Hoi hoi!
Jarenlang ben ik al een beetje aan het kijken voor een tablet, maar de reden waarom ik het altijd heb uitgesteld is omdat ik het scherm formaat altijd te klein vond of te duur. Nu zag ik hier laatst een mooie optie voor, maar zoals alles in het leven, zijn er 1000 andere opties dus ik zou graag jullie advies willen.
Ik zoek een?
Tablet met een groot scherm formaat.
Wat is je budget?
Eigenlijk rond de 250. Maar heb al opties van rond de 400.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De voornaamste reden dat ik een tablet wil is zodat ik bladmuziek / tabs kan lezen en opzoeken en het duidelijk kan zien. Momenteel zoek ik het via een telefoon op en dat werkt niet fijn. Vandaar dat ik ook een groot scherm zoek. Ik zou graag iets rond een A4 formaat willen.
Buiten dat, ga ik en mijn vriendin hem waarschijnlijk gebruiken om te browsen, recepten bij te houden / op te zoeken en om films / series op te kijken. Het lijkt me dan ook leuk om er op te tekenen met een pen. Wat mij betreft alleen thuisgebruik.
Wat heb je zelf al gevonden?
Het begon allemaal met de Lenovo Tab P12. Hier dacht ik, ah een groot formaat tablet wat enigszins betaalbaar wordt. Maar heb nog wel een beetje een vraag van de beelscherm kwaliteit en de processor snelheid. Is dit toereikend voor de komende XX jaar?
Verder vond ik nog
Lenovo Tab P12 - Op de website van Lenovo is er nu ook een versie met een 'mat' scherm. Hebben jullie hier ervaring mee?
Samsung Galaxy S8 Ultra - Het mooiste formaat, maar weer zo duur..
Samsung Galaxy S9 FE+
Xiami Pad 6S Pro
Ipad uit 2017? - Klinkt heel oud / niet snel meer..
Conclusie
- Heb dus graag een grotere tablet zodat je goed kan lezen.
- Goede beeld kwaliteit
- Als ik er een pen op kan gebruiken om te tekenen zou ik fijn vinden!
- Lange ondersteuning (ben dus uitgegaan van wat recentere modellen.) / XX aantal jaren mee kan doen.
Vragen
- Moet ik nog rekening houden met de verschillende OS'n? / iets merks specifieks waardoor iets niet werkt ofzo?
- Tips waar ik goede deal kan scoren, tweedehands is ook een optie.
- Nog andere tablet tips? Heb geen tablet ervaring.
Weer mijn grootste dank voor al jullie reacties alvast!
Jarenlang ben ik al een beetje aan het kijken voor een tablet, maar de reden waarom ik het altijd heb uitgesteld is omdat ik het scherm formaat altijd te klein vond of te duur. Nu zag ik hier laatst een mooie optie voor, maar zoals alles in het leven, zijn er 1000 andere opties dus ik zou graag jullie advies willen.

Ik zoek een?
Tablet met een groot scherm formaat.
Wat is je budget?
Eigenlijk rond de 250. Maar heb al opties van rond de 400.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De voornaamste reden dat ik een tablet wil is zodat ik bladmuziek / tabs kan lezen en opzoeken en het duidelijk kan zien. Momenteel zoek ik het via een telefoon op en dat werkt niet fijn. Vandaar dat ik ook een groot scherm zoek. Ik zou graag iets rond een A4 formaat willen.
Buiten dat, ga ik en mijn vriendin hem waarschijnlijk gebruiken om te browsen, recepten bij te houden / op te zoeken en om films / series op te kijken. Het lijkt me dan ook leuk om er op te tekenen met een pen. Wat mij betreft alleen thuisgebruik.
Wat heb je zelf al gevonden?
Het begon allemaal met de Lenovo Tab P12. Hier dacht ik, ah een groot formaat tablet wat enigszins betaalbaar wordt. Maar heb nog wel een beetje een vraag van de beelscherm kwaliteit en de processor snelheid. Is dit toereikend voor de komende XX jaar?
Verder vond ik nog
Lenovo Tab P12 - Op de website van Lenovo is er nu ook een versie met een 'mat' scherm. Hebben jullie hier ervaring mee?
Samsung Galaxy S8 Ultra - Het mooiste formaat, maar weer zo duur..
Samsung Galaxy S9 FE+
Xiami Pad 6S Pro
Ipad uit 2017? - Klinkt heel oud / niet snel meer..
Conclusie
- Heb dus graag een grotere tablet zodat je goed kan lezen.
- Goede beeld kwaliteit
- Als ik er een pen op kan gebruiken om te tekenen zou ik fijn vinden!
- Lange ondersteuning (ben dus uitgegaan van wat recentere modellen.) / XX aantal jaren mee kan doen.
Vragen
- Moet ik nog rekening houden met de verschillende OS'n? / iets merks specifieks waardoor iets niet werkt ofzo?
- Tips waar ik goede deal kan scoren, tweedehands is ook een optie.
- Nog andere tablet tips? Heb geen tablet ervaring.
Weer mijn grootste dank voor al jullie reacties alvast!