Speaker keuze icm Power Dynamics PRN1202

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:50
Hi All,

Wij hebben onlangs een horecazaak overgenomen, maar we zijn niet tevreden met de kwaliteit van het geluid.

Huidige situatie:
- Versterker: 1x PowerDynamics PRN1202 100V - 2x 120W reeds aanwezig
- Speakers: 7x plafond speakers, merk en specs onbekend

We willen de geluidskwaliteit verbeteren naar een gemiddeld niveau. Het hoeft niet super luid of van topkwaliteit te zijn, maar de huidige speakers zijn gewoonweg slecht. Ons plan is om twee of drie boekenplank speakers (bijvoorbeeld Wharfedale Diamond 220) op te hangen, maar we weten niet zeker of dit kan met de huidige versterker. Daarom hebben we jullie advies nodig.

In de handleiding staat:

"Each zone output can be used to power either 100V line speakers or 8Ω speakers. These configurations cannot be used together, so it is important to decide which will be used at the start."

Hieruit begrijp ik dat de plafond speakers 100V speakers zijn. In de specs van de Warfedale staat "Nominale impedantie 8 Ohm"
Mijn vraag is dan ook, kan ik deze speakers aansluiten?

Zie afbeelding voor de achterkant van de versterker.

Bedankt voor jullie hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNd6SA_NlAdZ4ANfglvH5MS5BSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O1l6Gj7ARdiJF1v9nrG3WHMs.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via albatrosX1 op 30-05-2024 08:48)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 21:26
100 volt installaties zijn vaak niet ontwikkeld met klank of geluidskwaliteit als nummer 1 criteria maar voornamelijk bedoeld om hoge aantallen luidsprekers en lange kabellengtes te overbruggen.

Let op: 100 volt is zeker niet gelijk aan 8 ohm. Als je reguliere luidsprekers op de 100 volt versterker aansluit zal je ze frituren.

Je kan deze versterker zoals ik het lees wel naar regulier terug schakelen maar dan functioneren de plafondluidsprekers niet.

[ Voor 15% gewijzigd door andy88 op 29-05-2024 13:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• andy88
100 volt installaties zijn vaak niet ontwikkeld met klank of geluidskwaliteit als nummer 1 criteria maar voornamelijk bedoeld om hoge aantallen luidsprekers en lange kabellengtes te overbruggen.

Let op: 100 volt is zeker niet gelijk aan 8 ohm. Als je reguliere luidsprekers op de 100 volt versterker aansluit zal je ze frituren.

Je kan deze versterker zoals ik het lees wel naar regulier terug schakelen maar dan functioneren de plafondluidsprekers niet.

[ Voor 15% gewijzigd door andy88 op 29-05-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:50
andy88 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:28:

Bedankt voor je reactie.
Plafondspeakers mogen wat mij betreft weg en in plaats daarvan wil ik 3 normale speakers. Als je naar de afbeelding kijkt van de achterkant van de versterker dan zie je bij speaker output zowel 100v als 8ohm. Hieruit maak ik op dat je kan kiezen, maar ik twijfel aan mijn redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
albatrosX1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Plafondspeakers mogen wat mij betreft weg en in plaats daarvan wil ik 3 normale speakers. Als je naar de afbeelding kijkt van de achterkant van de versterker dan zie je bij speaker output zowel 100v als 8ohm. Hieruit maak ik op dat je kan kiezen, maar ik twijfel aan mijn redenering.
Dat klopt inderdaad. Je koppelt dan de 100 volt speakers af en gaat de reguliere aansluiten op de COM-poort (de min draad) en de 8 ohm-poort (plus draad)