Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Beste allen,

Vraagje. Nieuwbouwwoning heeft geen COAX aansluting, dus een CI module kaart zit er helaas niet meer in. Was tevreden, maar nu zoek ik dus een alternatief waarbij ik geen (althans niet zichtbaar) kastje wil en waarbij ik ook geen gehaper wil. Wil gewoon live tv kunnen kijken zonder issues en dan het liefst in 4K, als dat al mogelijk is.

Ik heb gekeken naar NLZIET, maar hoor daar mixed dingen over (vooral issues tijdens prime time) en dat het ook qua beeldkwaliteit niet 4K is vind ik ook jammer.

Zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie? Heb zelf internet van KPN overigens en wil eigenlijk de afstandbediening van mijn eigen tv kunnen gebruiken ipv een KPN afstandbediening.

Alvast dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
Zorra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:15:
Beste allen,

Vraagje. Nieuwbouwwoning heeft geen COAX aansluting, dus een CI module kaart zit er helaas niet meer in. Was tevreden, maar nu zoek ik dus een alternatief waarbij ik geen (althans niet zichtbaar) kastje wil en waarbij ik ook geen gehaper wil. Wil gewoon live tv kunnen kijken zonder issues en dan het liefst in 4K, als dat al mogelijk is.

Ik heb gekeken naar NLZIET, maar hoor daar mixed dingen over (vooral issues tijdens prime time) en dat het ook qua beeldkwaliteit niet 4K is vind ik ook jammer.

Zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie? Heb zelf internet van KPN overigens en wil eigenlijk de afstandbediening van mijn eigen tv kunnen gebruiken ipv een KPN afstandbediening.

Ik heb zo een mini box van Ziggo, zit gewoon in de tv kast, zie je niks van. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:21
@Zorra
Alle providers zijn inmiddels aan het overstappen op een androidkastje met daarop de app. Dus op veel tv's kan je gewoon de app van je provider erop zetten, inloggen en tv kijken. Heb je helemaal geen kastje meer nodig. Ook opnemen gebeurd vaak op de server van de provider, dus niet meer lokaal.
Dus de vraag is nu vooral of je TV de app soepel kan draaien of dat je dit via het meegeleverde kastje doet.

[ Voor 21% gewijzigd door chrisborst op 28-05-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:11

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

chrisborst schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:18:
@Zorra
Alle providers zijn inmiddels aan het overstappen op een androidkastje met daarop de app. Dus op veel tv's kan je gewoon de app van je provider erop zetten, inloggen en tv kijken. Ook opnemen gebeurd vaak op de server van de provider, dus niet meer lokaal.
De app van de provider heeft wel vaak lagere kwaliteit dan de box van de provider.
Dit is iig zo voor Ziggo GO versus een DVB-C via de coax van Ziggo.
c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:16:
[...]
Ik heb zo een mini box van Ziggo, zit gewoon in de tv kast, zie je niks van. Is dat geen optie?
Zonder coax aansluiting kan je denk ik geen Ziggo mini box gebruiken. Hij werkt weliswaar over ip-tv, maar dan heb je ziggo internet abbo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:21
Bensjero schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:22:
[...]

De app van de provider heeft wel vaak lagere kwaliteit dan de box van de provider.
Vroeger was dat zeker het geval maar ook Ziggo is bezig met het overstappen van DVB-C naar Tv via de app/internet. Ze gooien gewoon de bitrate omhoog voor betere kwaliteit.
Streamdiensten zoals Netflix, Prime, NLZiet, etc. doen immers niks anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56
Nlziet is inderdaad niet 4K. Maar er is toch ook geen enkele Nederlandse zender die 4K uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
upje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:43:
Nlziet is inderdaad niet 4K. Maar er is toch ook geen enkele Nederlandse zender die 4K uitzendt?
Ja, dat is dus ook waar. Zolang het niet wordt aangeboden, dan denk ik dat NLZIET toch het beste is qua alternatief.

Bij KPN dien ik namelijk een afstandbediening te gebruiken die zij leveren, wat het minder maakt.
[...]

[...]

