Amazon.de Sony PS5 bestelling --> Koelvloeistof ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Tijdens laatste PS5 actie bij amazon.de de ps5 besteld en ik krijg gewoon een doos met 5 liter koelvloeistof erin en GEEN ps5.

Ik wist gewoon dat er iets raars aan zat te komen omdat de koerier al 2 dagen mij zogenaamd niet thuis kon vinden om het pakket te overhandigen. (was gewoon thuis)
Ik werd op dag 1 en 2 door een 070 nummer (amazon klantendienst) gebeld en wanneer ik opnam werd er direct opgehangen en 1 minuut later kreeg ik een " u was niet thuis email" van amazon.

Vandaag bij de 3e poging ben ik gewoon op straat gaan wachten (live locatie kunnnen volgen via amazon) en toen de koerier aan kwam rijden bleef hij eerst 5 minuten in z'n auto zitten alvorens hij naar mij toe kwam lopen om het pakket te overhandigen. De doos was beschadigd, maar daar lette ik voor de rest niet op totdat ik thuis kwam en de doos open deed. Je ziet dat de doos open is geweest en aan elkaar geplakt. Er is ook geen amazon plakband gebruikt.

30 minuten aan de lijn gehangen met amazon met als resultaat dat ik het pakket moet terugsturen (inclusief de koelvloeistof) en ik krijg m'n geld terug, gelukkig.. Fijn dat amazon het goed oplost en ik zal voortaan beschadigde dozen direct openen in het bijzijn van de bezorger dan maar :/

Iemand anders hetzelfde ervaren, ooit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLtG23sQ4mz_SuRbt47cWdLkDEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cQHm4iIChx7knpHOHpiVngPj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
cliors schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:08:
30 minuten aan de lijn gehangen met amazon met als resultaat dat ik het pakket moet terugsturen (inclusief de koelvloeistof) en ik krijg m'n geld terug, gelukkig.. Fijn dat amazon het goed oplost
Je krijgt nu dus niet de PS5 voor de overeengekomen actieprijs? Het is maar wat je een goede oplossing noemt.

Of is het nog voor dezelfde actievoorwaarden opnieuw te bestellen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
cliors schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:08:
Tijdens laatste PS5 actie bij amazon.de de ps5 besteld
Welke actie was dat? Wat was de prijs van de PS5 die je besteld zou hebben?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

Hmm, wel een beetje raar verhaal. Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Amazon, jij nu ook denk ik omdat de klantenservice het direct oppakt. Je geld terugkrijgen is niet waar je op gehoopt had, maar het had erger kunnen aflopen.

Maar ik verbaas me over een aantal zaken in je verhaal:
- Ik werd op dag 1 en 2 door een 070 nummer (amazon klantendienst) gebeld en wanneer ik opnam werd er direct opgehangen.
- De doos was beschadigd, maar daar lette ik voor de rest niet op totdat ik thuis kwam en de doos open deed. Je ziet dat de doos open is geweest en aan elkaar geplakt. Er is ook geen amazon plakband gebruikt.

Dat laatste had je wel beter kunnen vastleggen voor je bewijsvoering, gelukkig is het niet meer nodig.
Dat 070 nummer vind ik raar, Amazon belt mij nooit en tenzij er een nieuwe service is dat een koerier jou via Amazon kan bellen lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het aan je aflevering gerelateerd is.

Wat denk je zelf dat er mis is gegaan? Bezorger die je pakket heeft omgewisseld? Het was wel echt verzonden vanuit Amazon?
Ik ga er vanuit dat ze zelf een onderzoek instellen naar de bezorger, maar daar zal jij niets meer van horen. Dus de waarde van het topic is nihil als het al opgelost is, maar ben toch benieuwd naar ietsje meer info.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
Klippy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:27:
Dat 070 nummer vind ik raar, Amazon belt mij nooit en tenzij er een nieuwe service is dat een koerier jou via Amazon kan bellen lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het aan je aflevering gerelateerd is.

Wat denk je zelf dat er mis is gegaan? Bezorger die je pakket heeft omgewisseld? Het was wel echt verzonden vanuit Amazon?
Heb je wel ervaring met Amazon's eigen bezorgservice? Ik krijg mijn Amazon bestellingen doorgaans met DHL of PostNL geleverd, maar in bepaalde regio's rijden daadwerkelijk Amazon busjes rond. https://www.rtl.nl/tech/a...rgcentrum-en-eigen-busjes

Die beleving zal ongetwijfeld anders zijn. Ik ben er zelf ook niet mee bekend maar blijkbaar is het niet ongewoon dat de bezorger belt, zie bijvoorbeeld: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31707006751

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

@Xander Nee, DHL vooral inderdaad.
Ik wist niet eens dat Amazon in NL zelf reed. Dus bedankt voor de info :) Ik woon niet in de grote steden, maar heb ze ook nog nooit gezien als ik daar ben.

Heb dat uit het verhaal ook niet opgemaakt dat het Amazon zelf was. Dat maakt het bellen wel verklaarbaar, maar het omwisselen van pakketinhoud onwaarschijnlijker zou ik denken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:45
5 liter koelvloeistof komt overeen met het gewicht van een ps5 met controller. In principe de baksteen truk.

Ik zie vaker verhalen met verdwenen zendingen etc, hier maar ook op Reddit.
Vaak met afgeleverd status en valse handtekening. Dus dan moet het in de laatste schakel vaak ‘fout’ gaan.

Vooral dure telefoons en andere hot items. Ik neem aan dat distributie en sorteer centrum vol hangen met camera’s. Blijft de chauffeur over. Zou die op basis van ervaring kunnen bepalen aan de hand van afzender, gewicht en grote van het pakket een redelijke indicatie hebben wat de inhoud is. En hoe komen ze ermee weg.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien je al een oplossing hebt, de TS meer op een shopreview lijkt, overal de naam van de winkel genoemd wordt en het vragen naar ervaringen niet de bedoeling is, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.