Netware 5 SP4 inlog tijd en algemene performance

Pagina: 1
Acties:

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
We hebben hier 6 identieke servers kwa HW staan, waarvan 1 de master en de rest secondaire servers zijn.
De werkstations draaien op NT4 Sp6a (+ hotfixes), met client 4.7.
Als een gebruiker wil inloggen duurd het tussen de 5 en 15 seconden dat er daadwerkelijk word ingelogt, is dit een normale tijd of duurd dit te lang? (heb ut ergens anders veel vlotter gezien).
Tevens vind ik de algehele performance van het netwerk niet echt denderend, zijn er voor netware nog "tweak guides" of aandachts punten wat betreft netwerk performance?
Het netwerk en alle componenten is 100Mmbit FD (cisco switches), Intel nics, bekabeling gecertificeerd gigaspeed (beetje overbodig nu nog).

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

De NDS indeling is zeer belangrijk. Hoe dichter de objecten bij de gebruiker staan, des te sneller de NDS is. Dit is helaas wel weer wat moeilijker voor het overzicht, dus het is zaak dat je hiertussen een evenwicht vindt. Bij ons heeft een nieuwe indeling 250% snelheidswinst gebracht, en we zijn niet eens halverwege met het doorvoeren. Dit is dus echt een item om op te letten.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• spokey
Alles staat in principe in de "root" van het NDS, dus alle gebruikers en objecten staan niet in containers en subcontainers, dit om tree walks te voorkomen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
5-15 sec is normaal. veel hangt af van de client installatie: installeer altijd custom en kies 1 protocol voor alles (ip).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• spokey
Uiteraard de clients een custom install gedaan, en we draaien 99% tcp/ip.
Maar als paulhekje zegt dat 5-15 seconden vrij normaal is zal ik me daar niet meer druk om maken :) , maar iemand nog wel enig idee of er nog bepaalde "tweak guides / rules" zijn voor een algehele performance boost.
Een nieuwe gebruiker bv aanmaken komt zowat standaard met de melding dat de home dir. niet gemaakt kan worden door overbelasting/vertraging in het netwerk, sommige aanpassingen in objects laten 10 minuten opzich wachten voordat ze echt doorgevoeerd zijn etc.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Dit soort dingen hebben wij ook gehad. Dit komt waarschijnlijk door de indeling van je NDS, en partities. Vrij ingewikkelde materie.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• spokey
Op maandag 10 september 2001 15:34 schreef DGTL_Magician het volgende:
Dit soort dingen hebben wij ook gehad. Dit komt waarschijnlijk door de indeling van je NDS, en partities. Vrij ingewikkelde materie.
Je zegt dus hebben we gehad, dus niet meer neem ik dan aan, wat hebben jullie gedaan om het sneller/soepeler te laten lopen allemaal?

Verwijderd

Als ik deze berichten lees komen er een aantal zaken in mij op. Allereerst vraag ik mij af of je op de werkstations je netwerkkaarten op half duplex of full duplex hebt gezet. Als dit verkeerd staat kan alles een factor 10 tot 100 langzamer worden.

Bekijk ik het van de netware-kant dan zo het wel eens zo kunnen zijn dat de servers niet goed met elkaar synchroniseren. Ik weet niet wat er allemaal op je servers draait, maar kijk vooral eens naar SLP. Als je hier meer over wilt weten moet je gewoon bij Novell op de site kijken.

Als je ook wel eens foutmeldingen krijgt tijdens het beheren van je NDS, of als een gebruiker inlogt bijvoorbeeld dan moet je zeker eens bij novell op de site gaan kijken.

Succes ermee.

Mando!

• spokey
Tis allemaal vrij basic, geen mega zware pakketen en geen SLP (sorry mando :) ), werkstations ook allemaal 100Mbit FD.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Wij hebben de NDS opnieuw ingericht, met de objecten dichter bij de gebruiker. Dit heeft een groot effect op de snelheid.

Verwijderd

De problemen op deze topic heb ik ook.
Ook bij mij duurt het vrij lang eer dat een NT machine inlogt op een Netware server.
Dit gebeurt echter alleen als de PC echt opnieuw opstart.
Bij inloggen van een andere gebruiker logt de pc wel snel in.
Ook zijn zeer soms netwerkmappings niet benaderbaar.
Opnieuw inloggen lost dit op.
Het lijkt dat er een probleem optreedt in de client32 van Novell.
De huidige versie is 4.80 voor NT.
Misschien dat inderdaad de NDS opnieuw maken het probleem oplost maar dat is wel een heleboel werk.

Dat sommige zaken niet gelijk op alle servers wordt doorgevoerd is inderdaad het synchroniseren van de NDS.
Bij mijn vorige werkgever waar zowat 35 Netware servers waren duurde dit ook lang.
Dat is normaal,dit heeft gewoon tijd nodig.

Suc6 iedereen

Pino

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Delay voor het inloggen komt vaker door foute nameresolving instellingen (en daar heb je vooral bij IP-only last van) dan door onhandige partitionering/replicering van NDS...

(kun je bij protocol preference oid instellen)
Pagina: 1