Zonder coax aansluiting kan je denk ik geen Ziggo mini box gebruiken. Hij werkt weliswaar over ip-tv, maar dan heb je ziggo internet abbo nodig.
Dat dacht ik dus ook gelezen te hebben. Ziggo vereist een internetabonnement bij hen. Ik heb een pakket nodig welke ik los kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiepHoi82
  • Laatst online: 19:29
Trined als ISP wellicht een optie? Zij bieden nog een DVB-C signaal aan via glasvezel. Betekent wel weer overstappen van KPN naar een andere partij.
Wat mijn ouders doen: KPN tv app native op hun smart-tv draaien. Heb je ook geen extern kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
NLZiet werkt hier altijd prima. Ook tijdens prime time. Een ander alternatief is Canal+. Of de app van je internetprovider zoals de KPN TV of Odido TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
[...]

[...]

De mini box werkt gewoon zonder coax, maar misschien is internet van Ziggo wel een vereiste inderdaad.
Ik gebruik 'm als iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:10
chrisborst schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:41:
[...]

Vroeger was dat zeker het geval maar ook Ziggo is bezig met het overstappen van DVB-C naar Tv via de app/internet. Ze gooien gewoon de bitrate omhoog voor betere kwaliteit.
Streamdiensten zoals Netflix, Prime, NLZiet, etc. doen immers niks anders.
Bij Ziggo blijft het wel zo dat ze de boel kunstmatig redelijk beperken.
Sinds een jaar is er op Ziggo GO wat te kijken in 1080p. Dit werkt echter alleen op Android TV, Apple TV 4K en Fire TV, en alleen maar thuis op je Ziggo-netwerk. De normale Ziggo GO app(s) en website zijn nog steeds beperkt tot 720p. Deze werken overigens wel buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:10
Als je alleen NPO wil kijken kan je het ook bij NPO Start Plus houden. Of als de kwaliteit niet uitmaakt kan je ook nog gratis kijken zonder het Plus abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf geen kwalitatief gelijkwaardig alternatief kunnen vinden voor CI+.

NLZiet werkt wat omslachtig en had soms last van niet werkende zenders, ondanks bekabeld glasvezel internet. Las dan in het NLZiet topic dat meerdere mensen problemen hadden op dat moment.

KPN app werkt wat traag op LG Webos en lage beeldkwaliteit (LG 77G3 TV). KPN Android kastje is vrij snel, maar extra afstandsbediening en moet steeds uit eco modus komen, anders hoog verbruik.

Ik vind Coax persoonlijk fijner kijker dan internet TV.. de kwaliteit lijkt vloeiender? Ik ben nu maar voor het nieuwste KPN kastje gegaan. Ik swap elk jaar van provider dus hopelijk kan ik weer een jaartje Ziggo Coax kijken binnenkort, maar ook dat is eindig.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 28-05-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
stin00 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:33:
Ik heb zelf geen kwalitatief gelijkwaardig alternatief kunnen vinden voor CI+.

NLZiet werkt wat omslachtig en had soms last van niet werkende zenders, ondanks bekabeld glasvezel internet. Las dan in het NLZiet topic dat meerdere mensen problemen hadden op dat moment.

KPN app werkt wat traag op LG Webos en lage beeldkwaliteit (LG 77G3 TV). KPN Android kastje is vrij snel, maar extra afstandsbediening en moet steeds uit eco modus komen, anders hoog verbruik.

Ik vind Coax persoonlijk fijner kijker dan internet TV.. de kwaliteit lijkt vloeiender? Ik ben nu maar voor het nieuwste KPN kastje gegaan. Ik swap elk jaar van provider dus hopelijk kan ik weer een jaartje Ziggo Coax kijken binnenkort, maar ook dat is eindig.
Wellicht een gekke vraag hoor, maar qua beeldkwaliteit zouden CI+ en NLZIET gelijkwaardig moeten zijn, toch? Ze zijn allebei 1080p volgens mij, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Laatst online: 19:11

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Zorra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Wellicht een gekke vraag hoor, maar qua beeldkwaliteit zouden CI+ en NLZIET gelijkwaardig moeten zijn, toch? Ze zijn allebei 1080p volgens mij, vandaar de vraag.
Nee. Dat is puur afhankelijk van de bitrate waarmee uitgezonden wordt. Zou je kunnen opzoeken wat het verschil is. Je kan prima dezelfde zender in een lagere kwaliteit aanbieden als een andere provider/streamingsdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zorra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:47:
Hetgeen als zender via DVB-C digitaal je huis binnenkomt van Ziggo is origineel in maximaal 1080i, geen p. Dat het wordt omgezet in een progressief signaal door een apparaat wat je gebruikt voor de weergave veranderd niets aan het oorspronkelijke signaal. Ik heb het dan niet over wat er via IPTV wordt gedeeld door Ziggo.

