Ik wil graag de 2 MLB ø32x3 en de benodigde kabels in een ø100 zinken regenpijp van 2,5 m wegstoppen. Ik ga het gebruiken voor 6 kW monoblock voor VVW T_aanvoer = 35 graden en SWW-vat en koelen met fancoil. De buizen en kabels wil ik inpakken in 2 lagen zelfklevend Armaflex van 9 mm. Onderstaand een plaatje van hoe dit zou moeten passen in de regenpijp.
/f/image/jfay8SS5KuC1dKhWTja4kA4Z.png?f=fotoalbum_large)
Aan de onder- en bovenkant zal ik de regenpijp goed dicht stoppen met isolatie, zodat er geen luchtstroom door de pijp ontstaat.
Wat ik mij afvraag is of dit luchtdicht moet (ivm koelen) of kan ik accepteren dat er zomers tijdens koelen vocht inkomt, wat verticaal wel wegloopt. Kan het Armaflex tegen vocht? 's Winters zal het wel weer droog zijn. Als ik het toch luchtdicht moet krijgen is dit dan denken jullie haalbaar?
En ik vraag mij af of het voldoende geisoleerd is. Obv onderstaande tabel (Bron: https://enon.nl/warmteverliezen-pijpleidingen/) zou ik zeggen dat de 2 leidingen samen ca. 1.5*27.8W/m*3m = 125 W verlies hebben bij een DT = 60 graden tijdens SWW-run in de winter. 125W/6kW = 2% verlies lijkt mij acceptabel? Doe ik dit goed zo?
/f/image/jfay8SS5KuC1dKhWTja4kA4Z.png?f=fotoalbum_large)
Aan de onder- en bovenkant zal ik de regenpijp goed dicht stoppen met isolatie, zodat er geen luchtstroom door de pijp ontstaat.
Wat ik mij afvraag is of dit luchtdicht moet (ivm koelen) of kan ik accepteren dat er zomers tijdens koelen vocht inkomt, wat verticaal wel wegloopt. Kan het Armaflex tegen vocht? 's Winters zal het wel weer droog zijn. Als ik het toch luchtdicht moet krijgen is dit dan denken jullie haalbaar?
En ik vraag mij af of het voldoende geisoleerd is. Obv onderstaande tabel (Bron: https://enon.nl/warmteverliezen-pijpleidingen/) zou ik zeggen dat de 2 leidingen samen ca. 1.5*27.8W/m*3m = 125 W verlies hebben bij een DT = 60 graden tijdens SWW-run in de winter. 125W/6kW = 2% verlies lijkt mij acceptabel? Doe ik dit goed zo?
:strip_exif()/f/image/xAPiIrF3c9JGSLne1VrJEhTm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LIx2Ett6y2hvAMzvUAgk3k9T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NP7LLlKeLPosKjKUja0RRCVj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5YNa6p0nlsOMexk4vbm1YLnb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tpO5Q0oCZFr6jTvserVEz68W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J3M0K4WXxGPCMawd8YP0w2jC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iesLlBv7vgNomwIGikjlalTt.jpg?f=fotoalbum_large)