Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voornamelijk ingezet voor grafisch werk, zoals video-editing, Photoshop en licht tot middelzwaar 3d Blender werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is max 2200,-, maar als het lager kan uiteraard beter.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het onderstaande voorstel heb ik 64gb ram, een i7 (geen i9, ik lees dat deze behoorlijk warm worden en stroom vreten) met een z790 chipset voor een PCI-E 5 voor M2 schijf voor video editing. Is dit een overkill?
Daarnaast een Geforce 4070, dit lijk me voldoende voor het Blender op 2x 2K monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Degelijke en betrouwbare componenten van merken die zichzelf bewezen hebben vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem mag liever niet enorm veel herrie maken, dat lijkt mij vrij irritant. In rust werken is wel prettig. Een balans tussen goede koeling en een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie mening met oog op de samengestelde componenten. Zie ik zaken over het oog? Wat is niet aan te raden om samen te laten draaien in dit systeem? Welke onderdelen zou je aanraden, wisselen en welke niet aanraden?
Ik heb voor nu het volgende systeem samengesteld, er mag uiteraard vanaf geweken worden.
Het systeem wordt voornamelijk ingezet voor grafisch werk, zoals video-editing, Photoshop en licht tot middelzwaar 3d Blender werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is max 2200,-, maar als het lager kan uiteraard beter.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het onderstaande voorstel heb ik 64gb ram, een i7 (geen i9, ik lees dat deze behoorlijk warm worden en stroom vreten) met een z790 chipset voor een PCI-E 5 voor M2 schijf voor video editing. Is dit een overkill?
Daarnaast een Geforce 4070, dit lijk me voldoende voor het Blender op 2x 2K monitoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Degelijke en betrouwbare componenten van merken die zichzelf bewezen hebben vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem mag liever niet enorm veel herrie maken, dat lijkt mij vrij irritant. In rust werken is wel prettig. Een balans tussen goede koeling en een stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Jullie mening met oog op de samengestelde componenten. Zie ik zaken over het oog? Wat is niet aan te raden om samen te laten draaien in dit systeem? Welke onderdelen zou je aanraden, wisselen en welke niet aanraden?
Ik heb voor nu het volgende systeem samengesteld, er mag uiteraard vanaf geweken worden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 Tomahawk Max WiFi | € 293,- | € 293,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 619,- | € 619,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,20 | € 99,20 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 237,90 | € 237,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 140,- | € 140,- |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 299,- | € 299,- |
Totaal | € 2.197,90 |