Ik heb sinds 2019 een Techneco Loria Duo warmtepomp en die werkt meer dan prima, maar gaat niet echt slim om met opgewekte zonne-energie. Dat is nu nog geen probleem, maar wel als het salderen eraf gaat.
Volgens de handleiding zitten er een contact (EX2) waarmee ik de comfort stand kan inschakelen.
Mijn plan is om deze in te schakelen als de zon schijnt en verder de temperatuur zo laag als comfortabel mogelijk houden (volgens ingesteld schema).
Om dat te doen wil ik een Energy Socket van HomeWizard gebruiken, omdat ik daar al mijn verbruik al mee meet en gemakkelijk in de app kan instellen wat ik wil. Deze wil ik een relais laten aansturen wat vervolgens de warmtepomp in comfortmodus zet ten tijde van 🌞:strip_exif()/f/image/5LJoqxW1Ie5w0cPWTSHXIV7r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QsX8QfuhKdwRMl6d9soBVb1i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ktv8SXQDe6bfm2CfEikRLNOX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OcV1pZy6V7rBczi5LK1Gbx4o.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is vooral, hoe moet ik dit aansluiten? In het boekje hebben ze het enkel over een potentiaalvrij contact en ik vermoed dat ik er gewoon 230V van dezelfde fase op moet zetten om hem in te schakelen. Maar ik twijfel 😐
Een potentiaalvrij contact is in mijn beleving normaal spanningsloos, dus verbinden met een andere positie op de klemmenstrook.
Dus wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe dit aangesloten dient te worden?
Bijgesloten foto’s is de enige informatie die in de boekjes terug is te vinden.
Volgens de handleiding zitten er een contact (EX2) waarmee ik de comfort stand kan inschakelen.
Mijn plan is om deze in te schakelen als de zon schijnt en verder de temperatuur zo laag als comfortabel mogelijk houden (volgens ingesteld schema).
Om dat te doen wil ik een Energy Socket van HomeWizard gebruiken, omdat ik daar al mijn verbruik al mee meet en gemakkelijk in de app kan instellen wat ik wil. Deze wil ik een relais laten aansturen wat vervolgens de warmtepomp in comfortmodus zet ten tijde van 🌞
:strip_exif()/f/image/5LJoqxW1Ie5w0cPWTSHXIV7r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QsX8QfuhKdwRMl6d9soBVb1i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ktv8SXQDe6bfm2CfEikRLNOX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OcV1pZy6V7rBczi5LK1Gbx4o.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag is vooral, hoe moet ik dit aansluiten? In het boekje hebben ze het enkel over een potentiaalvrij contact en ik vermoed dat ik er gewoon 230V van dezelfde fase op moet zetten om hem in te schakelen. Maar ik twijfel 😐
Een potentiaalvrij contact is in mijn beleving normaal spanningsloos, dus verbinden met een andere positie op de klemmenstrook.
Dus wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe dit aangesloten dient te worden?
Bijgesloten foto’s is de enige informatie die in de boekjes terug is te vinden.