Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Dag allen,

Een tijd geleden heb ik de sleutel gekregen van mijn eerst woning. Super exited natuurlijk. Als echte gamer en developer wil ik een optimaal netwerk aanleggen. Ook onder het mom van; als je het doet, doe het dan goed.

Momenteel heb ik een Ubiquiti Express gekocht als entry binnen het Unify ecosysteem waar ik echt uiterst tevreden over ben. Als ultiem droomscenario wilde ik een Ubiquiti Dream Machine kopen. Dit vanwege de vele functies en de optie om ook Unify Protect te gaan draaien. Ik wil namelijk het liefste ook een slimme deurbel van Ubiquiti om de beelden lokaal op te slaan zonder enige abonnementsvorm.

Echter stuit ik afgelopen weekend op het volgende probleem. Er kan maar een CAT7-kabel door de kabelgoot naar mijn berging toe die zich boven bevind. Idealiter wilde ik namelijk twee netwerkkabels trekken. Een om vanuit de glasvezelmodel te connecten met de Dream Machine boven en eentje weer terug naar de meterkast om zo het netwerk verder uit te breiden naar onder andere de woonkamer. Maar dit blijkt dus geen optie. Ook is er binnen mijn meterkast geen optie om daar een Dream Machine of ander apparaat van deze order grootte op te hangen.

Nu ben ik aardig radeloos. Want om nou een Dream Machine aan te schaffen waar letterlijk 1 netwerkverbinding in komt en er eentje weer uit voor mijn PC boven is wat overkill. Ook wil ik het liefste geen switch vanaf de glasvezelmodem, want dan heb je twee separate netwerken.

Nu ben ik benieuwd of mensen hier nog een goed idee hebben. Zelf heb ik al gekeken om nog een Express te kopen met eventueel een Gateway Ultra. Daarmee heb je je gateway en met genoeg poorten plus twee acces points binnen je woning. De huidige express is namelijk niet heel erg sterk om boven en beneden van WiFi te voorzien. Iets met beton. Eventueel kan dan later een Cloudkey Plus worden aangeschaft om de deurbel te connecten met Unify Protect. Maar nu lees ik ook weer wisselende verhalen over die Cloudkey. Het komt er eigenlijk op neer dat ik wel een Dream Machine wil, maar het gewoonweg niet kwijt kan in mijn huidige woning. Dus ik ben benieuwd of er nog leuke setups zijn waar ik niet over nagedacht heb.

Ik hoor graag van jullie!

Beste antwoord (via ItsFlokkie op 13-06-2024 23:44)

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29
Misschien kun je hem zo ophangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttgb4p2N9tFjw7bvmvt5ftGI9IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh4DQrANqjZSjReL9gIWeJxw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
En waarom kan de dream machine niet in de meterkast? Lijkt me de simpelste stap.

Je kan ook kiezen voor wat dunnere kabels. En waar een wil is, is een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 12:54
CAT7 kabels zijn over het algemeen niet de dunste kabels.
Als dat wel lukt moet je met dunnen CAT6 kabels er wel 3 kunnen leggen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Koekstra schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:15:
En waarom kan de dream machine niet in de meterkast? Lijkt me de simpelste stap.

Je kan ook kiezen voor wat dunnere kabels. En waar een wil is, is een weg.
Inderdaad.
UDM kan ook verticaal (met de poorten naar beneden) bijvoorbeeld:
https://www.unifi-forum.n...meterkast.5043/post-48675

En CAT7 is overkill.
CAT6(a) is ruim voldoende en veel makkelijker te verwerken, ook meerdere tegelijk door een leiding.

[ Voor 12% gewijzigd door Superhuuper op 27-05-2024 23:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29
Misschien kun je hem zo ophangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttgb4p2N9tFjw7bvmvt5ftGI9IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh4DQrANqjZSjReL9gIWeJxw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Laatst online: 03-08 11:34
Dit ga ik eens vanavond bekijken! Dank voor de suggestie. Daar had ik nog niet over nagedacht namelijk
Pagina: 1