Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:19
LS,

Sinds enige tijd heb ik hier een Ecoflow PowerStream 800 draaien met 2x 410 WP panelen. Nu valt het me op dat deze inverter al bij 249,4 Volt een grid error geeft (geeft dan error 8). Heeft iemand hier ook ervaring mee en, niet geheel onbelangrijk, is deze waarde aan te passen zodat deze bij 253 Volt pas in error gaat?

Hoe ik het nu op los is door middel van Home Assistant een slimme stekker even een minuut uit te zetten op het moment dat ik 5 minuten error 8 heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:55
Kun je in de app zien op welk land die staat?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Het enige wat ik kan zien is de locatie waar de de omvormer hangt, en die klopt met het huis adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
249,4 meet je bij de p1 meter? Want dan kan het best 253 bij de stekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
249,4 gemeten idd door de P1 meter. We hebben ook nog een andere installatie liggen (9 x 425WP) en die heeft, tot nog toe, nog nergens last van.

Maar het zou inderdaad goed kunnen dat het voltage bij de omvormer zelf op 253 zit. Eens kijken of ik dat kan meten (de huidige slimme stekker die er nu tussen zit is niet heel accuraat met het voltage)

[ Voor 41% gewijzigd door AWEF op 27-05-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Je hebt deze via een gewone stekker aangesloten toch? Ik kan niet berekenen hoeveel verlies je dan hebt. Ook maakt de afstand en dikte van de kabel uit.

Ik doe de aanname dat je hier geen losse groep voor hebt gemaakt. Dus misschien zijn er ook nog wel wat aftakkingen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
De kabel die er ligt, heb ik ook geen specificaties van. Het enige dat ik weet is dat de vorige bewoner er een 3 fase kabel naar toe heeft getrokken en deze op een apparte groep zit. Het enige wat er nog meer op zit is een 2e koelkast (zover ik weet)

En inderdaad aangesloten via een normale stekker

[ Voor 9% gewijzigd door AWEF op 27-05-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Even een update: Ik heb hierover een melding gedaan bij Ecoflow maar nog geen reactie op gehad. Ondertussen is er wel een firmware update geweest en lijkt het probleem minder voor te komen. Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof ze de output "knijpen":Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS4RaxNDqrRYTxXaZC_f8_WEFWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QJxk0nopaDm7QQepu1NI5qAE.png?f=user_large
Pagina: 1