Computer verder weg zetten via Thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik weet niet zeker of dit kan of niet.

Ik wil een nieuwe bureau bouwen voor mijn kantoor dat ik ga verbouwen. Het is nu nogal rommelig en ik wil graag een rustige, opgeruimde omgeving. In dit kantoor heb ik twee computers. Een game PC en een normale desktop PC. Naast deze kamer is een andere kamer welke ik gebruik als thuis sportschool.

Wat ik graag zou willen is de computers in de thuis sportschool plaatsen en in het kantoor een docking station plaatsen waar de randapparatuur, zoals toetsenborden, speakers, monitoren etc op aangesloten kunnen worden. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb hier te weinig verstand van en ik lees tegenstrijdige informatie online.

Mijn huidige idee:

Thunderbolt kaart in pc stoppen:
https://www.megekko.nl/pr...?r=scoupz.nl&gad_source=1

10 meter Thunderbolt fiber kabel kopen:
https://futurestore.nl/we...rbolt3-optical-cable-10m/

Thunderbolt docking station:
uitvoering: Corsair TBT100 Thunderbolt 3 Dock

Daar dan alles op aansluiten en ik heb geen PC meer in mijn kantoor staan.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil eerst weten of het uberhaupt mogelijk is. Ga er niet morgen mee beginnen. Als het kan, komt de prijs pas in beeld. Gaat in combinatie met een verbouwing.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Niet relevant

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Twee intel systemen (7e en 11e generatie)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Docking gebruik je met een draagbaar apparaat. Denk laptop of tablet. Wat je, denk ik, zoekt is een KVM switch. 1 set randapparatuur op een kastje dat vervolgens kabels heeft naar elke PC. Dus verwacht veel kabels. (Maar misschien met Daisy-chaining is er iets mogelijk per PC, geen ervaring mee.)

Wil je twee sets toetsenbord/muis/scherm hebben, dan kan iets als een docking station wel, maar langere kabels natuurlijk ook... (Wederom, mogelijk Daisy-Chaining.)

Hoe je het ook doet, ik zou het zo maken dat je later kabels (met flinke stekkers zoals HDMI/DP) nog kunt doorvoeren.

Alternatief voor iets als KVM of docking is vaste kabels inbouwen, zoals op kantoren/scholen en dan stekkertjes in de muur voor de PC's aan één kant, randapparatuur aan de andere kant.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:56:
Wat ik graag zou willen is de computers in de thuis sportschool plaatsen en in het kantoor een docking station plaatsen waar de randapparatuur, zoals toetsenborden, speakers, monitoren etc op aangesloten kunnen worden.
Hoeveel win je hier nu mee? Maakt het heel veel verschil of alle kabels naar een pc op je bureau lopen, of naar een docking station?

Meest mooie oplossing is denk ik het overstappen op een all-in-one pc... Maar dat zal voor de game-pc nog wel een uitdaging worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Question Mark schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Hoeveel win je hier nu mee? Maakt het heel veel verschil of alle kabels naar een pc op je bureau lopen, of naar een docking station?

Meest mooie oplossing is denk ik het overstappen op een all-in-one pc... Maar dat zal voor de game-pc nog wel een uitdaging worden.
Omdat ik de PC niet op mijn bureau wil hebben staan. Dat was het hele idee. Ik wil ze in een andere kamer plaatsen zodat ze niet in het zicht staan.

All in one heb ik zelf niets aan. Dan moet ik daar andere hardware en randapparatuur op aansluiten om deze daarna te verbergen. Dat lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Crahsystor schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:03:
Docking gebruik je met een draagbaar apparaat. Denk laptop of tablet. Wat je, denk ik, zoekt is een KVM switch. 1 set randapparatuur op een kastje dat vervolgens kabels heeft naar elke PC. Dus verwacht veel kabels. (Maar misschien met Daisy-chaining is er iets mogelijk per PC, geen ervaring mee.)

Wil je twee sets toetsenbord/muis/scherm hebben, dan kan iets als een docking station wel, maar langere kabels natuurlijk ook... (Wederom, mogelijk Daisy-Chaining.)

Hoe je het ook doet, ik zou het zo maken dat je later kabels (met flinke stekkers zoals HDMI/DP) nog kunt doorvoeren.

Alternatief voor iets als KVM of docking is vaste kabels inbouwen, zoals op kantoren/scholen en dan stekkertjes in de muur voor de PC's aan één kant, randapparatuur aan de andere kant.
Nee, ik zoek geen KVM switch. Dat is heel iets anders. Ik wil ook niet twee sets hebben. Ik wil twee PC's met eigen randapparatuur gebruiken. Als dat via een enkele dunne kabel kan, zoals USB-C TB 3 Fiber kabel, dan heb ik veel minder rommel in het kantoor. Vaste kabels werkt ook niet. Bureau zelf is 6 meter lang en DP kan maximaal 1.8 meter volgens google. Ook USB word lastig over 6 meter. Helaas al ervaring mee.