Ik zoek een manier om drie apparaten aan te sluiten op 1 scherm, toetsenbord en muis
Ik denk dat ik een USB-C switch zoek. Mijn monitor
(Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5, uit de best buy guide) heeft een KVM switch ingebouwd.
Mijn Mac Mini is verbonden met USB-C: alles werkt in 1 keer goed.
PS5 heeft alleen HDMI
Macbook Pro van werk: USB-C of HDMI.
Het scherm functioneert met HDMI alleen als KVM-switch wanneer ik de bijgeleverd USB-A kabel ook gebruik. Dat is vrij logisch.
Wat ik wil voorkomen is dat ik én een HDMI-kabel én een USB kabel heen en weer hoef te plaatsen.
Ik denk dat dat kan met een USB-C switch. Ik wil alleen even checken of dat a) zou werken en b) de beste/meest voordelige optie is.
Wat is je budget?
50 euro?
Heb je bepaalde voorkeuren?
Cleaner is beter.
Alternatief
Ik kan ook nog een van de apparaten op displayport aansluiten, die is nog vrij in het scherm. Dan zou ik in geval van de PS5 van HDMI naar DP gaan. Als ik het goed begrijp is dat een actieve omzetting (en dus duur). En dan moet ik alsnog de USB-A naar B kabel omgooien. Dat zou ik kunnen doen met een goedkope USB-switch.
Logischer wellicht is de USB-C van de MBPro naar Displayport zetten.
De vraag is dus: is een USB-C switch het meest effectief? Of mis ik een optie
(zoals bijvoorbeeld van USB-C op MBPro naar Displayport, geen idee of die muis en keyboard dragen en Googlen levert tegenstrijdige info op)
Ik denk dat ik een USB-C switch zoek. Mijn monitor
(Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5, uit de best buy guide) heeft een KVM switch ingebouwd.
Mijn Mac Mini is verbonden met USB-C: alles werkt in 1 keer goed.
PS5 heeft alleen HDMI
Macbook Pro van werk: USB-C of HDMI.
Het scherm functioneert met HDMI alleen als KVM-switch wanneer ik de bijgeleverd USB-A kabel ook gebruik. Dat is vrij logisch.
Wat ik wil voorkomen is dat ik én een HDMI-kabel én een USB kabel heen en weer hoef te plaatsen.
Ik denk dat dat kan met een USB-C switch. Ik wil alleen even checken of dat a) zou werken en b) de beste/meest voordelige optie is.
Wat is je budget?
50 euro?
Heb je bepaalde voorkeuren?
Cleaner is beter.
Alternatief
Ik kan ook nog een van de apparaten op displayport aansluiten, die is nog vrij in het scherm. Dan zou ik in geval van de PS5 van HDMI naar DP gaan. Als ik het goed begrijp is dat een actieve omzetting (en dus duur). En dan moet ik alsnog de USB-A naar B kabel omgooien. Dat zou ik kunnen doen met een goedkope USB-switch.
Logischer wellicht is de USB-C van de MBPro naar Displayport zetten.
De vraag is dus: is een USB-C switch het meest effectief? Of mis ik een optie

[ Voor 9% gewijzigd door TafkaP op 28-05-2024 19:20 ]
King of Cod