Ik vroeg me ff iets af over een fanbus. Is dat gebaseerd op een regelbare weerstand die de spanning verlaagd, of een toeren regeling voor je fans?
Thnx.
Thnx.
Bedoel je met een toeren-regeling soms PWM (Pulse Width Modulation)?Op maandag 10 september 2001 13:02 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Ik bedoel dat spanningsverschillen eigelijk niet bijster goed zijn voor je fans.. Ik dacht daarom dat een fanbus een toeren regeling. Of zit ik er naast?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Na mate ze ouder worden misschien niet meer.Op maandag 10 september 2001 14:05 schreef gve het volgende:
Al mijn fans starten prima met 5 volt. Ook mijn 12 cm papst orkanen die 14,5 volt zijn
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
Vind je dat een voordeel, meer geluid?Op maandag 10 september 2001 14:38 schreef -Dissection- het volgende:
...
Voordeel= meer geluid
...
Bnet pindle#2913
Verwijderd
/me denkt dat de voltageregeling het eerder begeeft dan de fansOp dinsdag 11 september 2001 07:58 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Dus ik kan ook gewoon een voltage regeling erin zetten? Zonder m'n fans 3 jaar eerder af te schrijven?
* Cr3ator denkt dat Spaceknarf zich weleens kon vergissen, aangezien een voltageregeling al kan bestaan uit 1 simpele potmeter en een fan bewegende delen heeft (duh).Op dinsdag 11 september 2001 10:17 schreef Spaceknarf het volgende:
[..]
/me denkt dat de voltageregeling het eerder begeeft dan de fans
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926