Gek probleem. Nieuwe build inelkaar gezet met bijna alleen maar nieuwe onderdelen. Alleen de M2 opslag hebben we meegenomen vanuit de vorige computer. PC draait als een zonnetje. Behalve als je de computer opnieuw opstart. Het beeld blijft dan zwart, de eerste minuten zie ik dat de HDD- indicatie LED nog wel bezig is, maar die dooft ook vervolgens weer. De stekker uit de voeding (PSU) even +-10sec wachten, weer aansluiten en de computer gaat vervolgens weer gewoon aan alsof er niets aan de hand is... Misschien dat de computer wel start, maar dan zonder beeld?
Ik kom er even niet uit waar ik het moet zoeken, vandaar hier de vraag. Ik heb de kabels / aansluitingen gecheckt en die lijken allemaal in orde. De videokaart had ik al even draaien in mijn vorige computer en daar zonder enig probleem.
Geheugen draait op een EXPO-profiel en heb in de bios de Memory Context Store uitgezet om te kijken of dat helpt. Heb een stresstest gedaan om te kijken of daar iets geks uitkomt, maar alles blijft stabiel (temperaturen, systeem etc.)
Misschien de voeding? Ik zou het even met een multimeter kunnen meten, maar ik twijfel of het daaraan zou kunnen liggen. Ik lees wel wat tumult rondom de voeding, iets met een te hoge ripple of de 12 volt, maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen beoordelen of dit mijn probleem zou kunnen veroorzaken.
Of misschien is het een frontpanel-connector die niet helemaal lekker contact maakt?
Dit is trouwens mijn systeem:
En een fotootje voor de leuk. Aan de bovenkant zit trouwens ook nog een noctua 125 voor de afvoer, die zie je nu niet.
Ik kom er even niet uit waar ik het moet zoeken, vandaar hier de vraag. Ik heb de kabels / aansluitingen gecheckt en die lijken allemaal in orde. De videokaart had ik al even draaien in mijn vorige computer en daar zonder enig probleem.
Geheugen draait op een EXPO-profiel en heb in de bios de Memory Context Store uitgezet om te kijken of dat helpt. Heb een stresstest gedaan om te kijken of daar iets geks uitkomt, maar alles blijft stabiel (temperaturen, systeem etc.)
Misschien de voeding? Ik zou het even met een multimeter kunnen meten, maar ik twijfel of het daaraan zou kunnen liggen. Ik lees wel wat tumult rondom de voeding, iets met een te hoge ripple of de 12 volt, maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen beoordelen of dit mijn probleem zou kunnen veroorzaken.
Of misschien is het een frontpanel-connector die niet helemaal lekker contact maakt?
Dit is trouwens mijn systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 345,- | € 345,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650M MORTAR WIFI | € 204,99 | € 204,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 369,- | € 369,- |
1 | Behuizingen | Inter-Tech IM-1 Pocket | € 69,09 | € 69,09 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A Bruin | € 107,45 | € 107,45 |
1 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm | € 29,25 | € 29,25 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 112,95 | € 112,95 |
1 | Voedingen | Cooler Master V 1100 SFX Platinum | € 279,95 | € 279,95 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 88,88 | € 88,88 |
Totaal | € 1.717,45 |
En een fotootje voor de leuk. Aan de bovenkant zit trouwens ook nog een noctua 125 voor de afvoer, die zie je nu niet.
:strip_exif()/f/image/ypAXPfwRjn5W66VFJBapsWV9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door webber87 op 29-05-2024 11:17 ]