Ik heb al jaren hier een Ubiquiti/unifi accesspoint hangen (Wi-Fi5) en die werkt wel OK samen met mijn Odido router. Alleen heb ik mijn woning verbouwd (dakkapel) en is de router verplaatst naar de meterkast ivm glasvezel. Daardoor is de wifi niet overal even lekker. Ik zou daarom wel wat advies willen als ik voor wat nieuws ga. Ik wil daarom graag 3 accesspoints hebben (woonkamer, eerste etage en zolder etage met werkkamer). Op alle plekken is UTP beschikbaar dus kan gewoon netjes bedraad worden aangesloten.
Mijn eerste idee was om een setje van Ubiquiti te kopen met een router en ook meteen een controller heb draaien voor de accesspoints:
Helaas wordt wifi 7 of 6e te duur bij Ubiquity. Toen na wat verder speuren zag ik ook een mooie set van TP-Link. En dan zelfs met Wifi7 accesspoints met een router waarop de controller draait:
Wat zouden jullie doen? Voor mijn gevoel is die TP-Link set eenvoudiger te configureren en meteen veel toekomst bestendiger. De Ubiquiti set is daarin tegen weer een stuk goedkoper.
Of adviseren jullie iets heel anders? Ik heb namelijk ook al naar van die Deco setjes gekeken maar dan moet er 1 in de meterkast. Tenzij ze in accespoint modus staan, maar dan heb je weer geen echt geschieden gastennetwerk wat ik ook graag wil.
Mijn eerste idee was om een setje van Ubiquiti te kopen met een router en ook meteen een controller heb draaien voor de accesspoints:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
3 | Accesspoints | Ubiquiti UniFi U6+ | € 101,75 | € 305,25 |
1 | Modems en routers | Ubiquiti Cloud Gateway Ultra | € 121,98 | € 121,98 |
Totaal | € 427,23 |
Helaas wordt wifi 7 of 6e te duur bij Ubiquity. Toen na wat verder speuren zag ik ook een mooie set van TP-Link. En dan zelfs met Wifi7 accesspoints met een router waarop de controller draait:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
3 | Accesspoints | TP-Link Omada EAP772 | € 191,63 | € 574,89 |
1 | Modems en routers | TP-Link Omada SDN TL-ER7212PC | € 192,85 | € 192,85 |
Totaal | € 767,74 |
Wat zouden jullie doen? Voor mijn gevoel is die TP-Link set eenvoudiger te configureren en meteen veel toekomst bestendiger. De Ubiquiti set is daarin tegen weer een stuk goedkoper.
Of adviseren jullie iets heel anders? Ik heb namelijk ook al naar van die Deco setjes gekeken maar dan moet er 1 in de meterkast. Tenzij ze in accespoint modus staan, maar dan heb je weer geen echt geschieden gastennetwerk wat ik ook graag wil.