Contract GC via Gaslicht afgesloten, GC wil niet verwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-09 07:57
Vorige week via gaslicht nieuw contract bij GC afgesloten, waar ik al contract had. Nu komt gaslicht terug dat GC het contract niet wil verwerken omdat de aanbieding alleen voor nieuwe klanten zou zijn.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Wat zijn mijn rechten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:00
bn12 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:00:
Vorige week via gaslicht nieuw contract bij GC afgesloten, waar ik al contract had. Nu komt gaslicht terug dat GC het contract niet wil verwerken omdat de aanbieding alleen voor nieuwe klanten zou zijn.

Klinkt alsof gaslicht hier fout zit en daar heb je geen contract bij afgesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Posts verplaatst uit Energieleveranciers aanbiedingentopic, gezien het geen aanbieding is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
bn12 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:00:

Ook een keer gehad bij gaslicht (niet voor Greenchoice). Je hebt het contract nog niet afgesloten maar een aanvraag voor een contract gedaan dus lijkt me gewoon pech. Zat er misschien een korting bij de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Normaal gesproken vul je in wat je huidige leverancier is en dan komen de aanbiedingen van die leverancier niet tevoorschijn, dus in dat opzicht kan je gaslicht niets verwijten, gaslicht kan natuurlijk uit zichzelf niet controleren of je al klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:18
Gaslicht vult een aanvraag voor je in, het contract krijg je van de energieleverancier (GC in dit geval).
Heb je een contract gekregen, dan kan je het hierover met GC hebben. Anders heb je enkel een samenvatting van je aanvraag bij gaslicht waar dit waarschijnlijk in staat:

"Overige informatie
Het daadwerkelijke contract ontvangt u van *energieleverancier*. Alleen dat contract is bindend. Het termijnbedrag wordt door *energieleverancier* bepaald en kan afwijken van de indicatie die verkregen is op basis van de vergelijking op onze website."

In dat geval heb je dus helemaal niets afgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyriel85 op 28-05-2024 19:30 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 13:13
Via de inmiddels bekende linkjes heb ik een nieuw 2 jarig GC contract afgesloten. Ik ben nu reeds al 3 jaar klant bij GC, maar het was geen probleem om op deze manier te 'verlengen'

Ik kreeg dit bericht in mijn email: ''Fijn dat je weer kiest voor groene stroom en/of bosgecompenseerd gas van Greenchoice! ''

Uw huidige contract loopt 14-08-2024 af. En jouw nieuwe contract gaat in per 14-08-2024.

In mijn greenchoice app zie ik ook de nieuwe tarieven keurig vermeld die over 78 dagen ingaan. Dus het kan wel als je direct via Greenchoice een aanvraag doet.
Pagina: 1