Mijn vraag:
Ik heb problemen met de nauwkeurigheid van mijn GPS in mijn Samsung A54. Het blauwe bolletje is correct qua locatie, echter de kijkrichting is volledig verkeerd, vaak 90° of 180° gedraaid.
Als ik adhv de camera Google Maps aanwijzingen geef waar ik sta, dan klopt de richting even, maar een paar minuten later staat de kijkrichting alweer verkeerd.
Ik heb geprobeerd te kalibreren door de telefoon achtjes te laten draaien en dmv Google Maps, dit werkt slechts tijdelijk.
Praktisch voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/gKUXmOUvCq9u1x1sxzYX7fyD.jpg?f=fotoalbum_large)
^ volgens Google kijk ik nu richting het centrum van Düsseldorf, weg van het station.
:strip_exif()/f/image/TNLayqvoF4BmDJCAFT42B43u.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de foto die ik hetzelfde moment maakte, precies de andere kant op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung A54, draaiend op Android 14.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zoekend op Google werd gezegd dat het verwijderwn van Maps updates zou helpen, dit heeft niet geholpen. Verder heb ik meerdere keren geprobeerd te kalibreren, dit werkt slechts tijdelijk.
Ik heb problemen met de nauwkeurigheid van mijn GPS in mijn Samsung A54. Het blauwe bolletje is correct qua locatie, echter de kijkrichting is volledig verkeerd, vaak 90° of 180° gedraaid.
Als ik adhv de camera Google Maps aanwijzingen geef waar ik sta, dan klopt de richting even, maar een paar minuten later staat de kijkrichting alweer verkeerd.
Ik heb geprobeerd te kalibreren door de telefoon achtjes te laten draaien en dmv Google Maps, dit werkt slechts tijdelijk.
Praktisch voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/gKUXmOUvCq9u1x1sxzYX7fyD.jpg?f=fotoalbum_large)
^ volgens Google kijk ik nu richting het centrum van Düsseldorf, weg van het station.
:strip_exif()/f/image/TNLayqvoF4BmDJCAFT42B43u.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de foto die ik hetzelfde moment maakte, precies de andere kant op.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung A54, draaiend op Android 14.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zoekend op Google werd gezegd dat het verwijderwn van Maps updates zou helpen, dit heeft niet geholpen. Verder heb ik meerdere keren geprobeerd te kalibreren, dit werkt slechts tijdelijk.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.