Ik maak gebruik van een homewizard p1 meter, en in de laatste update hebben ze daar de mogelijkheid in gebouwd om het voltage van het netwerk weer te geven. Alleen nu is mijn slimme meter vrij oud (DSMR2.2) dat die waarde voor mij niet beschikbaar is. Nu vind ik het voltage wel een interessante waarde, dan weet ik wanneer de stroom van mijn zonnepanelen nergens heen gaat en dat ik bijvoorbeeld asap de EV moet gaan opladen.
Bij navraag bij Enexis is het mogelijk om voor ongeveer 200 euro een meter te vervangen voor een meter met een nieuwere ESMR versie. De vraag die ik heb is of dit ook daadwerkelijk meerwaarde bovenop het kunnen uitlezen van het voltage is of dat mijn inner nerd maar moet accepteren dat ik het voltage nooit ga zien
Bedankt!
Bij navraag bij Enexis is het mogelijk om voor ongeveer 200 euro een meter te vervangen voor een meter met een nieuwere ESMR versie. De vraag die ik heb is of dit ook daadwerkelijk meerwaarde bovenop het kunnen uitlezen van het voltage is of dat mijn inner nerd maar moet accepteren dat ik het voltage nooit ga zien
Bedankt!