Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27
Allereerst, ik gebruik een Fairphone met Android 13, ingesteld op Engels. Mijn ING-app had ik altijd op Nederlands ingesteld.

Sinds de laatste update van de ING-app is de taal in de app opeens in het Engels. De optie om de taal in de app te wijzigen verwijst naar het Android-settingsscherm waar je de taal van de telefoon kunt instellen. Engels staat daar op 1, daaronder Nederlands. Ik wil echter graag de rest van mijn telefoon op Engels houden.

Als je de reviews in de Play-store van de laatste tijd bekijkt, zie je dat hier veel over geklaagd wordt. De reacties waren eerst behulpzaam ('ik zal het navragen bij de developers'), maar de laatste dagen is het consequent 'ING kan hier niets aan doen, Google/Android forceert dat alle apps de telefoon-taal gebruiken').

Dit lijkt mij onzin, ik heb namelijk andere apps die gewoon Nederlands zijn. Is er iemand met verstand van Android die weet of het klopt wat ING zegt? Ik denk het eigenlijk niet, maar welke argumenten kan ik hiervoor bij ING aandragen?

Beste antwoord (via rens-br op 13-06-2024 13:09)

• Limosaa
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-06 09:37
Sinds de update van 11 juni is de apptaal weer los in te stellen van de systeemtaal. Voor Android: Settings - System - Languages - App languages.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
Lijkt me inderdaad onzin. Android (als ontwikkelaar) biedt specifieke frameworks en tooling om meerdere talen en dialecten te ondersteunen. Dit kan automatisch geselecteerd worden op basis van de Systeem-taal, App-specifieke taal (ook een Android setting sinds 13) of via specifieke in-app keuzes.

Verwijzen ze niet naar de 'App Languages' in de Android-instellingen?

Hier (Android 14, Samsung, laatste ING-app update) kan ik gewoon binnen de app de taal aanpassen trouwens (ook zonder dat ik Nederlands in de systeem-talen heb staan..).

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 29-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
Verwijzen ze niet naar de 'App Languages' in de Android-instellingen?
Nee, de ING-app staat hier niet bij. Wel andere Apps zoals NS en Odido, deze staan in dit scherm op 'Nederlands'.
Hier (Android 14, Samsung, laatste ING-app update) kan ik gewoon binnen de app de taal aanpassn trouwens (ook zonder dat ik Nederlands in de systeem-talen heb staan..).
Ok interessant... Dus met telefoon op Engels kun je wel Nederlands selecteren?

Dacht even dat Android 14 een oplossing zou zijn, maar het is ook geen specifiek probleem met Android 13, ING support heeft het over een beperking van Android 13 en hoger.

Edit: heb Nederlands verwijderd als tweede taal, maar dit heeft ook niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door sll op 29-05-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
Ok, dit is vrij maf. Om 11:31 kon ik de taal nog rustig wijzigen binnen de app - nu wordt ik ook verwezen naar de Systeem-brede taalinstellingen :\ De app is niet ge-update in de tussentijd.

Bijzonder, dit lijkt me nog altijd geen limitatie van Android eerlijk gezegd. App-specifieke taalinstellingen op Android-niveau zijn juist sinds 13 toegevoegd...

[ Voor 14% gewijzigd door eric.1 op 29-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit is de vierde keer dat ik hier tegenaan loop.

De eerste keer was enkele jaren geleden. Android op Engels, meeste apps graag in het Engels, maar een Digid, bankieren app e.d. mag gewoon in het NL.

Meermaals dat ná een update van ING bankieren mijn 'Nederlands' instelling in de ING app niet meer werkte en ik een Engelse app kreeg (zoals mijn Android) ondanks dat ik NL selecteerde in de app. Ik heb hier twee keer (meerdere jaren ertussen) een incident voor laten aanmaken (want mijn eigen ervaring in DevOps, als je het niet hoort weet je het niet en kun je het niet oplossen en mensen zijn niet zo geneigd om degelijke tickets in te schieten).

Ik denk dat ze te vaak tegen problemen aanliepen en nu dit maar laten varen en de gemakkelijke weg kiezen. Ik vind het jammer. Want een betaalverzoeksturen is bijv. ook in het Engels.

