Gezocht: Idee om beits niet te laten druppen schutting zijde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viola1983
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-07-2024
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd of iemand mee kan denken en een tip heeft..
Ik zou graag mijn kant van de schutting (in een lichte houtskleur) beitsen of lakken (zie foto).

Vraag is; hoe kan ik beitsen zonder dat het drupt en zichtbaar is aan de andere kant? Weet iemand hier een foefje voor? Buren willen nl. geen beits op de schutting..

De schutting staat op de erfgrens, dus volgens mij wel gelijke rechten en gezamenlijk eigenaar (officieel). Echter buren lieten weten destijds zelf voor de schutting hebben betaald. Vorige bewoner huurde mijn woning, echter volgens mij had de verhuurder destijds mee moeten delen in de kosten (vond ik op Google), dit blijkt niet te zijn gebeurd. Ik woon er zelf nu dik een jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp0LbNm6fyzhsw4GVorNdjNlMJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l0FC5f2K5AYP0Ha2JW1Dk537.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:01
Minder lak of beits op je kwast?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:01
En bedenk, als je eenmaal bent begonnen met er iets opsmeren dan blijf je bezig he.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Bedenk ook dat hout nogal eens krom trekt als je maar 1 kant behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:31
Dun smeren en secuur werken dan lukt het wel.
Mijn advies zou zijn: Doe het niet.
Als je er eenmaal mee begint moet je het vrijwel elk jaar herhalen.
En de kans dat er druppels en beits zichtbaar is aan de kant van de buren is heel groot.
De bovenkanten van de planken moet/wil je ook beitsen en dat zal ook zichtbaar zijn voor de buren.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.