De bitrate van die 1080i Ziggo kanalen ligt over het algemeen wel aardig hoger als wat je via, bijv., NLZiet krijgt aangeboden. Niet alles via NLZiet is 1080p maar ook niet alles via Ziggo is origineel 1080i als bron.

Dit wel nog steeds niet zeggen dat een van beiden niet zou kunnen volstaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56
Je kan Nlziet gratis 14 dagen proberen. Das misschien de snelste oplossing om te bekijken (pun intended) of het wat voor je is of niet. Ik lijk wel aandelen te hebben in Nlziet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
Beste allen,

Voor de volledigheid noem ik het toch maar even: Digitenne! Geen app, geen kastjes. Gewoon je eigen afstandsbediening gebruiken. Afhankelijk van je TV kun je ook opnemen en live pauzeren. En als je NPO genoeg vindt kost het niets, behalve dan een antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk inderdaad dat Digitenne en Canal Digitaal satelliet de twee opties zijn om toch via DVB te kunnen kijken. Digitenne heeft als voordeel dat het echte 1080p50 is, geen enkele andere aanbieder levert 1080p50. Canal Digitaal heeft het voordeel dat er op satelliet veel meer zenders te ontvangen zijn.

Je kunt ook Digitenne met een schotel combineren: Digitenne voor de Nederlandse zenders en een schotel voor extra gratis zenders. Met een hybride ontvanger heb je ze op één afstandsbediening.

Ik weet niet wat de situatie is waarom er geen coax ligt, is dat omdat het buitengebied is, is het omdat er glasvezel ligt en de coax is uitgezet? Naast het genoemde Trined biedt ook Jonaz DVB-C aan via glasvezel. Alleen daar heb je niet zo veel aan aan als je een XGSPON van KPN, Delta of Glaspoort hebt liggen. In ieder geval hoe meer we weten, hoe beter we kunnen helpen.

Ik snap de wens tot DVB heel goed en zou zelf ook niet anders willen. Appjes e.d. geeft wel beeld, maar het is allemaal niet erg volwassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43

Dido

heforshe

chrisborst schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:18:
@Zorra
Alle providers zijn inmiddels aan het overstappen op een androidkastje met daarop de app. Dus op veel tv's kan je gewoon de app van je provider erop zetten, inloggen en tv kijken. Heb je helemaal geen kastje meer nodig. Ook opnemen gebeurd vaak op de server van de provider, dus niet meer lokaal.
Dus de vraag is nu vooral of je TV de app soepel kan draaien of dat je dit via het meegeleverde kastje doet.
Ik heb KPN met een kastje (achter de tv gepropt).

Nu had de pup besloten dat de powersupply van dat kastje van zijn snoer ontdaan moest worden dus hebben we een kleine twee weken via de app op de TV gekeken.

En dat was een verzoeking. De TV trekt het prima, maar de app zelf heet een UI die effectief ontworpen lijkt oim mensen aan te moedigen het kastje te gebruiken. Alles moet via de TV afstandsbediening, opnames zijn niet te kijken als de opname nog loopt, veel handelingen hebben meerdere klikken nodig, TT is alleen bereikbaar via 6 menustappen (ondertiteling / P888 is soms toch wel fijn), en de programmagids is de facto onbruikbaar).

Misschien dat de apps van andere providers gebruiksvriendleijker zijn, maar die van KPN kan ik alleen maar afraden. Then again, dat kastje van ze werkt uitstekend.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorra
dmantione schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:50:
Ik denk inderdaad dat Digitenne en Canal Digitaal satelliet de twee opties zijn om toch via DVB te kunnen kijken. Digitenne heeft als voordeel dat het echte 1080p50 is, geen enkele andere aanbieder levert 1080p50. Canal Digitaal heeft het voordeel dat er op satelliet veel meer zenders te ontvangen zijn.

Je kunt ook Digitenne met een schotel combineren: Digitenne voor de Nederlandse zenders en een schotel voor extra gratis zenders. Met een hybride ontvanger heb je ze op één afstandsbediening.

