ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
hmmz. heb zelf al een oplossing in mijn mooie mysql boek gevonden.
wat vinden jullie van deze oplossing?but an easier way to do this is simply to drop te colomn and add it again as an AUTO_INCREMENT colomn. ALTER TABLE allows multiple actions to be specified, so this can all be done in a single statement:
ALTER TABLE t
DROP i
ADD i INT UNSIGNED AUTO_INCREMENT NOT NULL PRIMARY KEY
wacky en spooky.
Had colom verwijdert en daarna weer toegevoegd onder zelfde naam met zelfde voorwaarden maar vreemd genoeg gaat ie gewoon weer verder met tellen van userNR waar ie gebleven was.
SNIFF.. iemand?
Had colom verwijdert en daarna weer toegevoegd onder zelfde naam met zelfde voorwaarden maar vreemd genoeg gaat ie gewoon weer verder met tellen van userNR waar ie gebleven was.
SNIFF.. iemand?
maak een mysql-dump van je tabel (in bijv. phpMyAdmin), inclusief "Drop Table". Verwijder uit alle INSERT queries de key (evt. met PHP door een regex replace) en voila, je hebt een query die een nieuwe tabel aanmaakt met dezelfde gegevens, maar dan geherindexeerd.
Volgens mij is er geen andere mogelijkheid...
Volgens mij is er geen andere mogelijkheid...
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Met phpMyAdmin kan je empty table doen, dan zet ie ze ook op 0.
ik gebruik idd phpMyAdmin zal meteen eens ff die empty table uitsjekken
Wat dus hetzelfde is als "delete from tabel" die ook in de mysql-manual bij "create table syntax" wordt genoemd
waarom moeilijk doen als phpMyAdmin het kan!
Pagina: 1