Absoluut een gemiste kans van ING hierin.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:43
Is er iemand met verstand van Android die weet of het klopt wat ING zegt? Ik denk het eigenlijk niet, maar welke argumenten kan ik hiervoor bij ING aandragen?
Dat is inderdaad onzin. Juist sinds Android 13 is er een functie binnen Android om talen per app te kunnen instellen.

Settings -> General Management -> "App languages"
In de bovenstaande path kom je uit bij een app lijst, die dit ondersteunen, ING staat hier niet tussen.
Technisch dus gewoon mogelijk, maar moeten zij inbouwen, je kan verwijzen naar onderstaande documentatie.
https://developer.android...s/resources/app-languages

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
(...). Ik heb hier twee keer (meerdere jaren ertussen) een incident voor laten aanmaken (want mijn eigen ervaring in DevOps, als je het niet hoort weet je het niet en kun je het niet oplossen en mensen zijn niet zo geneigd om degelijke tickets in te schieten).
Waar kun je een incident inschieten?

Ik heb de chat geprobeerd. Resultaat: graag de klantenservice bellen.
Klantenservice zei (samengevat): de wereld verandert, leer ermee te leven.
Pas in de Play Store lees ik de inhoudelijke feedback dat dit 'een beperking was van Android 13 en hoger'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sll schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Pas in de Play Store lees ik de inhoudelijke feedback dat dit 'een beperking was van Android 13 en hoger'.
Klantenservice bellen en klacht indienen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorbert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-03 10:07
Onderin het Service menu staat (onder de chat) een feedback-optie "Do we make you happy, or not really?": daar kan je met een :( aangeven dat dit niet voor je werkt. Ik hoop dat genoeg van dat soort feedback een managementlaag kan activeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb de persvoorlichter om extra info gevraagd, loop er ook tegenaan...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 22:57
sll schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Wel bijzonder, ik zit op Android 14 met (volgens mij) een up-to-date app en ik kan gewoon nog steeds de taal wijzigen in de app.

-edit- en vandaag voor mij ook veranderd

[ Voor 3% gewijzigd door cheiron op 30-05-2024 17:41 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit op Android 14 met een S23 en kan de taal ook alleen via de systeeminstellingen veranderen.
De app zegt ''we gebruiken de taal van je toestel''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:01:
Heb de persvoorlichter om extra info gevraagd, loop er ook tegenaan...
"Het klopt inderdaad dat we de manier waarop je de taal instelt in de App op een Android telefoon hebben aangepast. Daardoor neemt de App de taal over zoals die ingesteld staat op het besturingssysteem. Deze aanpassing is een stap om onze App meer in lijn te brengen met de standaard manier van werken van het Android platform. Voor sommige klanten is dit handig, maar we snappen ook dat het voor sommige gebruikers minder ideaal is. Daarom werken we aan een oplossing waarbij het mogelijk is om voor de App specifiek een voorkeurstaal in te stellen. Het instellen van een voorkeurstaal werkt straks voor klanten die gebruik maken van Android 13 of hoger.  We verwachten dit op korte termijn te kunnen implementeren."

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 15:51
Dit probleem heb ik ook gehad, ergens in kunnen stellen en sindsdien niet meer van toepassing, ook net niet. Wat een geklooi zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
Goed om te horen van de persvoorlichter dat ze werken aan een oplossing, bedankt @CLB

Ze hebben dus de keus gemaakt omdat ze de app graag in lijn willen brengen met 'de standaard manier van werken van het Android platform'. :?

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord... Sinds Android 13 is het juist makkelijker om per app de taal in te kunnen stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja beetje vreemde statement, maar we will see...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Limosaa
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-06 09:37
Sinds de update van 11 juni is de apptaal weer los in te stellen van de systeemtaal. Voor Android: Settings - System - Languages - App languages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adminit
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
OMG! Held!! Ik zat toevallig een paar dagen hier naar te zoeken. Ik werd gek van dat engels. Ook steeds bij betaalverzoeken maken, iedereen dacht dat het een spam link was.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 21:49

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep de app geupdated en bij mij is het nog steeds gekoppeld aan de system language :(
(Oneplus 7T Pro, android12)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminit
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
Volgensmij is het ook alleen maar voor Android 13 dat die feature uit is gekomen over lossen system language.
Pagina: 1