Ik weet niet wat de situatie is waarom er geen coax ligt, is dat omdat het buitengebied is, is het omdat er glasvezel ligt en de coax is uitgezet? Naast het genoemde Trined biedt ook Jonaz DVB-C aan via glasvezel. Alleen daar heb je niet zo veel aan aan als je een XGSPON van KPN, Delta of Glaspoort hebt liggen. In ieder geval hoe meer we weten, hoe beter we kunnen helpen.

Ik snap de wens tot DVB heel goed en zou zelf ook niet anders willen. Appjes e.d. geeft wel beeld, maar het is allemaal niet erg volwassen.
De verhalen over Canal+ (kwaliteit) zorgen ervoor dat ik iets meer gevoel heb bij NLZIET. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziggo gaat toch sowieso niet lukken als er geen COAX-aansluiting aanwezig is (ook al werkt de Next Mini zelf via IPTV)?

Verder inderdaad gewoon even NLZIET proberen, wellicht valt het mee. TV van KPN is ook prima te gebruiken zonder kastje (via de app in vrij degelijke beeldkwaliteit, wel iets minder dan via het kastje) als je daar ook internet afneemt. Hetzelfde geldt voor Odido, waar je zelfs een kleine korting krijgt als je geen tv-kastje afneemt.

4K zou ik inderdaad niet in je overweging meenemen. Op een EK voetbal of Olympische Spelen en een enkele natuurzender na speelt dat eigenlijk nog steeds nauwelijks een rol.

Dat gaat prima lukken als je de Smart TV app van KPN gebruikt. Hetzelfde geldt voor Odido, NLZIET en Canal+.

[ Voor 27% gewijzigd door TexMex op 29-05-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43

Dido

heforshe

TexMex schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:21:
Dat gaat prima lukken als je de Smart TV app van KPN gebruikt. Hetzelfde geldt voor Odido, NLZIET en Canal+.
Ik kan niet spreken voor Odido, NLZIET en Canal+, maar de KPN TV app lukt niet prima, tenzij je echt niets anders wilt dan op NPO 1, 2 of 3 kijken wat er nu speelt. Zie ook mijn vorige post. Ja, alles "werkt" wel, maar alleen al de programmagids heeft een dusdanig eigen wil dat je er gestoord van wordt (je kunt er niet in 1 klik naartoe, hij "vergeet" contiunu dat je maar 5 favoriete zenders wilt zien en niet 237 irrelevante vaginakanalen, hij weet niet hoe laat het is, en toont je dus random opeens programma's van gisteren ipv nu, als je naar beneden scrollt reis je ook door de tijd als je dat sneller dan een schildpad doet - ik had na twee dagen al de neiging mijn AB uit het raam te flikkeren zonder het raam open te doen :( )
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de opnames :|

Veel makkelijker is om het kleine kastje van KPN (dat je sowieso krijgt als je TV af wilt nemen bij ze!) te gebruiken, achter je TV te proppen, en je TV zo in te stellen dat ie te besturen is met de AB van KPN (dat lukt namerlijk wel prima, althans bij mijn Samsung). De TV AB gebruik ik eigenlijk nauwelijks meer. Netflix en Disney+ kijk ik via de TV, maar via de SmartThings AB op mijn telefoon.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ik kan niet spreken voor Odido, NLZIET en Canal+, maar de KPN TV app lukt niet prima, tenzij je echt niets anders wilt dan op NPO 1, 2 of 3 kijken wat er nu speelt. Zie ook mijn vorige post. Ja, alles "werkt" wel, maar alleen al de programmagids heeft een dusdanig eigen wil dat je er gestoord van wordt (je kunt er niet in 1 klik naartoe, hij "vergeet" contiunu dat je maar 5 favoriete zenders wilt zien en niet 237 irrelevante vaginakanalen, hij weet niet hoe laat het is, en toont je dus random opeens programma's van gisteren ipv nu, als je naar beneden scrollt reis je ook door de tijd als je dat sneller dan een schildpad doet - ik had na twee dagen al de neiging mijn AB uit het raam te flikkeren zonder het raam open te doen :( )
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de opnames :|

Veel makkelijker is om het kleine kastje van KPN (dat je sowieso krijgt als je TV af wilt nemen bij ze!) te gebruiken, achter je TV te proppen, en je TV zo in te stellen dat ie te besturen is met de AB van KPN (dat lukt namerlijk wel prima, althans bij mijn Samsung). De TV AB gebruik ik eigenlijk nauwelijks meer. Netflix en Disney+ kijk ik via de TV, maar via de SmartThings AB op mijn telefoon.
Nee ok, maar dat zijn klachten over specifieke zaken in de app. En ik kan alvast melden dat ook de apps van NLZIET en Canal+ zo hun problemen kennen (over Odido kan ik niet oordelen en persoonlijk vind ik de tv-app van Ziggo het prettigst). Maar aan de eis van @Zorra om zonder kastje, rechtstreeks op de tv, mét de afstandsbediening van de tv te kunnen kijken voldoet het in ieder geval wél.

