Gezocht: oplossing voor bellen in kantoortuin via headphones

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Dag allen,

Bij mijn werk hebben wij een relatief kleine ruimte waarin regelmatig meerdere mensen staan te bellen. Wij hebben allen een commerciële rol en zitten veel in calls, waardoor er zo nu en dan een kakofonie aan verschillende gesprekken ontstaat.

Nu zijn wij aan het kijken naar van die speciale belhokken (die "booths"), maar die zijn vrij prijzig en onhandzaam. Daarbuiten kwam een collega met een andere suggestie, namelijk het oplossen via speciale headphones.

Dus mijn vraag aan de community: ik weet dat er veel koptelefoons bestaan met noise cancellation, wat voor mij wel lekker rustig is, maar daarmee voorkom je niet dat de persoon aan de andere kant van de lijn last heeft van mijn collega's. Dus bestaan er koptelefoons die zowel noise cancelling hebben als het geluid weg kan filteren dat niet van mijn stem komt? En dat we dus - in theorie - met zijn 4en op een rijtje luid kunnen bellen zonder dat wij en onze gesprekspartners daar last van hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58
Ja dat kan zeker; wat je zoekt is een koptelefoon met een microfoon die alleen jouw stem oppikt en geen omgevingsgeluid. Ik gebruik een (inmiddels oude) plantronics (nu Poly, het is de 4320 geloof ik). Al rennen er gillende kinderen (of collega's) om me heen; de gesprekspartner hoort er niets van. Het werkt zelfs zo goed dat als je de microfoon een stukje bij je mond vandaan klapt dat de ander al niets meer hoort.

een makkelijke manier om te zoeken (vooral handig als je Teams gebruikt, maar zal niet anders werken met Zoom etc) is om bij de 'Teams certified devices' te kijken en te filteren op 'Premium-microfoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Een goede headset doet inderdaad wonderen.

Maar een decibelmeter op elk bureau kan ook al veel helpen. Soms is men er zich gewoon niet van bewust dat men redelijk luid aan het bellen is, (zeker met on-ear headsets) en kan een decibelmeter daar een goede indicator voor zijn. En de andere partij hoort je vaak nog meer dan voldoende als je wat zachter praat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
Je moet absoluut even dit kanaal doorploegen:
https://www.youtube.com/@HeadsetAdvisor

Zij testen alles met een blender naast zich en babies en honden op de achtergrond en laten dan ook duidelijk het verschil horen. Verder is er nog een skala van Bluetooth, Dect, in ear, mono-variant, stationnetje, bedraad etcetera afhankelijke van de headset testen ze bijvoorbeeld ook of je helemaal naar buiten kan lopen, windgeruis, hoe het in een kantoor klinkt etcetera.

Wat ik heb meegekregen (ook door gebruik met collega's e.d.):

Jabra Evolve2 - 65 : Heel fijn apparaat
Jabra Evolve 65 : Ook fijn, maar draadloos klink je wat als piloot (telefoonachtig)

In het algemeen:
Neem iets met een 'mic boom' dat dus voor je mond gaat.
Gebruik het liefst het draadloos-usb-stickje dat je erbij krijgt, dit geeft het beste resultaat qua codec/noise/stroomverbruik/Teams knoppen e.d.
Let op je side tone, je hoort jezelf terug en dan ga je niet zo hard praten en is ook minder vermoeiend. Niet elke headset heeft deze functie ingebouwd.

Ik heb zelf een tijdje met Jabra Elite 7 oordoppen gewerkt met losse lavelier mic, ik vond de koptelefoon op m'n oren veel te warm. Ook zonder lavelier mic is de achtergrondgeluid onderdrukking redelijk van deze doppen.

Er is ook heel goede software, ben de naam even kwijt, dat Youtube kanaal behandelt het ook. Het is software die 'met AI' omgevingsgeluid wegfiltert en dat klonk ook heel indrukwekkend, je bent dan wat vrijer in de headset die je erbij wil gebruiken.
Ik zie die software nu voorbij komen: neep.com al vraag ik me af of dit dezelfde software is die ik jaren geleden zag.

[ Voor 8% gewijzigd door jnr24 op 28-05-2024 21:47 . Reden: software naam toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:37
Lt.Mitchell schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:21:
Een goede headset doet inderdaad wonderen.

Maar een decibelmeter op elk bureau kan ook al veel helpen. Soms is men er zich gewoon niet van bewust dat men redelijk luid aan het bellen is, (zeker met on-ear headsets) en kan een decibelmeter daar een goede indicator voor zijn. En de andere partij hoort je vaak nog meer dan voldoende als je wat zachter praat ;)
Wij (callcenter) hebben hier Jabra headsets (goede noise cancelling) met software die een melding geeft als je te hard praat of de microfoon niet goed gepositioneerd is.