Offerte vervangen platdak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 13:30
Hallo,

Vanwege een lekkage op ons dak bij een lichtkoepel had ik een dakdekker laten komen om hiervoor een offerte op te laten stellen. Nu had ik ook gelijk een offerte laten opstellen om het gehele dak te vervangen + isoleren, de reden hiervoor is omdat de afwatering op het dak niet echt bepaald goed is en de laag die er nu op zit de 2de - 3de laag is. Daarnaast zie je op sommige plekken bulten zitten die je in kan drukken en andere plekken waar je ook stukjes dakleer kan omhoog trekken. Ik weet toevallig dat het dak in 2009 is vervangen waarbij ook 2-3 cm piepschuim als isolatie is aangebracht.

Opzich schrok ik niet echt van de prijs maar mensen in mijn omgeving wel. Ik heb ook ondertussen al wat andere bedrijven om een offerte gevraagd maar die moet ik nog binnen krijgen.

Even wat info om hoeveel m2 het gaat:

Ongeveer 140m2 bitumen plaatsen + onderlaag
isolatie ook 140m2 PIR 80mm RD 3.6
Verwijderen alle daklagen
Verwijderen alle regenpijpen en daktrim rand
plaatsen daktrim en afwatering etc.

prijs 32.000 euro

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:43
Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:47:
Hallo,

Vanwege een lekkage op ons dak bij een lichtkoepel had ik een dakdekker laten komen om hiervoor een offerte op te laten stellen. Nu had ik ook gelijk een offerte laten opstellen om het gehele dak te vervangen + isoleren, de reden hiervoor is omdat de afwatering op het dak niet echt bepaald goed is en de laag die er nu op zit de 2de - 3de laag is. Daarnaast zie je op sommige plekken bulten zitten die je in kan drukken en andere plekken waar je ook stukjes dakleer kan omhoog trekken. Ik weet toevallig dat het dak in 2009 is vervangen waarbij ook 2-3 cm piepschuim als isolatie is aangebracht.

Opzich schrok ik niet echt van de prijs maar mensen in mijn omgeving wel. Ik heb ook ondertussen al wat andere bedrijven om een offerte gevraagd maar die moet ik nog binnen krijgen.

Even wat info om hoeveel m2 het gaat:

Ongeveer 140m2 bitumen plaatsen + onderlaag
isolatie ook 140m2 PIR 80mm RD 3.6
Verwijderen alle daklagen
Verwijderen alle regenpijpen en daktrim rand
plaatsen daktrim en afwatering etc.

prijs 32.000 euro

Wat vinden jullie hiervan?
Dit is heel erg veel geld. Betaalde hier laatst 4400,- voor alleen de dakdekker werkzaamheden:
- Trim
- Zinken hwa
- Zinken plaat op een spouwmuur
- 4 dakdoorvoeren
- 14cm pir isolatie
- Bitumen

Hele dak was ongeveer 40m2.

Als ik dat dan ff snel omreken naar jouw formaat zou dat op 15-16k uit moeten komen. Tel er dan het afvoeren + uren bij op 1 dag met 4 man werk, zit je rond de 3-4k. Dan is het toaal +/-20k ipv 32k.

Ik zou nog wat meer offertes aanvragen.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een rol van 5m a €70 = 140 : 5 = 28 x €70 = €1960
2 man 2 dagen = 7x2x€90 = €1260
Etc. etc.

Kreeg laatst ook een offerte voor 14m² a €2000
Ga het misschien wel zelf doen.

[ Voor 30% gewijzigd door DJMaze op 27-05-2024 19:00 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
Gdzr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:54:
[...]

Dit is heel erg veel geld. Betaalde hier laatst 4400,- voor alleen de dakdekker werkzaamheden:
- Trim
- Zinken hwa
- 4 dakdoorvoeren
- 14cm pir isolatie
- Bitumen

Als ik dat dan ff snel omreken naar jouw formaat zou dat op 15-16k uit moeten komen. Tel er dan het afvoeren + uren bij op 1 dag met 4 man werk, zit je rond de 3-4k. Dan is het toaal +/-20k ipv 32k.