Maar inderdaad, gewoon wennen aan het kastje van KPN (die ook uit het zicht kan achter je tv) en de afstandsbediening aan je tv koppelen is waarschijnlijk de beste optie, met de fijnste gebruikerservaring. Al zou ik persoonlijk eerst NLZIET proberen. Wellicht voldoet dat toch gewoon voor @Zorra. En zo niet, dan kun je er ook zo weer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[foutje]

[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2024 12:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Bensjero schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Nee. Dat is puur afhankelijk van de bitrate waarmee uitgezonden wordt. Zou je kunnen opzoeken wat het verschil is. Je kan prima dezelfde zender in een lagere kwaliteit aanbieden als een andere provider/streamingsdienst.
Volgens mij is dat inderdaad een factor. Neem daar ook nog biij de compressie en hoe het toestel die kan/of verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 14:54
Heb nu ook gewoon nog Ziggo via CI module en tv op slaapkamer via kabel zelf.
Ben ook aan het kijken naar alternatieven. Maar is het niet zo dat de verschillende apps die hier genoemd worden een behoorlijke vertraging hebben tov coax? Dus dat je komende maand een paar seconden voor oranje een doelpunt maakt je de buren al hoort juichen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Hier al een jaar of zo nlziet, tot nu toe 1x een probleem gehad met Champions League finale, rest nooit 1 probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:05
Weet je zeker dat je geen coax hebt? Heb je bij Ziggo al eens je postcode en huisnummer ingevuld?

Tegenwoordig krijg je bij nieuwbouw glasvezel en coax. Alleen de ouderwetse telefoonlijn/xdsl wordt niet meer opgeleverd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
DutchKel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:58:
Weet je zeker dat je geen coax hebt? Heb je bij Ziggo al eens je postcode en huisnummer ingevuld?

Tegenwoordig krijg je bij nieuwbouw glasvezel en coax. Alleen de ouderwetse telefoonlijn/xdsl wordt niet meer opgeleverd.
Er staat dat ik alleen glasvezel heb, dus volgens mij klopt het dat ik geen COAX heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 17:16
Was er hier pas geleden niet een nieuws bericht dat Ziggo ook modems ging leveren zonder coax aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 22:15
Zorra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Ja, dat is dus ook waar. Zolang het niet wordt aangeboden, dan denk ik dat NLZIET toch het beste is qua alternatief.

Bij KPN dien ik namelijk een afstandbediening te gebruiken die zij leveren, wat het minder maakt.

[...]

Dat dacht ik dus ook gelezen te hebben. Ziggo vereist een internetabonnement bij hen. Ik heb een pakket nodig welke ik los kan afnemen.
Ziggo checked voor je beeld krijgt of je wel een Ziggo internet verbinding hebt, anders geen beeld. Tenminste niet op de NEXT mini. En ze willen internet en TV natuurlijk graag als koppel verkoop slijten. Zonder COAX in je straat verwacht ik sowieso niet dat je op dit moment aansluitbaar bent bij Ziggo. Iets wat in de toekomst natuurlijk wel eens een probleem voor Ziggo kan gaan worden. Nieuwe klanten kijken coax loos TV (de eerste zenders gaan ongeveer nu al van de COAX af). Alleen gebruiken ze nog wel Coax om je huis binnen te komen. Coax gaat er niet zo snel meer bijkomen, in tegenstelling tot glasvezel tot in je huis. Of zijn er al Tweakers die iets anders van Ziggo binnen krijgen dan Coax?

KPN heeft helaas nog geen app op een Apple TV of Google TV module-ex Chromecast. Dus ben je op een enkele TV na gebonden aan hun mediabox. Dit betekent uitbreiding van je abonnement met huur per maand van de box en een TV abonnement. Niet heel aantrekkelijk als je nu alleen internet only hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door ucsdcom op 14-06-2024 13:54 ]

Pagina: 1