GPU voor Jellyfin hw acceleration

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 22:52
Ik heb een oude HP microserver N36L als NAS met Jellyfin als Mediaserver. Dit gaat meestal prima, alleen bij het transcoden van bepaalde content (met name grafische subs bij DVD/BR rips) loopt hij vast. De onboard GPU ondersteunt geen acceleratie.

Ik zoek dus een tweedehands low-buget GPU die geschikt is voor hardware acceleration en past in de Microserver (low-profile). Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet. Dus tips zijn welkom.

De meest gebruikte codecs zijn MPEG2, h264 en h265.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Als je puur een GPU wilt voor transcoding is het antwoord de goedkoopste intel GPU die je kan vinden.
categorie: Videokaarten

(Maar overweeg gewoon een nieuw platform)

Anders zie hier
https://developer.nvidia....de-gpu-support-matrix-new
(1050 is noemenswaardig)
https://www.amd.com/en/products/specifications/graphics.html
(460 is noemenswaardig, niets nuttigs in V&A)

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 28-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
In die N36L passen dan ook nog eens alleen low profile, single slot kaarten. De goedkoopste optie zal een Quadro T400 zijn.

Voor iets meer geld kun je een nieuw moederbord met RAM en CPU kunnen kopen die wel kan transcoderen en daarnaast een stuk vlotter in gebruik is dan een Athlon II, maar zelfs een mITX bord past niet zomaar in die microserver. Ik vond wel een project waarbij iemand een mini PC ingebouwd heeft in de optische drive bay om het systeem te moderniseren: https://hackaday.io/proje...pc-hp-microserver-upgrade.

Nog een optie is om een mini PC er bij te nemen als applicatie- en mediaserver en de Microserver als NAS te blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

@MacPoedel Als het enkel voor transcoding is kan je ook overwegen een A310/A380 te nemen en de fans + shroud eraf te schroeven. Transcoding is relatief licht (hardware accelerated) en oververhitting zal wel niet echt aan de orde zijn.

uitvoering: ASRock Intel Arc A310 Low Profile
uitvoering: ASRock Intel Arc A380 Low Profile 6GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:37

lasharor

7 december 2004

Ik weet niet of dit ook het geval is met Jellyfin, maar transcoding met subs is vaak problematisch (op Plex in ieder geval). Dus, dat gaat altijd via de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 22:52
lasharor schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:31:
Ik weet niet of dit ook het geval is met Jellyfin, maar transcoding met subs is vaak problematisch (op Plex in ieder geval). Dus, dat gaat altijd via de CPU.
Goeie tip. Jellyfin gebruikt standaard ffmpeg. Ik verwacht niet dat Plex iets heel anders doet.

Het belangrijkste probleem is met grafische subs (vobsub) , dan moet elk plaatje opnieuw getranscode worden en de CPU is niet snel genoeg. SRT-files gaan eigelijk altijd wel prima omdat mijn LG TV dit native ondersteund. Zijn de Plex problemen ook voornamelijk met VOBSUB dat je weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:37

lasharor

7 december 2004

nihilissimis schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Goeie tip. Jellyfin gebruikt standaard ffmpeg. Ik verwacht niet dat Plex iets heel anders doet.

Het belangrijkste probleem is met grafische subs (vobsub) , dan moet elk plaatje opnieuw getranscode worden en de CPU is niet snel genoeg. SRT-files gaan eigelijk altijd wel prima omdat mijn LG TV dit native ondersteund. Zijn de Plex problemen ook voornamelijk met VOBSUB dat je weet?
Volgens mij werkt alles wat geen SRT is matig met transcoding. Ik heb in ieder geval nooit veel succes hiermee geboekt. Zeker als je opeens 4K moet gaan transcoden zonder hardware support. Mijn i13500 kan dit ook maar matig aan.

Ik zou iets als bazarr installeren om automatisch de juiste subs te downloaden.
Pagina: 1