Ja ik heb al wat meer offertes opgevraagd. 4400 voor alleen de dakdekker? wat waren de totale kosten dan? of is die 4400 werkzaamheden/materialen + uren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Ja ik heb al wat meer offertes opgevraagd. 4400 voor alleen de dakdekker? wat waren de totale kosten dan? of is die 4400 werkzaamheden/materialen + uren?
4400 was de offerte van de dakdekker inclusief de materialen en uren die hierboven beschreven staan.

Er moest bij ons ook nog wat boeiboord werk gedaan worden, nieuw lood, impregneren etc. Dus totaal was het 11k voor het gehele dak inclusief al die extra werkzaamheden.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:22
Ik heb een offerte liggen voor dak uitbouw vervangen van 6 x 4, 1 meter uitbouwen, nieuwe kozijnen en deuren aluminium, triple glas, fundering uitbouw eruit en wat buispalen onder nieuwe fundering uitbouw en alles afgewerkt tot en met stucplaten voor 44k. Die is denk ik best scherp maar dat bedrag voor alleen een dak is enorm duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
Gdzr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:22:
[...]

4400 was de offerte van de dakdekker inclusief de materialen en uren die hierboven beschreven staan.

Er moest bij ons ook nog wat boeiboord werk gedaan worden, nieuw lood, impregneren etc. Dus totaal was het 11k voor het gehele dak inclusief al die extra werkzaamheden.
Davidrrr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:36:
Ik heb een offerte liggen voor dak uitbouw vervangen van 6 x 4, 1 meter uitbouwen, nieuwe kozijnen en deuren aluminium, triple glas, fundering uitbouw eruit en wat buispalen onder nieuwe fundering uitbouw en alles afgewerkt tot en met stucplaten voor 44k. Die is denk ik best scherp maar dat bedrag voor alleen een dak is enorm duur.
Dan lijkt de offerte inderdaad toch erg duur. Bedankt! Dan wacht ik de andere offertes nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:15
Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:42:
[...]

[...]

Dan lijkt de offerte inderdaad toch erg duur. Bedankt! Dan wacht ik de andere offertes nog even af.
Het verwijderen en afvoeren van het oud spul zal wel een groot deel van de kosten zijn, dat is best zwaar klotewerk en als bedrijf betaal je flink wat stortkosten voor bitumen producten.

Dat is dus niet te vergelijken met de 40m2 van @Gdzr

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Zit er ook een koepel bij?
En hoeveel hwa's en uitlopen en dakdoorvoeren?
Hoeveel meter daktrim en hwa?
Zonder alle gegevens is het moeilijk inschatten of het duur is.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
No Hands schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:53:
[...]

Het verwijderen en afvoeren van het oud spul zal wel een groot deel van de kosten zijn, dat is best zwaar klotewerk en als bedrijf betaal je flink wat stortkosten voor bitumen producten.

Dat dacht ik dus ook alleen valt dit reuze mee. Dat is ongeveer 1600 euro terwijl de isolatie dus het volgende:

leveren/monteren PE folie
leveren/monteren PIR platen

totaal bijna 10k is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
edsandje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:17:
Zit er ook een koepel bij?
En hoeveel hwa's en uitlopen en dakdoorvoeren?
Hoeveel meter daktrim en hwa?
Zonder alle gegevens is het moeilijk inschatten of het duur is.
ja 1 koepel
67 m alu daktrim
2 hwa
2 dakdoorvoer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:25:
[...]

ja 1 koepel
67 m alu daktrim
2 hwa
2 dakdoorvoer
Kan je de offerte hier delen?
Want er mist te veel info, koepelafmeting, wat voor opstand, welke breedte trim, hoeveel meter hwa, wat voor dakdoorvoeren, aantal uitlopen enz.
Foto van het bestaande kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:25:
[...]

ja 1 koepel
67 m alu daktrim
2 hwa
2 dakdoorvoer
140m2 en maar twee hwa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
edsandje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:36:
[...]

