Bruine tapijtlijm verwijderen van dekvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 17:00
Hoi iedereen,

Een vraag namens mijn broer.. Hij moet zijn huurappartement binnenkort opleveren, na het verwijderen van het tapijt zitten er gigantisch veel (bruine) lijmrijsten op de dekvloer, zie onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMEY5dIeOwPnvb8r9Ogw_vIc1xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqRFe0YvOxVBfyrDunI8pNlg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zou de snelste en beste manier zijn om dit te verwijderen? Vond op internet al iets over Alabastine super vloerlijmafbijt..

Iemand die toevallig hetzelfde heeft meegemaakt en de lijm weg heeft gekregen?

ps; Ik denk dat het een Anhydriet dekvloer is..

Thanks!! :>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:20
Was dat nou hier dat iemand het met cola probeerde en succes had?

Het verschilt nogal of het lijm is op basis van water of chemische ellende. waterlijm gaat eraf met een natte dweil, die ander alleen met geweld.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:10
Van kennissen gehoord dat zij amoniac met warm water over de vloer hadden verspreid met een dweil, dit laten intrekken en konden hierna de resten meet een plamuurmes verwijderen.
Gamma heeft ook lijmverwijderaar tapijt mogelijk dat dit ook gewoon goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Is het uberhaupt nodig om de lijm te verwijderen? Bijv. laminaat komt toch eerst een ondervloer overheen en dat leg je hier zo overheen lijkt mij.

P.S. Als je met afbijt/lijmverwijderaar aan de gang gaat: GOED VENTILEREN! Dat spul is echt rommel dus wil je niet urenlang inademen.