ervaringen je hebt opgedaan met pc's in 6 jaar.
En misschien lullig, maar dan moet je er echt niet bij zeggen dat je al 6 jaar pc's bouwt.
Want die zin ben je echt onwaardig.....
lijkt me dan ook een overduidelijk geval troll
In times of war the law falls silent
Verwijderd
\0/
Dell koop je op www.dell.nl
Compaq als desktop/laptop zou ik zeker niet aanraden, ze maken wel goede servers, maar desktops en laptops zijn bagger en veel te duur.
Nouja, ik ga HBO studeren, zit nu in me examenjaar HAVO, maar als iemand mij me mogelijkheid weghaalt om pc's te bouwen zou ik boos worden. Ik wil me eigen pc's bouwen en veranderen.(ik kwam trouwens op dit idee, omdat op mijn stage allemaal dells stonden (doe goed werkte) en als je iets gedaan wilde hebben, belde je WPO (werkplekondersteuning) en dan hoefde je alleen maar een kop koffie te zuipen, en dan zetten ze die 128 MB er voor je in. Das pas eens service. Een beetje HBO'er bouwd zelf trouwens helemaal geen computers meer... die laat alles doen. )
maar ik zou iig me eigen pc bouwen en geen k&k computer kopen, want ik ken er een paar die alleen maar problemen geven. (Hoeft natuurlijk niet bij elke k&k pc te zijn)
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik heb voor mij vader een Optiplex GX150 besteld, en die zit in een heel fraaie slimline desktop, en alles is antraciet (monitor, keyb, kast, muis). Is gewoon heel fraai. En heeeeel stil!
Misschien beetje pro-Dell verhaal, maar ik begin steeds meer bewondering te krijgen voor die mensen...
ach...in een volgend leven lach je er om!