Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luie Aard
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-06-2024
Hallo mede tweakers!

Na een actieve tijd in de wereld van tech (en een lange absentie) probeer ik er weer terug in te komen.

Hiervoor wil ik een stabiel systeem aanschaffen.

Wat ga je met je laptop doen?

Deze laptop is primair bedoelt voor games, Lees hiervoor rts, shooters (Helldivers). Het systeem moet gewoon de gemiddelde game plezant kunnen draaien op 1080p.

Wat is je budget?

Rond de 2000 euro met een maximale uitschieter van 2200.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal gebruikt worden op 3 verschillende locaties, vervoer primair via auto. Op alle 3 de locatie is er stroomvoorziening aanwezig/te maken. Zou wel handig zijn als hij 2-3 uurtjes mee gaat op accu voor een film.

Super bedankt voor het meedenken alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat heb je zelf eigenlijk al gevonden? Al eens door de pricewatch gebladerd, en dingen als https://tweakers.net/best-buy-guide/laptops/ doorgelezen?

Heb je voorkeuren voor bepaalde merken/niet? Is een steamdeck voldoende?

Laptops zijn erg lastig tegenwoordig gewoon puur omdat de "nummers" zo lastig zijn. Een GPU in een laptop (zeg maar een 4070) is trager dan die in een andere laptop, en helemaal niet te vergelijken met de versie in een desktop PC. Hoe goed die gekoeld wordt, en hoeveel stroom hij kan krijgen bepaalt voor een stuk de snelheid (waarbij geld dat de laptop variant altijd vergelijkbaar is met TENMINSTE één klasse lager op de desktop, een laptop 4090 lijkt eerder op een desktop 4070TI tot 4080 dan op een échte 4090). Dit geld ook voor de CPU.

Hoe belangrijk vindt je repareerbaarheid? Is gesoldeerd RAM erg of wil je eventueel ooit kunnen upgraden?

Dikke 144Hz 1440P OLED of een 500Hz TN scherm?

Wat voor IO heb je nodig?

Hier heb je een soort van pricewatch filter -- let wel op dat ik een paar instellingen aan heb gezet (zoals een max TGP range in watt tussen 55 en 130W) en dat niet elk product even transparant is hierin, maar met dit filter kan je vast zelf een paar voorkeuren bedenken:

categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luie Aard
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-06-2024
Door de wattage en heat throttle weet ik inderdaad niet zo 1,2,3 welke laptop voor dit bedrag het meeste waar voor je geld is.
Vandaar de vraag voor recommendations.

Gesoldeerde ram is in principe geen probleem.

Scherm heeft voorkeur voor ips/oled.

IO zit geen restrictie op aangezien ik het meeste wel kan upgraden met een simpele usb-c hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco02
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-05 15:12
ik denk dat dit precies is wat jij zoekt: https://www.alternate.nl/...ptop/html/product/1924708 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Inderdaad mooi ding!
Wordt wel heet volgens diverse reviews.
THE GOOD
  • premium design and build quality
  • alright ergonomics, plenty of ports
  • excellent inputs, beautiful OLED display, amazing speakers
  • fair multi-purpose performance
  • 90Wh battery with good runtime
THE BAD
  • limited screen angle
  • high internal and chassis temperatures with demanding loads
  • the fans are choked with the laptop flat on the desk
  • soldered RAM and lower-power design compared to previous Zephyrus G16/M16 generations