Microsoft365 agendas synchroniseren niet met Calendar.app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Hi!

Mijn vraag
Het is me enige tijd geleden opgevallen dat agenda afspraken niet meer worden gesynchroniseerd tussen een Microsoft365 account (of office365, of hoe ze het nu weer hebben gebrand..) in Outlook en de Calendar app in MacOS Sonoma (14.5).

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacOS Sonoma fully up2date, 14.5. Nieuwste Outlook van Microsoft365.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Online resources hebben het over het herstarten van com.apple.CalendarAgent, werkte helaas niet.
-Ik heb het account verwijderd van zowel Outlook als via de Mac Preferences (Internet Accounts). Hierdoor is het account zowel niet meer accessible in Outlook als via de Calendar app. Het account vervolgens eerst via Outlook toegevoegd en vervolgens via de Calendar app ook weer toegevoegd. Het apparte is nu dat de agenda van het account nu helemaal niet meer te zien is in de calendar app. Ik zie het account in de sidebar verschijnen, maar er verschijnt geen agenda (ja, ik heb het account uitgeklapt :P).
-Ik heb via Outlook het account ook 'gereset'. Geen idee wat dat doet, maar het lost het probleem in elk geval niet op.
-Ik heb de SQLite database waaruit de calendar eigenlijk bestaat compleet weggehaald uit ~/Library/Calendars (inclusief shm en wal file), maar ook dat zorgt er niet voor dat de agenda from scratch opnieuw wordt opgebouwd.

Ik krijg er inmiddels (meer) grijze haren van. Iemand die nog een idee heeft?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Het heet bij mij nog gewoon een Exchange account. Ik neem aan dat je dit ook weer als Exchange account er in hebt gezet? Ik zou dat via de instellingen app onder 'internet accounts' doen, maar via de Calendar app werkt ook ongetwijfeld. Alles wat je via Outlook doet is leuk maar heeft ongetwijfeld alleen maar effect op Outlook zelf, verder nergens.

Controleer even of je niet ergens aan de online kant (in de Outlook web app of zoiets) een link of koppeling moet creeren om het in de Apple Calender werkend te krijgen. Zou niet nodig moeten zijn maar ik heb het wel eens gezien in het verleden. Dit is iets wat ik even bij de leverancier/manager van het Exchange verhaal zou navragen. Ik neem aan dat dit een werkaccount is?

Wat ik zou proberen:
- Exchange account er uit gooien (bij de instellingen van je Mac).
- Mac opnieuw opstarten
- Exchange account opnieuw toevoegen in instellingen. Hierbij zorgen dat het vinkje voor Calender aan staat.
- Mac opnieuw opstarten
- Even koffie gaan drinken, het kan even duren voordat de agenda volledig gesynchroniseerd is.

Als dit allemaal niets uithaalt, contact opnemen met de IT afdeling van het bedrijf dat deze Exchange server draait/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Dank voor je suggesties, ik had dit inderdaad al geprobeerd. Er is wel een verschil tussen het Exchange account (want dat is het inderdaad uiteindelijk) toevoegen in alleen Outlook, dan verschijnt de agenda namelijk niet vanzelf in de calendar app. Dat hele account moet je ook los toevoegen als 'Internet Account' in je Mac preferences. Daar heb ik inderdaad alles aangevinkt, niet enkel agenda items.

Het gaat inderdaad om een werkaccount. En contact opnemen met het bedrijf dat de Exchange server draait is dus Microsoft zelf, want het gaat om Microsoft365. Verder ben ik de IT afdeling waar het gebruikt wordt ;) :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Klopt, als je het Exchange account in Outlook toevoegt dan werkt dit alleen binnen Outlook en doet dit verder niets met de andere apps op je Mac. Dingetje van Microsoft. Om een Exchange account in de Apple apps te kunnen gebruiken zal je het via instellingen moeten toevoegen als een Internet Account en dan kan je selecteren dat je het (bijvoorbeeld) aan je Mail app wil koppelen alsook aan je Calendar app. Je kan het via die route niet zomaar aan je Outlook app koppelen, dat is al een indicatie dat het allemaal wat vreemd integreert. Ik weet niet of dat ook nog zo is als je Outlook als standaard e-mail app instelt... dat heb ik niet gedaan dus geen idee wat je dan krijgt. Hoe staat dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ja, ik weet dat accounts in Mac als losse 'Internet Accounts' toegevoegd kunnen worden, en dat dat los staat van accounts in Outlook, daarom zei ik ook dat ik ze allebei had weggehaald en opnieuw had toegevoegd, maar dat had helaas geen effect.

Laat ik het zo zeggen: In de Outlook app zie ik alles zoals het hoort; het account staat er netjes in, ik krijg netjes mail binnen, ik zie alle agenda items en ik kan alles aanpassen en weghalen wat ik wil.

Het issue ligt in de Calendar app waar ik het account wel zie verschijnen, maar geen feitelijke agenda, danwel agenda items zie. Als ik in de Mac instellingen het schuifje van 'agenda' uitzet, dan verdwijnt het account ook weer uit de Calendar app. De agenda (+ agenda items) werken wel goed op m'n iPhone, dus het is niet een Apple-breed issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Heb je Outlook als standaard mail app ingesteld op je Mac? Klinkt vreemd, maar dat is iets wat ik niet heb, dus wellicht zit dat de werking van andere zaken ook ergens in de weg. Ik zou eens rond gaan zoeken op diverse Mac forums aangezien ik niet denk dat je de enige bent met deze uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik had Outlook nooit als default mail app ingesteld, dus vond het sowieso wel een goede om die settings eens te proberen, maar helaas. Zowel mail.app als default mail applicatie als Outlook als default mail app maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Het was het proberen waard. Misschien dan toch eens hier gaan lezen en versienummers vergelijken: https://support.apple.com...ployment/dep158966b23/web ?
Pagina: 1