Afvoerbuis in muuraansluiting lekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb bij een wastafel een ruimtebesparende sifon (5/4 - 32mm) aangelegd. Alles netjes op maat en in elkaar gezet, het loopt goed door zonder lekkage. Tot aan de aansluiting in de muur..... Waar het sifon de muur in gaat, een mof waar de 32mm buis prima in past, komen tot mijn verdriet druppels water uit de muur.

Ik heb de buis niet verlijmd en dat doe ik ook liever niet (mocht ik in de toekomst wat willen veranderen). Is er een andere oplossing dan pvc lijm?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-07 12:20
Een rubberen mof die je dus in de 50mm of 40mm drukt, en daar druk je de 32mm weer in. Knappe waterdruppel die daardoor heen komt.

Overigens kun je ook met een normale sifon waar weg komen; ik wilde zelf een additionele beluchter toepassen dus heb de sifon een kwartslag gedraaid. Kom je nét weg met de lades.

[ Voor 41% gewijzigd door famschopman op 28-05-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Wat voor mof heb je gebruikt?
Als het een niet gelijmde lijmmof is krijg je dat nooit netjes.

Dan moet je dus naar pp als je niet wil lijmen.
https://www.toolstation.nl/pp-reparatiemof/p28920

Edit verkeerd gelezen. Je kan dan idd de oploasing van @famschopman toepassen of toch lijmen.

Lijm krijg je weer los met een fohn.
Persoonlijk zou ik lijmen, zo moeilijk is dat niet. Desnoods doe je een klein stukje 32mm met bovenstaande mof ertussen dan kan je het altijd nog aanpassen.

[ Voor 68% gewijzigd door FitTiv op 28-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
famschopman schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:08:
Een rubberen mof die je dus in de 50mm of 40mm drukt, en daar druk je de 32mm weer in. Knappe waterdruppel die daardoor heen komt.
Ik heb het denk ik niet helemaal juist uitgelegd. De buis die in de muur zit is 32mm binnenmaat. Daar past de sifonbuis van 32mm prima in, zonder heel veel speling of juist hard duwen. Maar water kruipt waar het niet gaan kan en het komt er dus toch druppelsgewijs uit. Ik ben bang dat ik de verbinding moet verlijmen om echt waterdicht te maken, maar ik hoop dat er een andere oplossing is.

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Oke nu begrijp ik het niet meer.
Foto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
FitTiv schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:32:

Lijm krijg je weer los met een fohn.
.
Ah, dat wist ik niet. Ik ga lijmen, dank!!!!!

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
@MichaelDell https://www.dyka.nl/kenni...e-verbinding-met-pvc-lijm voor tips. Met name ontvetten (maakt niet uit welk spul, zelf gebruik ik ammonia) niet overslaan en liever te veel lijm dan te weinig. Lekker dik op het mannetje en dun op het vrouwtje. Dan drukt de lijm mooi naar buiten en heb je een mooie extra afsluitrand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Die sifon zal van pp zijn en dat kan je niet lijmen.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1