Kan je de offerte hier delen?
Want er mist te veel info, koepelafmeting, wat voor opstand, welke breedte trim, hoeveel meter hwa, wat voor dakdoorvoeren, aantal uitlopen enz.
Foto van het bestaande kan ook helpen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is een deel van de offerte (het grootste dak), het andere deel is voor de uitbouw/schuur en is 71m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
No Hands schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:53:
[...]

De afvoerkosten bij mij zaten bij het werk van de timmerlui. Dus die 4400 zijn echt alleen materiaal en uren om het nieuwe dak te maken.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Rickrebr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:56:
[...]

[...]

***members only***

Dit is een deel van de offerte (het grootste dak), het andere deel is voor de uitbouw/schuur en is 71m2.
Die PIR is wel duur ja, 5200 voor leveren plaatsen. kost iets van 15 euro per m2, das 1200 euro blijft er 4000 over om 72m2 pir platen neer te leggen.
Heb je ze al voorgelegd dat je wat geschrokken ben van de prijs? wellicht hebben ze een typevoutje gemaakt.

Ik zou toch ook nog even die hwa's bekijken. met de stortbuien van tegenwoordig lijkt het me wat zuinig.

En geen mastiekschroten?

[ Voor 11% gewijzigd door No Hands op 27-05-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik betaalde 20k voor 140m2 incl 8 cm pir

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
No Hands schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Die PIR is wel duur ja, 5200 voor leveren plaatsen. kost iets van 15 euro per m2, das 1200 euro blijft er 4000 over om 72m2 pir platen neer te leggen.
Heb je ze al voorgelegd dat je wat geschrokken ben van de prijs? wellicht hebben ze een typevoutje gemaakt.

Ik zou toch ook nog even die hwa's bekijken. met de stortbuien van tegenwoordig lijkt het me wat zuinig.

En geen mastiekschroten?
Ja nadat ik de offerte bekeek vond ik de isolatie aan de dure kant. Opzich was ik niet heel geschrokken van de totaal prijs maar mensen in mijn omgeving wel. De reden dat ik niet heel verbaasd was over de prijs komt omdat ik hier tegenwoordig ook hoge offertes zie langs komen.

Ja op het hoofd dak is maar 1 regenpijp en op de uitbouw/schuur ook maar 1 die zich in het midden van het dak ongeveer bevindt in de schuur.

Ik was wel van plan om nog aan te geven voor meer hwa’s

Maar goed ik heb nog meer offertes uit staan die nog moeten komen. Was benieuwd wat de mensen hier op tweakers van de prijs vonden.

Mastiekschroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Vind het wel flink aan de prijs. En veel te weinig uitlopen. Ben benieuwd waar de volgende offerte's op uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
De schuine rand, die normaliter aan de zijkant van je dak zit waar je boeideel tegenaan en je zinken deklijst op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik sprak laatst mijn oom en die had het over een paar 1000 euro (tussen de 3 en 4) voor zijn dak (heeft al iemand), ik snapte dat ook niet helemaal, en dan heeft hij het ook over dakbeschot, pijpjes, isolatie volgens hem ook) want ik zat aan 10.000 euro te denken voor corona.

Mijn dak is wel wat groter (zijn huis heeft vijf verdiepingen, ik maar twee)
Gdzr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:54:
[...]

- Trim
- Zinken hwa
- 4 dakdoorvoeren
- 14cm pir isolatie
- Bitumen

Ja dit klopt ongeveer met wat mijn oom zei, je zegt alleen zijn werkzaamheden, maar dan wel met de materialen die hij nodig heeft? Dan ga ik ook iemand uit Nederland laten komen voor mijn dak (zit net over de grens), dan maar geen subsidies. Voor het verwarmingstoestel heb ik ook al drie keer zo veel betaald als wat het in Nederland moet kosten, maar dat durfde ik niet vanwege de brandverzekering.

Ik heb 60m2 zou dan flink onder de 10.000 uitkomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
Oef. Ja ze weten wel wat ze vragen. Maar is ook een best oppervlakte, schrik er ook niet enorm van incl isolatie tegenwoordig…

Waarom maar 8cm pir? Zou meteen voor een RC van Rond de 6 gaan. En dus zeker 14 cm. Zeker met zo’n oppervlakte. Ga je zeker merken.
Pagina: 1