Toon posts:

A/D converter

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik probeer een schema/layout of het liefst een (bestelbaar) kant en klaar pakketje van een analoog/digitaal converter te vinden maar die schijnen nog al zeldzaam te zijn...
...nu kan het natuurlijk ook zijn dat ik op de verkeerde plaatsen zit te zoeken maar toch...

Waar zou ik dit kunnen vinden?
Het gaat om een schema van een a/d converter die niet in combinatie met een computer moet werken.

Alvast bedankt

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Dat is meestal gewoon 1 chip. Waarom zou je hem zelf willen maken?

Verwijderd

Ijn die dingen niet super duur?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:38

bloody

0.000 KB!!

prijs hangt van hoeveel bits af

nope

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een schema of iets dergelijks (zo simpel mogelijk) om te kunnen gebruiken als les materiaal, vandaar geen kant en klaar apparaat

Verwijderd

Topicstarter
Ff schoppen >:)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 14:41 schreef Dark_Mason het volgende:
Ff schoppen >:)
Foei.

Wat voor een AD wil je? waarvoor wil je hem gebruiken? wat moet erin/eruit komen?

AD chips kun je bij elke electronicaboer halen.
Kijk eens bij National semicondutor, of Maxim. Die geven nog gratis samples en application notes ook.

Verwijderd

Ben je leraar ofzo?
Ga je een hele klas van die dingen laten maken?
Als je er dan over hebt wil ik er wel een hebben!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ad convertors heb je in alle soorten en maten..
in audio zou ik niet teveel bezuinigen want het levert nogal veel geluidskwaliteitverlies op dan..

Verwijderd

je hebt niet alleen een AD converter nodig, je hebt sowieso een prefilter nodig (anti-aliasing, spreek uit alieesing), en waarschijnlijk wil je die digitale uitgang gebruiken om naar je MD of zo te sturen??

AD-converter: AD1870 (analog devices) is een goeie stereo 16-bitter
SPDIF (digitaal formaat tss aparaten)transmitter: Crystal CS8402

is wel ff puzzelen, maar ik heb met deze 2 componenten al een AD converter gebouwd met een THD+N van 0.002% en een S/N ratio van 90dB, wat neerkomt op een effective number of bits van 13, wat beter is dan de meeste cd-spelers!
Pagina: 1