Led spots sommergarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:11
Hoi,

Een paar jaar geleden hebben we een z.g. sommergarten (een soort glazen serre) laten aanbouwen. In de sommergarten zijn gelijkertijd een 3-tal balken met in elk 3 led spots gemonteerd. De spots kunnen alleen via een afstandbediening worden bediend (aan/uit/dimmen/timer).
Blijkbaar is er tijdens een recent onweer iets gebeurt met de spots in dat we ze niet meer uit krijgen. De led branden allen continue en allen even fel en zijn niet meer te dimmen c.q. uit te krijgen.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAVxhhLHKsbiQe6UCN2MC4IGkKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hgs1poYFEKUMquBkDhw1Qypa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtexQ_v93XcEPLpvphiT9_ywkic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEWXcV70AuMmlIO2lmdP0irq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Qkh7PAJucS4AczeU-Nf-S55_Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Do0Ol8OXoEhe0gt1NyFyffhf.jpg?f=fotoalbum_large

Zover mij bekend is er destijds een trafo/voeding gemonteerd in de rechthoekige holle lijst die parallel loopt aan de muur. Ik zou deze graag bekijken maar heb het probleem dat ik niet weet hoe ik de holle lijst moet demonteren. Zover mij bekend is dit geklikt maar ik weet niet of hier apart gereedschap voor nodig is en hoeveel kracht ik kan zetten.Ik wil natuurlijk niets onherstelbaar beschadigen.
Weet iemand hoe dit te demonteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoe te demonteren geen idee... maar heb je wel als eens de stroom van het geheel gehad?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
hoe te demonteren geen idee... maar heb je wel als eens de stroom van het geheel gehad?
Ja. Ik heb de stroom er al een paar keer helemaal vanaf gehaald zonder resultaat. Na het weer bijschakelen gaan alle 9 spots spontaan weer branden. Vandaar dus mijn vermoeden dat er iets aan de hand is met de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29
Werkt de afstandsbediening nog? Als de batterijen plat zijn ga je ook zo'n gedrag zien.
En na batterijen vervangen moet je mss opnieuw koppelen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
De batterij van de AB heb ik ook al vervangen maar ook dit bracht geen verbetering. De bestaande batterij was net leeg trouwens.
Volgens mij moet ik om te koppelen sowieso toegang krijgen tot de voeding die in de holle lijst zit.